کد خبر : 2065849 | 09 شهریور 1403 ساعت 10:47 | 15.1K بازدید | 3 دیدگاه

تام گالاگر، شناگر استرالیایی:

در توکیو نزدیک بود بمیرم اما در پاریس طلا گرفتم

ورزشکاری که نزدیک بود در بازی‌های توکیو بمیرد، اولین مدال طلای استرالیا در پارالمپیک پاریس را به دست آورد.

در توکیو نزدیک بود بمیرم اما در پاریس طلا گرفتم

به گزارش "ورزش سه"، تام گالاگر اولین مدال طلای پارالمپیک پاریس 2024 را برای استرالیا به ارمغان آورد تا بازگشتی قابل توجه از یک حمله مرگبار داشته باشد.

گالاگر در رقابت‌های فینال 50 متر آزاد مردان S10 در ورزشگاه مملو از تماشاگر لادیفنس آرنا با زمان پایانی 23.40 ثانیه مقام اول را از آن خود کرد.

همراه تیم ورزشکار 25 ساله، روآن کروترز هم مدال برنز را برای استرالیا به ارمغان آورد. طلای گالاگر و مقام سوم کروترز، تعداد مدال‌های استرالیا در رشته شنا در پارالمپیک پاریس را به عدد چهار رساند.

این موفقیت مخصوصاً برای گالاگر خوشحال کننده بود، او در المپیک پاریس مدال برنز 400 متر آزاد را کسب کرد اما پانکراتیت او درد زیادی برای این ورزشکار ایجاد کرد که نتوانست حتی روی سکو قرار بگیرد.

2074579

گالاگر گفت: "کسب اولین مدال طلای استرالیا در پارالمپیک پاریس برای من اهمیت زیادی دارد. در توکیو من یک ورزشکار متفاوت بودم، مشکلات پزشکی زیادی برای لوزالمعده‌ام داشتم، بنابراین بعد از آن رقابت‌ها، حدود یک ماه در بیمارستان بستری شدم و نزدیک بود بمیرم!

من خوشبختانه چند سال پیش یک عمل جراحی انجام دادم که همه چیز حل شده و من توانستم به یک دونده سرعت هم تبدیل شوم. پانکراتیت بسیار دردناک است، ضربان قلب من به 240 ضربان در دقیقه رسید و تمام اندام‌های داخلی من شروع به خاموش شدن، کرده بودند. آن شب نتوانستم روی سکو بروم اما این بار روی سکو رفتم و خیلی از این بابت خوشحالم."

دیدگاه‌ها