کد خبر : 2065583 | 08 شهریور 1403 ساعت 10:35 | 53.5K بازدید | 48 دیدگاه

طالب پیراهن زرد را درآورد؛

آبادان این عکس را باور نمی‌کند

باشگاه آلومینیوم اراک، کاپیتان محبوب و وفادار صنعت نفت آبادان را در شروع فصل جدید لیگ برتر جذب کرد.

آبادان این عکس را باور نمی‌کند

به گزارش "ورزش سه"، هنوز مردم آبادان امیدوار هستند یک بار دیگر تیم محبوب شهرشان را دوباره در رقابت با لیگ برتری‌ها ببینند، ولی از آن طرف سقوط تلخ صنعت نفت در پایان لیگ بیست و سوم موجب شد بسیاری از چهره‌های مهم این تیم در شروع فصل جدید بدون تیم بمانند. یکی از چند مهره مطرح تیم صنعت نفت آبادان که در فصل جدید بدون تیم ماند، بازیکنی است که به عشق آبادان بارها به علاقه سرخابی‌های پایتخت نشین بی‌توجه بود و با آرپیچی‌های معرکه خود، قلب هواداران صنعت نفت را در اختیارش نگه داشت.

طالب ریکانی، هافبک هجومی 34 ساله نفتی‌ها که در فصول اخیر یکی از چهره‌های وفادار فوتبال ایران بوده، بعد از سقوط صنعت‌نفت به لیگ دسته اول و پایان مدت قرارداد همکاری‌اش با این تیم آبادانی، در صفحه اینستاگرامی خود پیام خداحافظی‌اش را خطاب به هواداران صنعت‌نفت منتشر کرد و دیروز هم رسما به آلومینیوم اراک پیوست.

2074061

ستاره آبادانی‌ها که به بازی در پست هافبک تهاجمی عادت دارد، توانسته در طی ۶ سال اخیر ۲۹ گل ثبت کند و ۱۱ پاس گل داشته باشد که تنها هافبکی که بهترین آمار را نسبت به او در این مدت داشته، احمد نوراللهی هافبک سابق پرسپولیس و لژیونر شاغل در لیگ امارات است.

کاپیتان نفتی‌ها طی این هفت سال اخیر بارها تا مرز جدایی از جمع زردپوشان هم پیش رفت، اما در نهایت تصمیم گرفت تا به کارش در تیم صنعت‌نفت ادامه بدهد؛ آن‌هم در شرایطی‌که در کارنامه طالب ریکانی تجربه بازی در تیم‌های فولاد خوزستان، استقلال اهواز، سپاهان اصفهان و استقلال خوزستان هم به چشم می‌آید، اما بیشترین تعداد بازی خود در لیگ برتر را ریکانی برای صنعت‌نفت انجام داده است. او در مجموع دوران حضورش در آبادان، برای این تیم در این مدت موفق شد ۳۵ گل در ۱۹۶ بازی برای صنعت نفت به جا بگذارد و نامش را در تاریخ این باشگاه جاودانه کند.

طالب ریکانی فصل قبل حتی یک بازی صنعت نفت را از دست نداد و هر طور بود همه توانش را گذاشت تا تیم محبوبش را در لیگ برتر نگه دارد، ولی انجام 30 بازی و 6 گل هم گره‌گشای برزیلی‌ها نشد تا سقوط، پایان او را در این تیم رقم بزند.

2074077

او که از رده‌های پایه صنعت نفت بالا آمد و وقتی 20 سال هم نداشت در سطح اول فوتبال برای این تیم به میدان رفت، دو دوره جدایی‌های یک ساله و دو ساله از کنار آبادانی‌ها داشت، ولی این بار انتقالش در حالی صورت گرفته که تیم موردعلاقه‌اش باید در لیگ یک  دست و پا بزند تا دوباره به لیگ برتر برگردد.

طالب 109 روز قبل، در 22 اردیبهشت 1403 هم پیراهن آلومینیوم را پوشید و لباس طلایی را با رضا جبیره که خودش هم تجربه درخشش در صنعت نفت داشت، به درخواست این بازیکن عوض کرده بود؛ وقتی که بازی صنعت نفت در اراک با تساوی یک بر یک به پایان رسید و امیدهایشان برای بقا زنده ماند، اما سقوط تیمش کاری کرد تا این بار به‌عنوان بازیکن قطعی آلومینیوم، لباس این تیم را بر تن کند.

دیدگاه‌ها