کد خبر : 2065834 | 09 شهریور 1403 ساعت 08:44 | 23.2K بازدید | 80 دیدگاه

دربی ۴ مهر: به یاد فرهاد در مکانی نامشخص!

سرانجام تاریخ دربی هفته‌ی ششم مشخص شد و استقلال و پرسپولیس باید برابر همدیگر صف آرایی کنند.

دربی ۴ مهر: به یاد فرهاد در مکانی نامشخص!

این دربی چهاردهمین دربی است که در مهرماه برگزار می شود‌. در سیزده بازی گذشته ۴ بار استقلال به پیروزی رسیده و پرسپولیس نیز ۲ بار موفق به برتری شده است،۷ بازی هم با نتیجه‌ی مساوی به پایان رسیده است.

استقلال در دربی های مهرماه توانسته که ۱۱ بار گلرنی کند و پرسپولیس هم ۱۰ بار توانسته دروازه‌ی رقیبش را باز کند. شش سال قبل آخرین دربی ای بود که در اولین ماه پاییز برگزار شد و به تساوی صفر صفر رسید. پرتکرارترین نتیجه‌ی دربی ها مهرماه یک یک است و دربی های تهران در ماه مهر سه اخراجی داشته است که هر سه تای آنها قرمزپوش بوده اند.

از دربی های ماندگاری که در مهرماه برگزار شده می توان به کامبک پانزده دقیقه ای استقلال اشاره کرد که در ۳ مهر سال ۴۹ بازی دو صفر باخته را با نتیجه ۳ بر ۲ عوض کرد. در دربی ۴۷ هم داور عربستانی با اخراج کردن دو بازیکن از پرسپولیس یعنی محمدخانی و حلالی جنجال زیادی به پا کرد اما بازی در نهایت صفر صفر به اتمام رسید. 

اما خاطره انگیز ترین آن ها دربی ۶۹ بود که خاطره‌ی معروف آی بدو آی بدو خلق شد و فرهاد مجیدی توانست با تک گلش در دقایق پایانی اولین برد از چهار برد پشت سر هم استقلال را ثبت کند.

دیدگاه‌ها