کد خبر : 2065778 | 09 شهریور 1403 ساعت 04:30 | 31.5K بازدید | 35 دیدگاه

تغییر فرمت جذاب لیگ قهرمانان: لیگی پر از فینال!

نکته جالب از قرعه‌کشی ليگ قهرمانان اروپا، تکرار پنج فینال از هفت سال اخیر در دور گروهی است.

تغییر فرمت جذاب لیگ قهرمانان: لیگی پر از فینال!

به گزارش "ورزش سه"، با انجام قرعه‌کشی و مشخص شدن دیدارهای دور گروهی این فصل ليگ قهرمانان اروپا،‌ تقابل‌های فوق‌العاده جذابی را در این مسابقات شاهد خواهیم بود.

دوئل‌هایی که پیش از این و در فرمت سابق ليگ قهرمانان، اکثرا از مرحله یک هشتم به بعد شکل می‌گرفت اما حالا به‌نظر می‌رسد این تغییر فرمت برای هواداران فوتبال چندان بد نشده است.

به طوری‌که حالا در مرحله گروهی ليگ قهرمانان، شاهد برگزاری پنج فینال از سال‌های اخیر هستیم که به شرح زیر است:

۲۰۱۸: رئال مادرید - لیورپول
فینالی که با برد ۳-۱ رئال مادرید به پایان رسید و جام به مادرید رفت. حالا و بعد از شش سال، لیورپول می‌تواند انتقام آن دیدار را از رئال بگیرد‌.

۲۰۲۰: بایرن مونیخ - پاری سن ژرمن
در فینالی که به علت شیوع بیماری کرونا بدون حضور هواداران برگزار شد، بایرن با برتری ۱-۰ مقابل پاریسی‌ها به قهرمانی رسید‌. آیا لوئیز انریکه می‌تواند بعد از چهار سال انتقام آن شکست را از بایرن با ونسان کمپانی بگیرد؟

۲۰۲۲: رئال مادرید - لیورپول
تکرار فینال ۲۰۱۸ بعد از چهار سال، باز هم نتوانست منجر به قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان شود و این‌بار هم رئال بود که با نتیجه ۱-۰ به برتری رسید.

۲۰۲۳: منچستر سیتی - اینتر
طلسم ناکامی‌های سیتیزن‌ها در چمپیونزلیگ سرانجام با برد ۱-۰ مقابل اینتر پایان یافت. دیدار جذابی که بعد از دو سال در مرحله گروهی تکرار خواهد شد و افعی‌ها می‌توانند امیدوار به انتقام گرفتن از شاگردان پپ گواردیولا باشند.

۲۰۲۴: رئال مادرید - دورتموند
و سرانجام آخرین فینال لیگ قهرمانان، در فاصله چهار ماه در مرحله گروهی تکرار خواهد شد تا زنبورها یک فرصت طلایی برای انتقام شکست تلخ خود مقابل رئال مادرید به‌دست آورند.

ویدئو: 351582

این رقابت‌ها از تاریخ ۲۷ شهریور ماه سال جاری آغاز خواهد شد و تا اردیبهشت ماه سال آینده به پایان می‌رسد.

دیدگاه‌ها