کد خبر : 2065593 | 08 شهریور 1403 ساعت 11:56 | 84.2K بازدید | 96 دیدگاه

امسال نه ولی در آینده امکان‌پذیر است

ال‌کلاسیکو در دور اول لیگ قهرمانان جدید!

آیا رئال مادرید و بارسلونا می‌توانند در مرحله اول لیگ قهرمانان جدید به مصاف هم بروند؟ پاسخ مثبت است اما نه به‌سادگی.

ال‌کلاسیکو در دور اول لیگ قهرمانان جدید!

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، قوانین قرعه‌کشی برای فرمت جدید لیگ قهرمانان این امکان را در نظر می گیرد که در شرایط خاص، دو تیم از یک کشور در اولین دور با هم دیدار کنند.
لیگ قهرمانان جدید، قرعه کشی جدید و شرایط جدید. امشب یک قرعه‌کشی کاملا متفاوت را در لیگ قهرمانان تجربه خواهیم کرد و رایانه نحوه چینش و برخورد تیم‌ها را مشخص خواهد کرد.

در مرحله لیگ هر تیم باید با ۸ رقیب مختلف دیدار کند که ۴ مسابقه در خانه و ۴ مسابقه در خارج از خانه برگزار می‌شود. رقبای پیش روی هر تیم از گلدان‌های مختلف انتخاب می‌شوند‌ هر تیم (فارغ از اینکه در کدام گلدان قرار گرفته)، با ۲ تیم از گلدان یکم، ۲ تیم از گلدان دوم، ۲ تیم از گلدان سوم و ۲ تیم از گلدان آخر مواجه می‌شود.

2074078

دو شرط اساسی در قرعه‌کشی وجود دارد. اولین مورد این است که هر تیم در دور اول با دو رقیب از هر گلدان روبرو می‌شود، یکی در خانه و دیگری خارج از خانه. دوم این که هر تیم فقط می‌تواند با دو حریف از یک کشور بازی کند. با پیچیدگی قرعه‌کشی، یوفا راه فراری را حفظ کرده است: در صورت لزوم (تاکید می‌کنیم، در صورت لزوم) برای تحقق دو شرط اول تیم‌های یک کشور هم می‌توانند با یکدیگر روبرو شوند. امسال ولی شرایط به گونه‌ای نیست که شاهد این اتفاق باشیم.

اما چه چیزی می‌تواند برخورد تیم‌های یک کشور را ضروری کند؟ خب، به عنوان مثال یک مورد را در نظر می‌گیریم، اینکه یکی از گلدان‌ها را پنج تیم از یک کشور و چهار تیم از کشوری دیگر اشغال کنند.

دیدگاه‌ها