کد خبر : 2065959 | 09 شهریور 1403 ساعت 21:36 | 35.9K بازدید | 112 دیدگاه

جابجایی صدرنشین در اراک

سپاهان 1 - شمس آذر 0: فصل رویایی مورایس!

شاگردان ژوزه مورایس موفق شدند در اراک ضمن کسب سومین سه امتیاز متوالی برای اولین مرتبه دروازه خود را هم بسته نگه دارند.

سپاهان 1 - شمس آذر 0: فصل رویایی مورایس!

به گزارش "ورزش‌ سه"، سپاهان موفق شده بود در دو بازی ابتدایی خود مقابل چادرملو و خیبر خرم آباد که دو تیم تازه وارد به لیگ برتر هستند، با کسب دو پیروزی از زمین مسابقه خارج شود تا تنها تیم ۶ امتیازی لیگ برتر در دوره بیست و چهارم در پایان هفته دوم لقب بگیرد. 

ویدئو: 351725

شاگردان ژوزه مورایس در این مسابقه هم برای کسب پیروزی به میدان آمده بودند و پس از دو سه موقعیت سرانجام در دقیقه ۲۳ یک بار دیگر روی حرکت عمقی و فرار از تله آفساید به گل رسیدند. 

این گل روی کار تماشایی آریا یوسفی و پاس او برای کاوه رضایی ثبت شد که مهاجم تیمش را مقابل دروازه خالی قرار داد تا کاوه راحت‌ترین کار ممکن را انجام بدهد. 

2074856

پس از این گل، شمس آذر کمی جلو آمد و با دو سه شوت پیش از پایان نیمه اول سعی بر ایجاد تساوی در مسابقه داشت که موفق نبود.

در نیمه دوم سپاهان محتاطانه‌تر وارد زمین شد و سعی کرد با بستن فضاهای بین لایه‌های دفاعی به شاگردان سعید دقیقی که سریع و پرانگیزه برای تساوی پیش کشیده بودند، اجازه ایجاد موقعیت ندهد. با این‌حال شمس آذر چندین مرتبه تا آستانه گلزنی هم پیش رفت که البته مدافعین و سنگربان سپاهان عملکرد بهتری داشتند. در سوی مقابل هم البته سپاهان چند موقعیت خیلی خوب ایجاد کرد که با واکنش رضایی سنگربان حریف و بی‌دقتی مهاجمانش در ثبت گل دوم ناکام بود. 

وقتی سوت پایان مسابقه به صدا درآمد، ژوزه مورایس و شاگردانش به هدف خود رسیدند و با کسب سومین پیروزی متوالی جای تراکتور ۷ امتیازی را با ۹ امتیاز در رتبه اول گرفتند و با صدرنشینی به تعطیلات رفتند. این نتیجه اما برای سعید دقیقی و شاگردانش رضایت‌بخش نبود و آنها پس از شکست در بازی اول مقابل استقلال و تساوی مقابل چادرملو یک شکست دیگر را هم تجربه کردند تا در پایان هفته سوم جزو تیم‌های قعرنشین قرار بگیرند.

2074857

جمعه ۹ شهریورماه ۱۴۰۳
سپاهان اصفهان - شمس‌آذر قزوین
ورزشگاه امام خمینی اراک 
داور: علی‌اصغر مؤمنی / کمک‌ها: فرهاد مروجی، صالح عرب آبادی، فرزاد منصوری / ناظر: رسول فروغی / داور VAR: وحید کاظمی، کمک: وحید زمانی


🟡 ترکیب سپاهان برابر شمس‌آذر

پیام نیازمند، حسین گودرزی، سیدمحمد کریمی، برایان دابو، کاوه رضایی (رضا اسدی، دقیقه 79)، رضا شکاری (جواد آقایی‌پور، دقیقه 67)، آریا یوسفی، محمدمهدی محبی، محمدامین حزباوی، محمد دانشگر (هادی محمدی، دقیقه 1+90)، وحدت حنانوف (صالح حردانی، دقیقه 46)

سرمربی: ژوزه مورایس

🟢 ترکیب شمس‌آذر برابر سپاهان

محمدامین رضایی، امیرحسین صدقی (ایمان اکبری، دقیقه 56)، مهدی محمدی (عرفان قهرمانی، دقیقه 75)، خشایار زبرجد، نوید کومار (علی وزیری‌پناه، دقیقه 64)، صادق آلبوصبیح، هومن ربیع‌زاده، میلاد فخرالدینی (امید علی‌پور، دقیقه 75)، امیرمحمد پناهی، سپهر روزی‌طلب (امیرمهدی دین‌محمدی، دقیقه 46)، علی آزادمنش

سرمربی: سعید دقیقی


🟡 اخطار ها:

🟨 سپاهان: وحدت حنانوف (دقیقه 20)، محمد کریمی (دقیقه 40)

🟨 شمس‌آذر: میلاد فخرالدینی (دقیقه 58)، مهدی محمدی (دقیقه 65)


⚽️ شرح گل:

🟡 سپاهان (۱-۰): در دقیقه ۲۳ آریا یوسفی پشت مدافعین شمس آذر که جا مانده بودند صاحب توپ شد و درحالی که در موقعیت تک به تک با رضایی سنگربان حریف بود، کاوه رضایی را مقابل دروازه خالی قرار داد تا دومین گل فصل این بازیکن به ثمر برسد.

ویدئو: 351708

⏱ لحظات حساس:

دقیقه ۸: اولین موقعیت جدی بازی روی پاس کاوه رضایی برای محبی ایجاد شد و او درحالی که قصد عبور از دروازه‌بان را داشت، شکاری دخالت کرد و توپ را به بیرون زد.

ویدئو: 351707

دقیقه ۱۳: ارسال بازیکنان شمس آذر از سمت چپ خط دفاعی سپاهان به شکل خطرناکی از مقابل پیام نیازمند و مهاجمین حریف عبور کرد.

دقیقه ۱۸: ضربه سر کاوه رضایی روی اوت ارسالی از سمت راست خط هجومی سپاهان با فاصله یکی دو متری از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳: ارسال علی آزادمنش از روی یک ضربه ایستگاهی تمام مدافعان را رد کرد و پیام نیازمند خیلی برای گرفتن آن به زحمت نیفتاد.

دقیقه ۲۸: کاوه رضایی بلافاصله پس از گل اول مسابقه در موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی قرار گرفت که این‌بار سنگربان تیم شمس آذر زودتر عمل کرد.

دقیقه ۲۹: محمد دانشگر پیش‌تاخته چیزی نمانده بود روی ارسال محمد کریمی با ضربه سر دروازه شمس آذر را باز کند.

2074845

دقیقه ۳۴: شوت سرکش میلاد فخرالدینی با اختلاف زیادی از بالای دروازه پیام نیازمند به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳: شوت سرکش بازیکن شمس آذر به شکل بسیار خطرناک از بالای دروازه پیام نیازمند به اوت رفت.

دقیقه ۵۳: کاوه رضایی در موقعیت خوبی قرار گرفت و به سمت دروازه رضایی شوت زد اما این دروازه‌بان شوت او را مهار کرد. در ادامه البته پرچم کمک داور مسابقه بالا بود تا بازی متوقف شود.

دقیقه ۵۸: ضربه چیپ محمدمهدی محبی از زاویه بسته با واکنش خوب رضایی به جایی نرسید.

دقیقه ۶۲: بهترین موقعیت تیم فوتبال شمس آذر ایجاد شد ولی فخرالدینی در دهانه دروازه نتوانست روی توپ اثر بگذارد و با دخالت به موقع دانشگر روی پاس رو به عقب پناهی، نیازمند آن را در آغوش گرفت.

دقیقه ۷۱: درحالی که بازیکنان شمس آذر قصد طراحی یک ضدحمله را داشتند، پیام نیازمند با خروج به موقع خود پشت مدافعین تیمش را پر کرد و توپ را از خط طولی به بیرون فرستاد.

دقیقه ۷۴: باز هم خروج به موقع پیام نیازمند مانع از ایجاد موقعیت برای شمس آذر شد و او این بار توپ را به آغوش کشید.

دقیقه ۸۱: پاس بیرون پای محبی برای جواد آقایی‌پور بی‌دقت بود وگرنه می‌توانست زمینه‌ساز گل دوم سپاهان شود.

دقیقه ۸۲: ضربه رضا اسدی را امین رضایی؛ سنگربان شمس آذر به خوبی دفع کرد.

دقیقه ۸۵: شوت پناهی از داخل محوطه جریمه همان جایی رفت که پیام نیازمند ایستاده بود و این سنگربان آن را در آغوش کشید.

دقیقه ۸۶: وزیری پناه در موقعیت تک به تک با پیام نیازمند قرار گرفت اما شوت او از زاویه بسته از بالای دروازه با اختلاف زیادی راهی بیرون شد.


⭕️ حواشی:

* این اولین بازی سپاهان در تاریخ لیگ برتر است که با استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی برگزار می‌شود. 

* این مسابقه به میزبانی سپاهان ولی در اراک برگزار می‌شود و دلیل آن هم وضعیت چمن ورزشگاه نقش جهان است که به تازگی خاک آن لایه‌برداری شده و در آستانه کاشت چمن جدید است.

* مورایس در این مسابقه همچنان سیاوش یزدانی را به دلیل مسائل انضباطی از فهرست تیمش کنار گذاشته است.

2074793

* نکته قابل توجه در این مسابقه صدور کارت بازی هادی محمدی است که در دو بازی قبلی به دلیل عدم ثبت قرارداد اجازه حضور در فهرست طلایی‌پوشان را نداشت.

* با وجود اینکه کارت بازی هادی محمدی صادر شده اما همچنان انزونزی، کامارا و مهدی لیموچی در انتظار ثبت قرارداد و دریافت کارت بازی هستند و این مسابقه را هم از دست داده‌اند.

* سپاهان و شمس‌آذر تاکنون سه مرتبه برابر هم قرار گرفته‌اند، که دو پیروزی سهم سپاهان بوده و یک بار هم شمس آذر موفق به شکست طلایی‌پوشان اصفهانی در قزوین شده است.

* هواداران سپاهان با توجه به فاصله ۳ ساعته تا اراک خودشان را هر طور شده به این شهر رساندند و در طول مسابقه صدای تشویق‌های آنها کاملاً مشخص است و به گوش می‌رسد.

2074842

* علی اصغر مومنی در دقیقه ۵۴ برای اولین بار در حال صحبت با کمک داوران ویدیویی بود که این مشورت به نتیجه خاصی منجر نشد.

*سعید دقیقی سرمربی تیم فوتبال شمس آذر در دقایق پایانی به شدت نسبت به تصمیمات داوری اعتراض دارد و در دقیقه ۸۶ برای نشان دادن این اعتراض حتی به داخل زمین هم رفت.

* دانشگر به دلیل مصدومیتی که برای او ایجاد شد در وقت‌های اضافه جای خود را به هادی محمدی داد.

* پس از خروج دانشگر از مسابقه این بار جواد آقایی‌پور بود که به دلیل مصدومیت باعث توقف چند دقیقه‌ای بازی در وقت‌های اضافه شد.


📝 شرح بازی:

سپاهان با توجه به صدرنشینی برای پیروزی و کسب ۳ امتیاز به این میدان وارد شده بود و از همان شروع مسابقه حملات خود را برای باز کردن دروازه شمس آذر آغاز کرد. در طول نیمه اول شاگردان مورایس سه چهار موقعیت خیلی خوب داشتند که یکی از این موقعیت‌ها توسط کاوه رضایی روی پاس آریا یوسفی به گل تبدیل شد. شمس آذر پس از دریافت گل پیش کشید و دو سه موقعیت روی شوت از راه دور ایجاد کرد که البته این ضربات راهی به چارچوب دروازه نیازمند پیدا نکردند تا نیمه اول با همان تک گل کاوه رضایی به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم شاهد نمایش محتاطانه‌تری از سوی شاگردان مورایس بودیم. آنها فضاها را بسته بودند و سعی کردند اجازه ایجاد موقعیت به تیم دقیقی ندهند. البته هر طوری که بود شمس آذر موفق شد دو سه موقعیت بسیار خوب برای به ثمر رساندن گل ایجاد کند که پیام نیازمند و مدافعین سپاهان آماده نشان دادند. در سوی مقابل هم مهاجمین سپاهان چند موقعیت بسیار خوب داشتند که بی‌دقتی کردند و نتوانستند با پیروزی بیشتر از یک گل مسابقه را به پایان برسانند.


🥇 بهترین بازیکن:

آریا یوسفی در طول مسابقه با حرکات پا به توپ خود دردسری دائمی برای مدافعین شمس آذر بود و تک گل بازی هم روی حرکت فوق‌العاده او و پاسی که برای کاوه رضایی فراهم کرد به ثبت رسید. در خط دروازه هم باید به پیام نیازمند اشاره کرد که روز بدون اشتباهی را در اراک پشت سر گذاشت.

2074859

📌 اتفاق ویژه: 

برای اولین بار تیم فوتبال سپاهان در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر با فناوری کمک داور ویدیویی به مصاف رقیب خود رفت و در طول مسابقه هم البته این فناوری خیلی به کار داور مسابقه نیامد.

دیدگاه‌ها