کد خبر : 2065631 | 08 شهریور 1403 ساعت 14:44 | 12.4K بازدید | 41 دیدگاه

از کشف رمضانی و قایدی تا تساوی ۸ گله؛

به‌یادماندنی‌ترین اتفاقات مصاف استقلال‌های ایران

دربی هم‌نام‌های فوتبال ایران همیشه با جذابیت‌های خاصی دنبال شده است.

به‌یادماندنی‌ترین اتفاقات مصاف استقلال‌های ایران

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم هم‌نام فوتبال ایران در حالی از هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر در اهواز به مصاف هم می‌روند که پیش از این ۱۴ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. دو تیمی که مصافشان همواره آبستن حوادث و اتفاقات جالب توجهی بوده که مرورشان خالی از لطف نیست‌.

۱. اولین باخت مدافع عنوان قهرمانی در لیگ سیزدهم
اولین مصاف این دو تیم در شهریور ماه ۱۳۹۲ برگزار شد. جایی که استقلال با هدایت امیر قلعه‌نویی و یک تیم پرستاره، در مقابل تیم تازه لیگ برتری شده استقلال خوزستان با هدایت عبدالله ویسی قرار گرفت و در پایان بازی با برتری ۲-۰ آبی‌های خوزستان در خانه به پایان رسید تا دومین باخت استقلال در آن فصل رقم بخورد.

2074155

۲. ظهور ستاره ۱۹ ساله و اولین گل سجاد برای استقلال
خیلی از هواداران استقلال شاید هنوز هم پیگیر‌ سرنوشت ستاره جوان این تیم در لیگ چهاردهم یعنی علیرضا رمضانی هستند. بازیکن مستعدی که در پست وینگر برای استقلال مقابل استقلال خوزستان برای نخستین بار به زمین رفت و با درخشش خود زمینه ساز برتری دقیقه آخری آبی‌ها با گل سجاد شهباززاده شد. از این رو مصاف با استقلال خوزستان برای برخی هواداران استقلال، یادآور درخشش ستاره ناشناخته‌ای است که مصدومیت‌های متوالی نگذاشت آنطور که باید در فوتبال ایران بدرخشد.

2074156

۳. پرگل‌ترین تساوی استقلال در تاریخ لیگ برتر!
از جذاب‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ برتر بود که در آذرماه ۱۳۹۳ برگزار شد. دیداری که می‌توان ادعا کرد اگر یک لحظه چشم از آن برمی‌داشتید، ممکن بود از تماشای یک گل محروم شوید. با گل زودهنگام یعقوب کریمی شروع شد. سیدصالحی آبی‌های خوزستان را دو بر یک پیش انداخت. امید ابراهیمی گل تساوی را زد. باز هم آبی‌های خوزستان بودند که از استقلال پیش افتادند و این بار سجاد شهباززاده بازی را مساوی کرد. پنالتی امید ابراهیمی باز هم استقلال تهران را پیش انداخت اما شاگردان ویسی توسط بائو به گل مساوی دست یافتند تا این دیدار مهیج در نهایت با تساوی ۴-۴ دو تیم پایان یابد.

ویدئو: 67411

۴. اولین باخت علی منصور روی نیمکت استقلال
فصل شانزدهم با هزار امید و آرزو با علیرضا منصوریان برای هواداران استقلال آغاز شد. بعد از تساوی در بازی نخست مقابل نفت، استقلال به اهواز رفت تا به اولین برد فصل برسد اما با درخشش شاگردان پورموسوی، در نهایت این دیدار با برتری ۲-۱ استقلال خوزستان به پایان رسید. نکته جالب توجه این دیدار، مصدومیت حسین کنعانی از ناحیه رباط صلیبی بود‌. مصدومیتی که او را برای همیشه از استقلال جدا کرد.

2074157

۵. شبی که قایدی به فوتبال ایران معرفی شد
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ بود که کار استقلال برای کسب اولین برد فصل باز هم به هم‌نام خوزستانی افتاده بود‌. کسی چه می‌دانست اگر استقلال در آن بازی تا قبل از ورود قایدی به زمین گلزنی می‌کرد، شاید رونمایی از ستاره ۱۷ ساله بوشهری خیلی دیرتر از آن روز اتفاق می‌افتاد. در نهایت اما علیرضا منصوریان که تیمش تا دقیقه ۶۰ در گلزنی ناکام بود، قایدی را برای نخستین بار در ترکیب استقلال به میدان رفت تا فوتبال ایران یکی از بااستعدادترین بازیکنان خود را بشناسد.

2074158

دیدگاه‌ها