کد خبر : 2065603 | 08 شهریور 1403 ساعت 12:49 | 40.1K بازدید | 63 دیدگاه

تغییر بزرگ گالای یوفا

امشب نه وینیسیوس جایزه می‌گیرد نه آنچلوتی!

برای اولین بار از سال 2011، یوفا بعد از مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان جوایز سالانه خود را به بهترین‌های فوتبال اروپا نخواهد داد.

امشب نه وینیسیوس جایزه می‌گیرد نه آنچلوتی!

یه گزارش "ورزش سه"، از ساعت 19.30 امروز پنجشنبه، تالار گریمالدی در موناکو میزبان قرعه‌کشی لیگ قهرمانان جدید خواهد بود، با فرمتی متفاوت نسبت به گذشته که می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.

روش سیدبندی جدید یوفا منطقی‌تر است اما قرارگرفتن در گلدان اول هیچ مزیت خاصی برای تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا ندارد و هر ۳۶ تیم برنامه‌ای تقریباً مشابه (از نظر قدرت و ضعف رقبا) پیش رو خواهند داشت. تصمیم یوفا این است که برای افزایش فضای رقابت، برنامه تمام تیم‌ها تقریباً یکسان باشد و برخلاف ساختار قبلی، هر تیم با ۲ رقیب از گلدان خود روبه‌رو می‌شود.

2074105

در مرحله لیگ هر تیم باید با ۸ رقیب مختلف دیدار کند که ۴ مسابقه در خانه و ۴ مسابقه در خارج از خانه برگزار می‌شود. رقبای پیش‌روی هر تیم از گلدان‌های مختلف انتخاب می‌شوند‌. هر تیم (فارغ از اینکه در کدام گلدان قرار گرفته)، با ۲ تیم از گلدان یکم، ۲ تیم از گلدان دوم، ۲ تیم از گلدان سوم و ۲ تیم از گلدان آخر مواجه می‌شود.

امسال شاهد یک تفاوت دیگر در مراسم یوفا نیز خواهیم بود، به چه شکل؟ پس از 13 سال (از سال 2011)، که در آن همراه با قرعه‌کشی جشن جوایز یوفا را نیز داشتیم، در سال 2024 تنها دو جایزه اهدا می‌شود و آنها هم افتخاری خواهند بود. کریستیانو رونالدو جایزه بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را دریافت خواهد کرد و جانلوئیجی بوفون نیز جایزه ویژه رئیس یوفا را می‌گیرد.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، جوایز را به این دو اسطوره اهدا خواهد کرد که میهمانان ویژه مراسم قرعه‌کشی نیز خواهند بود.

اما اینجا مراسم به پایان می‌رسد و دیگر شاهد اهدای جوایز بهترین فوتبالیست مرد و زن سال فوتبال و نیز جوایز در رده مربیان و تیم منتخب سال طبق روال سال‌های سابق نیستیم. در واقع از امسال قرار شده یوفا با فرانس فوتبال برای جوایز سالانه همکاری کند و به همین دلیل دیگر جایزه اختصاصی یوفا نخواهیم داشت. در غیر این صورت وینیسیوس و کارلو آنچلوتی شانس‌های اول دریافت جایزه بهترین بازیکن و مربی سال یوفا بودند.

دیدگاه‌ها