کد خبر : 2065619 | 08 شهریور 1403 ساعت 13:44 | 16.6K بازدید | 42 دیدگاه

لوئیس دلافوئنته:

در جهان بااستعدادتر از فوتبالیست‌‌های اسپانیایی نداریم

لوئیس دلافوئنته، سرمربی اسپانیا، از انتقال دنی اولمو به بارسلونا و ماندن نیکو ویلیامز در اتلتیک بیلبائو خوشحال است.

در جهان بااستعدادتر از فوتبالیست‌‌های اسپانیایی نداریم

به گزارش "ورزش سه"، لوئیس دلافوئنته در تابستان امسال دست به کار بزرگی زد و همراه اسپانیا به عنوان قهرمانی یورو 2024 دست پیدا کرد.

اسپانیا در بازی فینال با نتیجه 2-1 انگلیس را شکست داد و جام را بالای سر برد که این شکست موجب کناره‌گیری گرت ساوت‌گیت از هدایت سه شیرها شد.

2074137

در عرض کمتر از دو ماه پس از یورو، دلافوئنته باید لیست بازیکنان مدنظر خود را برای ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا معرفی کند. او قبل از اعلام لیست با نشریه مارکا گفتگو کرده مشروح آن را در  ادامه می‌خوانید:

مربی، آیا در فهرست جدید سورپرایزی دارید؟

من همیشه می‌گویم که هیچ سورپرایزی برای ما وجود نخواهد داشت. ممکن است برای بسیاری از کسانی که مانند ما بازیکنان را دنبال نمی‌کنند، شگفتی‌هایی وجود داشته باشد. ما به ثبات گروه ادامه خواهیم داد و همچنین به بازیکنانی که در آینده در فوتبال اسپانیا بسیار مهم و تعیین کننده خواهند بود، فرصت خواهیم داد.

آیا آلوارو موراتا دعوت خواهد شد؟

من اغلب با آلوارو، کاپیتان تیم صحبت می‌کنم. من رابطه بسیار خاصی با او دارم. موراتا در حال بهبودی پس از مصدومیت است. او می‌خواهد بیاید تا در کنار ما باشد و عضوی از این تیم باشد. آلوارو شخص بسیار بسیار مهمی در تیم ملی است.

آیا چند بازیکن از تیم المپیک در این فهرست حضور خواهند داشت؟

آن‌ها فوق العاده و شگفت انگیز بوده‌اند و  آینده خود را تضمین کرده‌اند. این به در دسترس بودن بازیکنانی که گفتید، بستگی دارد. جا برای همه نیست اما می‌دانند که اگر به همین منوال ادامه دهند و در طول فصل این کار را ادامه دهند، شکی نیست که به تیم ملی دعوت می‌شوند.

پدری حتما در لیست خواهد بود، اینطور نیست؟

پدری یکی از ماست. او بازیکن پر شوری است. من او را دوست دارم. از او می‌خواهم اعتماد به نفس خود را در زمین بازی به دست آورد. ما می‌خواهیم پدری را ببینیم، همه ما آن را تحسین می‌کنیم و به او احترام می گذاریم. او بازیکن بزرگی است.

نظر شما درباره دنی اولمو اولین بازی خود را با بارسلونا انجام داد، چیست؟

برای او خوشحالم. من یکی از کسانی‌ام که روی استعدادهای اسپانیا شرط‌بندی می‌‌کنم. ای کاش همه فوتبالیست‌های اسپانیایی در لالیگا بودند. همیشه گفته‌ام که هیچ بازیکنی در دنیا با با استعدادتر از بازیکنان اسپانیایی نمی‌شود. ما بهترین فوتبالیست‌های کره زمین را داریم.

به نظر می‌رسد نیکو ویلیامز خود را به عنوان یک ستاره تثبیت کرده و در اتلتیک بیلبائو می‌ماند. نظر شما چیست؟

خیلی خوشحالم. من بهترین‌ها را برای اتلتیک و برای نیکو می‌خواهم. او یک فوتبالیست بزرگ است و این یک خبر عالی برای فوتبال اسپانیاست.

دیدگاه‌ها