کد خبر : 2065656 | 08 شهریور 1403 ساعت 17:17 | 16.5K بازدید | 38 دیدگاه

گزینه اصلح داخلی: اگر قرار نبود سرمربی خارجی باشد

این روزها که بازار انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال داغ است شاید بد نباشد نگاهی به گزینه‌های داخلی هم داشته باشیم.

گزینه اصلح داخلی: اگر قرار نبود سرمربی خارجی باشد

به گزارش "ورزش سه"، در حال حاضر پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران به بخش نهایی خود رسیده است و شنیده می‌شود که از بین روبرتو پیاتزا ایتالیایی یا خاویر وبر آرژانتینی یکی به عنوان سرمربی تیم ایران انتخاب خواهد شد.

به نظر می‌رسد علاقه رسانه‌ها و هواداران والیبال موجب شده تا مدیر جوان فدراسیون به سراغ گزینه خارجی برود و راه نجات والیبال ایران را حضور یک مربی خارجی بداند، اما در این بین شاید بد نباشد نیم نگاهی به مربیان داخلی داشته باشیم.

شاید یکی از جدی‌ترین گزینه‌های داخلی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران پیمان اکبری بود؛ مربی‌ای که سال گذشته با تیم پیکانی که کمتر کسی فکر می‌کرد حتی به پلی آف لیگ برتر برسد به عنوان سومی دست پیدا کرد. اقدام جسورانه اکبری جایی بود که پس از 7 شکست در مسابقات رسمی و 3 شکست در دیدارهای دوستانه درخواست میلاد تقوی را پذیرفت و هدایت تیم ملی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها را برعهده گرفت.

2031502

پیمان اکبری که حالا کاملاً پخته و باتجربه است و پله‌های بازی و مربیگری را یکی یکی طی کرده در هفته سوم عملکرد خوبی هم داشت و توانست آمریکا و هلند را شکست دهد؛ آمریکایی که در المپیک مدال برنز را کسب کرد و هلندی که با شکست مقابل ایران شانس حضور در المپیک را به صورت کامل از دست داد.

پیمان اکبری با مدیریت و کوچینگ منطقی که حاصل شناخت وی از شرایط تیم ملی ایران و بازیکنان بود توانست جلوی یک فاجعه را بگیرد تا تیم ملی ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی به رده‌ بیستم نرسد. با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد پیمان اکبری اصلح‌ترین گزینه داخلی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران بود.

دیدگاه‌ها