کد خبر : 2065545 | 08 شهریور 1403 ساعت 06:30 | 75.6K بازدید | 55 دیدگاه

پسران هادی و مهدی به لیگ برتر رسیدند؛

کارخانه بازیکن‌سازی خانواده مهدوی‌کیا!

ده سال بعد از تشکیل آکادمی کیا، حالا بازیکنان پرورش‌یافته در این تیم به سطح اول فوتبال ایران رسیده‌اند.

کارخانه بازیکن‌سازی خانواده مهدوی‌کیا!

به گزارش "ورزش سه"، رقیب سایپا و پیکان در تیم‌های پایه که خیلی زود گوی سبقت را از دو تیم بازیکن‌ساز فوتبال ایران هم ربود و به قهرمان همیشگی تیم‌های پایه تبدیل شد تا جایی که اگر نام آکادمی کیا را در صدر جدول لیگ فوتبال تهران نمی‌دیدید، باید تعجب می‌کردید. اما هدف برادران مهدوی‌کیا نه جام قهرمانی بلکه پرورش استعدادهایی بود که به زعم آنها فرصتی برای ارائه توانایی خود نداشتند.

البته پرورش، کلمه‌ای است که با وسواس خاصی در آکادمی کیا تعریف می‌شود. آنها تلاش می‌کنند بازیکنان را در محیطی اخلاقی و فرهنگی قرار داده و البته سبک بازی متفاوتی را هم به آنها آموزش بدهند و با برطرف‌کردن مسائل و مشکلات زیرساختی، تیم‌های هر رده را با آرامش مشغول به کار خود کنند.

آکادمی کیا در آستانه ده سالگی خود، حالا به یک دستاورد فوق‌العاده رسیده است. هفته گذشته چند بازیکن از این آکادمی به عقد قرارداد پرسپولیس در آمد و حالا کمی جستجوی بیشتر نشان می‌دهد که اگر نگویید همه، بیشتر تیم‌های لیگ برتری بازیکنانی از کیا در لیست و حتی ترکیب اصلی خود دارند.

در بین بازیکنان لیگ برتری مجتبی فخریان از شمس آذر بازیکنی است که سال‌ها در آکادمی کیا حضور داشت و حالا نقش کلیدی در تیم خود ایفا می‌کند. همچنین مهدی مهدوی بازیکن تیم هوادار که از ۱۰ سالگی در اردبیل به آکادمی کیا پیوست، در لیگ برتر بازی می‌کند. میثم رضایی و ماهان کاکولایی دو بازیکن مس رفسنجان دیگر نفرات معرفی شده از آکادمی کیا هستند.

اما این هفته یک بازیکن دیگر همه را سورپرایز کرد. امیرمحمد رزاق‌نیا؛ هافبک دفاعی تیم گل‌گهر که به تیم هفته ورزش سه هم رسید و با تمجید مهدی تارتار نیز مواجه شد، بازیکنی است که از ۱۱ سالگی در آکادمی کیا حضور داشت.

2073991

امیررضا اسلام طلب دیگر بازیکن گل‌گهر نیز ۸ سال در آکادمی کیا حضور داشت و البته در این بین باید به نفراتی چون فرهاد زاوشی بازیکن هوادار هم اشاره کرد.

در تیم پرسپولیس بازیکنانی که موسوم به نفرات آکادمی این تیم هستند نیز اغلب در رده نوجوانان، جوانان یا امید در کیا حضور داشتند که باید به حسین حاجی‌زاده، سمیر حبوباتی و رضا عنایت زاده اشاره کرد. عنایت زاده حتی در اردوی اتریش و آلمان هم با کیا بود.

علاوه بر این نفرات، تراکتور هم دو بازیکن در سهمیه زیر ۲۱ ساله را به خدمت گرفته که فصل گذشته با آکادمی کیا عنوان قهرمانی لیگ جوانان را به دست آوردند و در لیگ دسته سوم هم برای این تیم بازی کردند.

شاید 10 سال پیش کمتر کسی تصور می‌کرد آکادمی کیا این‌چنین جای خود را در فوتبال پایه و حالا بزرگسالان ایران پیدا کند اما این ره‌آوردی است که هادی و مهدی مهدوی‌کیا با کمک سایر همکاران خود به آن دست یافتند و البته دستاورد خود را به عرصه بین‌المللی هم کشاندند.

در حال حاضر سه بازیکن در قطر و ۱۱ بازیکن در امارات، یکی در روسیه و دو تا در لهستان دارد تا به این ترتیب نقش پر رنگی در بازیکن‌سازی فوتبال ایران را بر عهده داشته باشد.

البته برای آنچه آکادمی کیا انجام داده، باید ۳-۴ سال دیگر منتظر ماند، جایی که نسل پسران هادی و مهدی، 4-23 ساله خواهند شد و رد پای خود را در لیگ برتر ایران به جا خواهند گذاشت.

دیدگاه‌ها