کد خبر : 2065882 | 09 شهریور 1403 ساعت 14:33 | 90.1K بازدید | 222 دیدگاه

ولاگ ورزش سه از بازی جنجالی فولاد آرنا

بیفوما، مشهورتر از کاکوتا در بیست دقیقه!

فولاد آرنا یکی از عجیب‌ترین و جنجالی‌ترین دیدارهای خود را تجربه کرد و در شبی که استقلال تهران تن به شکست داد و فرهاد مجیدی نیز تشویق شد، جواد نکونام با تلخی و خاطره بد، اهواز را به مقصد تهران ترک کرد.

بیفوما، مشهورتر از کاکوتا در بیست دقیقه!

به گزارش "ورزش سه"، جنجال‌ها و حواشی قبل از برگزاری مسابقه، مخالفت فولاد با میزبانی از این دیدار، نرسیدن تجهیزات VAR، حکم کمیته انضباطی علیه گوستاوو بلانکو، وضعیت عجیب بلیت‌فروشی، مصاحبه‌ها و بیانیه فولاد و مدیرعامل این باشگاه و... همه و همه نشان می‌داد که یک بازی جنجالی میان استقلال خوزستان و استقلال تهران در پیش است.

با وجود گرمای 45 درجه‌ای اهواز، از چند ساعت قبل از بازی به سمت استادیوم می‌رویم. نخستین چیزی که نشان می‌دهد حساسیت‌ها نسبت به این بازی بیشتر است؛ بسته شدن چندین مسیر ورود به ورزشگاه فولاد آرنا توسط نیروهای انتظامی است تا بدین شکل کنترل بیشتری روی رفت و آمدها داشته باشند که البته این موضوع ترافیک اطراف استادیوم را افزایش داد.

2074640

در بخش ورودی هواداران میهمان، طرفداران پرشمار استقلال تهران دیده می‌شوند که سه ساعت و نیم قبل از شروع مسابقه، پشت گیت‌های بسته ورزشگاه و زیر گرمای سوزان در انتظار ورود به استادیوم هستند. همه آنها متفق‌القول از روند نقل و انتقالاتی استقلال در این تابستان رضایت داشته و امید زیادی به قهرمانی دارند و به حمایت از نکونام می‌پردازند؛ هر چند که در پایان بازی سمت و سوی شعارها کاملا تغییر کرد. البته که آبی‌ها اعتراضاتی هم به چند برنامه ورزشی دارند و شعارهایی را نیز در این خصوص سر می‌دهند.

تعدادی از هواداران فولاد نیز به سمت گیت‌های ورودی طرفداران استقلال تهران آمده و شعارهایی را سر می‌دهند. چند نفری برای جلوگیری از رخ دادن درگیری احتمالی، سعی در آرام کردن اوضاع دارند که البته این تلاش بی‌نتیجه بود و پس از تنش‌هایی میان هواداران فولاد و استقلال تهران، نیروی انتظامی مداخله کرده و طرفین را از هم جدا می‌کند.

2074641
2074642

از موارد عجیب مسابقه، بی‌نظمی عجیب برای ورود بازیکنان به رختکن بود. از جایی که اتوبوس تیم‌ها توقف می‌کند تا ورودی ورزشگاه، بازیکنان چیزی حدود 50 متر را طی می‌کنند که همین مسئله باعث شد افراد متفرقه زیادی خودشان را به پای اتوبوس‌ها برسانند تا بلکه با بازیکنان عکس یادگاری بگیرند. سیدحسین حسینی و روزبه چشمی برای فرار از این مخمصه، به سرعت و با دویدن، به سمت رختکن می‌روند.

2074643

پیش از آغاز بازی، یک هوادار استقلال تهران را می‌بینیم که پرچم این تیم با تصویری از یک عقاب را در دست داشته و می‌گوید که به جیمی جامپ اهواز معروف است و قصد دارد تا برای دیدن سیدحسین حسینی، به درون زمین بپرد. وقتی از او درخواست می‌کنیم برای جلوگیری از بی‌نظمی در برگزاری مسابقه این کار را انجام ندهد، می‌گوید فقط تا دقیقه 90 می‌تواند این قول را بدهد و بعد از آن برای دیدن حسینی حتماً به درون زمین می‌پرد که البته او سر حرفش نماند و زمانی‌ که بازیکنان برای گرم کردن قبل از بازی وارد زمین شده بودند، به سمت حسینی رفت.

شرایط بلیت‌فروشی این مسابقه هم در نوع خود عجیب و غریب بود. حدود 20 هزار نفر تماشاگر این بازی را از نزدیک تماشا کردند که شاید به زحمت نصف آنها بلیت این دیدار را خریداری کرده باشند و همانطور که تعدادی از آنها به خبرنگار ما گفتند، بدون بلیت و به شیوه سنتی وارد ورزشگاه شدند.

زمانی‌ که وارد ورزشگاه می‌شویم، هواداران استقلال بسیار بیشتر از طرفداران رقیب بودند و شعار "خوزستان آبیته" را سر می‌دادند. آنها یک بنر بزرگ از چهره رامین رضاییان را نیز روی سکوها در دست داشتند. ازدحام در جایگاه تماشاگران میهمان به حدی بود که طرفداران استقلال کاملا با فاصله کم و به همدیگر چسبیده بودند. پس از این اتفاق و حضور پرتعداد آبی‌پوشان، یک جایگاه دیگر نیز برای آنها باز شد تا سکوهای زیادی در اختیار هواداران استقلال تهران قرار بگیرد.

2074644

با نزدیک شدن به زمان شروع بازی، هواداران میزبان نیز به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کردند که بخش اعظم آن را، طرفداران فولاد تشکیل دادند که برای تشویق استقلال خوزستان به استادیوم آمدند. البته، بازگشت نکونام به فولاد آرنا باعث شده بود تا انگیزه آنها دو چندان شود و در تمام طول بازی نیز، شعارهایی را علیه سرمربی استقلال تهران سر دادند. موضوعی که واکنش سکوهای استقلال تهران را به دنبال داشت و آنها علیه یحیی گل‌محمدی شعارهایی را به زبان آوردند. فولادی‌ها با بنری که روی آن نوشته شده بود "اهواز خانه دوم هیچ تیمی نیست"، پاسخ استقلالی‌ها را دادند. پس از حضور پرتعداد هواداران میزبان در پشت نیمکت استقلال تهران، ناظر بازی دستور به تخلیه آن بخش از ورزشگاه را داد و همین مسئله منجر به تأخیر چند دقیقه‌ای در شروع بازی شد.

2074645

پیش از آغاز بازی، سیدحسین حسینی بازیکنی بود که بیش از همه تشویق شد. زمانی‌ که هواداران نام هر بازیکن را روی سکوها فریاد می‌زدند، بازیکنان استقلال به سمت آنها رفته و به ابراز احساسات تماشاگران پاسخ می‌دادند. با شروع مسابقه و رسیدن به اواسط نیمه نخست، تقریبا 20 هزار تماشاگر توانسته بودند که خودشان را به ورزشگاه برسانند. هوادارانی که البته در سمت روبروی جایگاه، چند باری با پرتاب بطری‌های آب به سمت بازیکنان استقلال تهران، منجر به توقف بازی شدند. حتی در صحنه‌ای، رامین رضاییان و محمدحسین اسلامی برای خارج کردن بطری‌ها از زمین بازی، وارد عمل شدند.

2074646

در نیمه دوم، شاهد حضور عجیب و پرتعداد جیمی جامپ‌ها در زمین مسابقه بودیم. حداقل 10 تماشاگر در زمان‌های مختلف، وارد زمین مسابقه شدند که در چند مورد حتی بازی متوقف نشد و زاهدی‌فر نیز دستور به ادامه بازی داد. زمانی هم که کاکوتا از زمین بازی بیرون رفت، به خوش و بش با تیوی بیفوما پرداخت و شاید نمی‌دانست که او، قرار است دروازه تیمش را باز کند. نکته جالب این است که عکاسان و خبرنگاران نیز با دیدن بیفوما کنار زمین و حین گرم کردن، نام او را از یکدیگر جویا می‌شدند. اما جنجال‌های اصلی پس از گل استقلال خوزستان به وجود آمد.

2074647

بعد از اینکه میزبان پیش افتاد، جو ورزشگاه کاملاً به سود استقلال خوزستان برگشت. اوج حواشی نیز پس از شادی کوهی به سمت جایگاه هواداران استقلال تهران بود که جنجال‌های زیادی را به وجود آورد. جایی که شاهد بارش شدید بطری‌ها از سوی جایگاه آبی‌های تهران بودیم و در این میان نیز یک بطری به پشت مدیررسانه‌ای استقلال خوزستان برخورد کرد. نکته عجیب این است که به دلیل کمبود آب در استادیوم، بسیاری از تماشاگران به دنبال بطری آب برای نوشیدن بودند ولی در جریان بازی، بطری‌های بی‌شماری به درون زمین پرتاب شد.

سوت‌های زاهدی‌فر نیز کاملا جواد نکونام را در کنار زمین عصبانی کرده بود و او دائماً بالا و پایین می‌پرید. البته شاید چیزی که بیش از همه تمرکز نکو را به هم زد، تشویق فرهاد مجیدی بیخ گوشش بود.

2074648

پس از پایان بازی و جشن و پایکوبی بازیکنان و اعضای تیم استقلال خوزستان، در شرایطی که تمامی بازیکنان تیم میزبان ورزشگاه را ترک کرده بودند، اما بازیکنان استقلال تهران بیش از 65 دقیقه پس از پایان بازی، در رختکن بودند و لیدرهای این باشگاه نیز مقابل در ورودی رختکن حضور داشته و اجازه ورود افراد را نمی‌دادند. درنهایت و پس از گذشت زمان طولانی، استقلالی‌ها ورزشگاه را ترک کردند که رامین رضاییان، روزبه چشمی و سیدحسین حسینی به نمایندگی از بازیکنان به گفتگو با رسانه‌ها پرداختند.

2074649

ایمان عالمی نیز حوالی ساعت 30 دقیقه بامداد امروز به عنوان آخرین عضو تیم استقلال تهران، رختکن را ترک کرد و در این میان به صحبت با رسانه‌ها پرداخت. تعدادی از هواداران نیز برای گرفتن عکس یادگاری با بازیکنان، اطراف ورودی ورزشگاه حضور داشتند. یکی از هواداران دارای معلولیت استقلال نیز مقابل در رختکن با بازیکنان عکس یادگاری گرفت و نکته جالب این است که با وجود این شکست تلخ، بازیکنان استقلال درخواست هوادار معلول را رد نکرده و با او عکس یادگاری گرفتند.

در پایان، جواد نکونام به عنوان یکی از آخرین نفرات، رختکن را به سمت اتوبوس تیم ترک کرد که در این میان، تعدادی از هواداران استقلال به سمت او رفته و با درخواست عکس یادگاری، مانع از حرکت سرمربی تیم شدند که با مداخله اعضای تیم، نکونام توانست به مسیر خود ادامه دهد و سوار اتوبوس شود. با وجود اینکه اتوبوس استقلال خیلی دیر و حوالی ساعت 30 دقیقه بامداد فولاد آرنا را ترک کرد، اما تعداد زیادی از خودروهای متعلق به هواداران فولاد و استقلال خوزستان در انتظار اتوبوس استقلال تهران بودند تا این پیروزی شیرین را مقابل چشمان نکونام و شاگردانش جشن بگیرند. آنها با صدای بوق‌های ممتد، اتوبوس استقلال تهران را تا مسیری همراهی کردند تا نکونام اینگونه به سمت فرودگاه اهواز رفته و با خاطره‌ای تلخ، به تهران بازگردد.

دیدگاه‌ها