کد خبر : 2065843 | 09 شهریور 1403 ساعت 02:03 | 32.4K بازدید | 34 دیدگاه

سرمربی انگلیس: از فوتبال دفاعی بدم می‌آید!

لی کارسلی، سرمربی موقت تیم ملی انگلیس، در مصاحبه‌ای درباره مسئولیتی که برعهده گرفته است، صحبت کرد.

سرمربی انگلیس: از فوتبال دفاعی بدم می‌آید!

به گزارش "ورزش سه"، کارسلی شش بازی فرصت دارد تا شایستگی‌های خود را برای این نقش نشان دهد و قول داده است که سبک فوتبال هجومی را ارائه دهد. هواداران انگلیس به طور منظم از رویکرد محتاطانه گرت ساوتگیت انتقاد می‌کردند، آن هم با وجود اینکه او تیم را به دو فینال بزرگ رساند.

کارسلی با دعوت از آنجل گومز، هافبک سابق منچستریونایتد و بازیکن فعلی لیل، که یکی از هشت ستاره اخیر تیم زیر ۲۱ ساله‌های انگلیس است، همه را شگفت‌زده کرد. کارسلی گفت: «با توجه به تعداد بازیکنانی که در اختیار داریم، می‌توانم بگویم از نظر ویژگی‌ها و توانایی‌ها، بسیار خوش‌شانس هستیم. نمی‌گویم آسان است، اما وقتی گزینه‌های هجومی زیادی دارید، هجومی بودن آسان‌تر است.»

او افزود: «بیشتر تیم‌هایی که من در آن‌ها بازی می‌کردم بسیار دفاعی بودند. وقتی مربیگری را شروع کردم، این چیزی بود که می‌خواستم از آن دوری کنم. میانه خوبی با فوتبال دفاعی ندارم. من در تیم‌هایی بازی کرده‌ام که بسیار سازمان‌یافته بودند و هر از گاهی توپ را داشتید و سپس حمله می‌کردید. اما به عنوان یک مربی، می‌خواستم بازیکنان احساس خوبی داشته باشند. می‌خواهم بازیکنان ما توپ را در اختیار داشته باشند، می‌خواهم تیم ما حمله کند. می‌خواهم هجومی بازی کنیم.»

2074562

کارسلی که سال گذشته تیم زیر ۲۱ ساله‌های انگلیس را به مقام قهرمانی مسابقات اروپایی رساند، برای مسابقات لیگ ملت‌ها با جمهوری ایرلند و فنلاند، بازیکنانی مانند گومز، لوی کولویل، تینو لیورامنتو، ریکو لوئیس، مورگان گیبس وایت، نونی مادوئکه، آنتونی گوردون و کول پالمر را انتخاب کرده است.

او گفت: «هر بار که تیم زیر ۲۱ ساله‌ها را انتخاب می‌کردیم، انتظار داشتیم که برنده شویم و به یک شیوه خاص بازی کنیم. فکر نمی‌کنم که این با تیم بزرگسالان متفاوت باشد. اگر آن‌ها بیایند و این را احساس و باور کنند، فکر می‌کنم می‌توانیم سه ماه بسیار خوبی داشته باشیم.»

با این حال، کارسلی به طور عمدی از پاسخ به سوالات درباره اینکه آیا واقعاً می‌خواهد این شغل را به صورت دائمی بپذیرد، خودداری کرد. او افزود: «صادقانه بگویم، زیاد به آن فکر نکرده‌ام. فکر نمی‌کنم به هیچ وجه این یک الگو باشد که فقط به این دلیل که تیم زیر ۲۱ ساله‌ها را هدایت کرده‌اید، در موقعیت مناسبی برای هدایت تیم بزرگسالان قرار دارید. در نهایت، این یکی از بهترین شغل‌های فوتبال است.»

دیدگاه‌ها