کد خبر : 2065663 | 08 شهریور 1403 ساعت 17:47 | 59K بازدید | 184 دیدگاه

برای بازگرداندن فولاد به نقشه مدعیان

مقابله با استقلال، اولین اقدام جدی یحیی در اهواز!

ربط دادن مجادله فولاد و استقلال به مضامینی نامربوط به فوتبال، در شرایطی که مورد بحث، تنها به رقابت بین طرفین باز می‌گردد.

مقابله با استقلال، اولین اقدام جدی یحیی در اهواز!

به گزارش "ورزش سه"، در یک هفته اخیر حواشی عجیبی در فوتبال ایران حاکم شده و گرچه استقلال تهران امروز مقابل استقلال خوزستان در هفته سوم لیگ برتر به میدان می‌رود، اما پای باشگاه فولاد نیز به این مجادله کشیده شده و قرمزپوشان اهوازی در روزهای اخیر مجادلات کلامی و لفظی متعددی با استقلال داشتند. ماجرا از این قرار بود که باشگاه استقلال تمایل داشت مسابقه هفته سوم خوزستان را در ورزشگاه فولاد آرنا و در محل اختصاصی انجام بازی‌های فولاد انجام دهد، اما یحیی گل‌محمدی و مدیران باشگاه فولاد بارها به این موضوع واکنش نشان داده و مدعی شدند برای حفظ شرایط خوب چمن ورزشگاه و البته موارد دیگر علاقه‌ای به حضور استقلال در این ورزشگاه ندارند و در واقع مسئولیتی از این جهت روی دوش آنها نخواهد بود و این مشکل استقلال باید به دست خودش حل شود.

در سوی مقابل باشگاه استقلال در تلاش برای بهره بردن از امتیاز حمایت هواداران خود و البته بازی در چمن با کیفیت و مساعد فولاد آرنا بود و به این علت دو باشگاه در روزهای اخیر چه با انتشار بیانیه و چه در مصاحبه‌های مختلف به یکدیگر تاخته و همدیگر را به بهره بردن از رانت و شرایط بهتر متهم کردند. اما در نهایت و مطابق معمول تصمیم در منصبی بالاتر گرفته شده و حکم بر آن شد که دو باشگاه استقلال خوزستان و استقلال تهران در باشگاه فولاد آرنا به مصاف یکدیگر برود. اما در ادامه نیز حواشی فراوانی در مورد ساعت بلیط فروشی و مواردی از این دست مطرح شده و باشگاه استقلال مدعی شد فولادی‌ها هیچ‌گونه همکاری در جهت استفاده آنها از استادیوم انجام ندادند و در سوی مقابل فولاد مدعی شد مسئولیتی بابت تامین شرایط خوب برای استقلال ندارد.

1917958

بررسی بدون روتوش و بی‌پرده این ماجرا نشان می‌دهد یحیی گل‌محمدی و البته مدیران رده بالای شرکت فولاد خوزستان تمایلی به حضور استقلال و البته به نظر شخص جواد نکونام در ورزشگاه فولاد آرنا نداشتند و این احتمالاً ریشه در اتفاقات عجیب گذشته و دوران حضور این سرمربی در اهواز دارد. فراموش نکنید جواد نکونام در دوران حضور روی نیمکت فولاد عملکرد درخشانی داشته و موفق به کسب دو عنوان قهرمانی و البته رسیدن به جمع هشتم برتر آسیا در لیگ قهرمانان نیز شد، اما حواشی عجیب جدایی او در روزهای منتهی به مسابقه حساس مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا و عصبانیت باشگاه از این تصمیم جواد نکونام، همچنان ریشه این دشمنی را بین طرفین تازه و زنده نگه داشته است.

اما در این میان یحیی گل‌محمدی چند روز قبل با انتشار یک استوری از ورزشگاه فولاد آرنا با علامت ورود ممنوع، نشان داد اصلا تمایلی به حضور استقلال برای دیدار با هم نام خوزستانی در این ورزشگاه ندارد و البته این استوری با واکنش شدید هواداران استقلال و البته باشگاه مواجه شد. حتی استقلال در بیانیه خود در مورد رفتار گل‌محمدی نیز اشاره کرده و آن را مورد انتقاد قرار داد. نباید فراموش کرد یحیی گل‌محمدی بعد از کسب نتایج درخشان در پرسپولیس و فتح عناوین مختلف، حالا نیز برای احقاق نام خود و اعاده حیثیت در اهواز و حضور در جمع مدعیان با این باشگاه به توافق رسیده و بی‌تردید پیش فرض این سرمربی و البته باشگاه برای توافق با یکدیگر، رقم زدن روزهایی درخشان و حتی کسب جام در این فصل یا در فصول پیش رو خواهد بود.

2074229

بدین ترتیب یحیی گل‌محمدی تیم خود را در زمره مدعیان دیده و حتی شروع درخشان این تیم در دو هفته ابتدایی نشان می‌دهد فولاد رقیب آسانی حتی برای تیم‌های بزرگ در ادامه فصل نخواهد بود. یک اصل بسیار مهم در فوتبال به نام رقابت وجود دارد که گاهی با برخی تعارفات در ایران به اشتباه گرفته می‌شود. در واقع ساده شده مسئله این است که یحیی گل محمدی تصور می‌کند اگر استقلال در ورزشگاه فولاد آرنا به میدان برود، هم از لحاظ چمن و هم از لحاظ حمایت تماشاگران شرایط بهتری داشته و در حقیقت از شانس بیشتری برای کسب سه امتیاز برابر استقلال خوزستان برخوردار خواهد بود.

به همین علت او ترجیح می‌دهد شرایط تا جایی که ممکن است برای یکی از رقبایش در ادامه فصل دشوار و سخت باشد و این اصلاً چیز عجیبی در دنیای فوتبال نیست. علی‌رغم ادعای اغراق‌آمیز جواد خیابانی در مورد رفتار باشگاه فولاد و یحیی گل‌محمدی و استناد به مضامینی مانند "مهمان حبیب خداست"، در دنیای حرفه‌ای فوتبال اصلاً چنین تعابیری معنا ندارد. احتمالاً باکلاس‌ترین و محترمانه‌ترین سطح رقابت در فوتبال در سال‌های اخیر را در بین پپ گواردیولا و یورگن کلوپ در روزهای حضور این دو سرمربی در منچستر سیتی و لیورپول شاهد بودیم، اما آنها نیز بارها در مورد کوچک‌ترین مسائل نسبت به رقیب انتقاد کرده و سعی در رقم زدن فضا و شرایط فوتبال انگلیس به نفع خودشان داشتند.

به عنوان مثال این دو سرمربی بزرگ بارها به حتی زمان ساعت و روز بازی خودشان و رقیب اعتراض کرده و مدعی شدند شرایط در فوتبال انگلیس به نفع دیگری است. پس بدین ترتیب عجیب نیست که یحیی گل‌محمدی نیز تمایلی به سود بردن استقلال از شرایط بهتر در بازی در فولاد آرنا نداشته و تصور می‌کند اگر آبی‌پوشان در ورزشگاه دیگری به میدان بروند، احتمال از دست دادن امتیاز برای آنها بالاتر از قبل خواهد بود. یک مجادله طبیعی در فوتبال برای کسب امتیاز بیشتر و شرایط بهتر، که هیچ ربطی به مضامینی مانند مهمان‌نوازی نداشته و صرفا یک بخش از رقابت بین تیم‌های بزرگ برای رقم زدن نتایجی بهتر در ادامه فصل است.

آریا فاطمی‌مقدم

دیدگاه‌ها