کد خبر : 2065608 | 08 شهریور 1403 ساعت 13:08 | 21.9K بازدید | 25 دیدگاه

یوفا علیه چلسی: دیگر راه فراری نیست!

چلسی در صورت عدم رعایت قوانین در فصل آینده، با محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی مواجه خواهد شد.

یوفا علیه چلسی: دیگر راه فراری نیست!

به گزارش "ورزش سه"، چلسی برای پیروی از قوانین مالی یوفا با چالش مواجه شده و ممکن است از مسابقات اروپایی محروم شود. این چالش پس از تایید نهاد اروپایی درباره ثبت درآمد باشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

یوفا از این پس به باشگاه‌ها اجازه نخواهد داد که درآمدهای حاصل از فروش دارایی‌ها به شرکت‌های تابعه را ثبت کنند؛ یعنی دقیقا همان کاری که چلسی برای کاهش ضرر در تابستان امسال انجام داد.

تاد بولی و کلیرلیک کپتال با فروش دو هتل چلسی به یک شرکت تابعه، به مبلغ 82 میلیون یورو، مقداری از بدهی‌های باشگاه را جبران کردند. این در حالی است که تیم بانوان چلسی هم دو روز مانده به پایان سال مالی در ژوئن به هلدینگ اصلی فروخته شد.

2074117

لیگ برتر هنوز نقاط ضعفی را که به چلسی اجازه می‌دهد هر فروشی را به عنوان درآمد ثبت شده ثبت کند، منع نکرده اما یوفا از سود بردن باشگاه‌ها از طریق فروش دارایی‌ها به این شکل، جلوگیری می‌کند.

هرگونه تحریم یا تسویه حساب برای نقض قوانین مالی یوفا، تأثیری بر چلسی در لیگ کنفرانس این فصل نخواهد داشت. با این حال، از نظر تئوری، اگر چلسی نتواند این قوانین را رعایت کند، ممکن است فصل آینده در میان انبوهی از مجازات‌های دیگر، از رقابت‌های اروپایی حذف شود.

یوفا تاکید کرد که همه موارد باید به صورت جداگانه توسط هیئت مستقل ارزیابی شود. این حقه مالی توسط اتحادیه فوتبال انگلیس برای باشگاه‌های چمپیونشیپ، لیگ یک و لیگ دو ممنوع شده است.

دیدگاه‌ها