کد خبر : 2065858 | 09 شهریور 1403 ساعت 19:33 | 46.5K بازدید | 69 دیدگاه

چهار بازیکن جدید به تیم ملی امارات اضافه شدند

دوملیتی‌ها: امارات قوی‌تر از همیشه مقابل ایران!

پائولو بنتو از چهار خارجی برای حضور در تیم ملی امارات دعوت به عمل آورد.

دوملیتی‌ها: امارات قوی‌تر از همیشه مقابل ایران!

به گزارش "ورزش سه"، مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 در شرایطی از پانزدهم شهریور آغاز می‌شود که تیم ملی در دومین بازی خود باید به مصاف امارات برود. دیداری که به میزبانی اماراتی‌ها برگزار می‌شود و حریف قلعه‌نویی، از برخی نفرات جدید دعوت به عمل آورده است.

پائولو بنتو؛ سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال امارات، اسامی 30 بازیکن مورد نظر خود برای فیفا دی پیش رو را اعلام کرد. جایی که اماراتی‌ها باید به مصاف تیم‌های ملی ایران و قطر بروند. آنها امید زیادی دارند تا با توجه به افزایش سهمیه آسیا برای حضور در جام جهانی، به این مسابقات راه پیدا کنند.

در فهرست جدید بنتو، اسامی جدیدی دیده می‌شوند. نفراتی که اغلب دو ملیتی هستند تا تیم ملی امارات روی پروژه‌ای که از قبل نیز ذکر شده بود، تمرکز کند، یعنی دعوت از بازیکنانی که تغییر تابعیت داده‌اند.

جونیور اندیایه بازیکن 19 ساله و فرانسوی الاصل تیم دوم مون پلیه فرانسه، یکی از نفرات دعوت شده به این اردو است. او در پست مهاجم بازی می‌کند و فصل قبل در 37 مسابقه موفق به زدن 20 گل شده است. البته او فقط در یک مسابقه برای تیم اصلی مون پلیه روی نیمکت نشست و به طور کلی برای تیم B و در سطح پنجم لیگ فرانسه این آمارها را به ثبت رساند.

همچنین عدلی محمد؛ گلر بحرینی الاصل تیم زیر 19 ساله‌های ساوتهمپتون دیگر بازیکنی است که به اردو دعوت شده است. او در فصل قبل برای دو تیم زیر 18 و زیر 21 ساله‌های ساوتهمپتون به میدان رفت که البته آمار بسیار بدی را به ثبت رساند و در هفت دیدار، 21 مرتبه دروازه‌اش را باز شده دید.

2074788

مطرح‌ترین نام در میان دورگه‌های اماراتی، مکنزی هانت؛ مدافع چپ 22 ساله انگلیسی و متولد لیورپول است که تابعیت اماراتی را پذیرفته است. او فوتبال حرفه‌ایش را از رده‌های پایه اورتون آغاز کرد و فصل قبل در هفده مسابقه اورتون در لیگ جزیره، جزو نیمکت‌نشینان بود اما به میدان نرفت. البته هانت در دبی بزرگ شده و او از 6 سالگی راهی امارات شده بود و سپس به انگلیس بازگشت. او در رده‌های آکادمی Go-Pro در دبی بازی کرد، جایی که کرک هیلتون (عضو سابق تیم منچستریونایتد زیر نظر الکس فرگوسن) مدیر آکادمی آنجاست. این بازیکن امسال راهی فلینتوود، سطح چهارم لیگ انگلیس شده است.

2074786

کوامی کویدو؛ مدافع 23 ساله العین نیز دیگر بازیکن دوتابعیتی امارات است. او که متولد اوراگایو در ساحل عاج است، از 19 سالگی در فوتبال امارات توپ می‌زند و حالا با پذیرش تابعیت این کشور، به اردوی تیم ملی نیز دعوت شده است.

2074787

البته این تنها بازیکنان دوملیتی اماراتی نخواهند بود و فدراسیون فوتبال این کشور درحال رایزنی با چندین بازیکن مطرح و شاخص دیگر است که انتظار می‌رود تا مسابقه برگشت با ایران، این نفرات به تیم ملی امارات دعوت شوند.

فهرست 30 بازیکن دعوت شده به شرح زیر است:

دروازه بان: خالد توحید (العین)، علی خصیف (الجزیره)، عدلی محمد (ساوتهمپتون).

خط دفاعی: خالد الهاشمی، كوامی كویدو (العین)، محمد العطاس، زاید سلطان، عبد الله إدریس، خلیفة الحمادی (الجزیره)، خمیس المنصوری (بنی یاس)، خالد الظنحانی (الشارجه)، عبد الرحمن صالح (الوصل).

هافبک‌ها: علی سالمین، طحنون الزعابی، علی صالح، فابیو دی لیما (الوصل)، یحیى نادر، محمد عباس (العین)، ماكنزی هانت (فلیتوود انگلیس)، ماجد راشد (الشارجه)، عبد الله حمد (الوحده)، عصام فایز (عجمان)، یحیى الغسانی، حارب عبد الله (شباب الأهلی)، فهد بدر (بنی یاس).

مهاجمان: سلطان عادل، محمد جمعه (شباب الأهلی)، جونیور اندیایه (مون پلیه)، كایو كانیدو (الوصل).

2074594

دیدگاه‌ها