کد خبر : 2065543 | 07 شهریور 1403 ساعت 22:16 | 11.6K بازدید | 9 دیدگاه

پاريس و اين بار جشن بزرگ پارالمپيک(عکس)

پایتخت فرانسه دو هفته بعد از پایان المپیک این بار تحت تاثیر برگزاری پارالمپیک قرار گرفته است‌‌.

پاريس و اين بار جشن بزرگ پارالمپيک(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مراسم افتتاحيه هفدهمين دوره بازى‌هاى پارالمپيک امشب از ساعت ۲۰ به وقت محلی در میدان کنکورد شهر پاریس آغاز شد.

پایتخت فرانسه از امروز ‌وارد فاز اجرایی برای برگزاری این رویداد شده و استقبال خوبی نیز از سوی مردم پاریس از مراسم‌ افتتاحیه به عمل آمده است.

مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک در حالی با تماسی از موسیقی و آتش بازی آغاز شد که «توماس باخ» رییس IOC، «اندرو پارسونز» رییس کمیته بین المللی پارالمپیک  و «امانوئل مکر‌ون» رییس جمهور فرانسه از چهره‌های حاضر در مراسم‌ هستند.

در ادامه مراسم افتتاحیه، افراد ویلچرنشین وارد صحنه شدند و همراه با هنرمندان موسیقی، حلقه هنر و شادی را در اطراف میدان کنکورد آغاز کردند و اینگونه جلوه‌ای از همراهی هنر و هنرمندان با ورزشکاران معلول به نمایش گذاشته شد.

عبور هواپیماهای جنگنده فرانسوی با دودهایی به رنگ پرچم فرانسه از جمله بخش‌های جذاب این مراسم بود.

مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک خیلی زود وارد بخش رژه ورزشکاران شد. این بخش در حالی آغاز شد که عروسک ویژه بازی‌ها در اطراف میدان کنکورد آماده استقبال از آنها و همراهی‌شان بودند.

پیش از این عنوان شده بود تیم پناهندگان به عنوان اولین تیم در مراسم افتتاحیه رژه خواهد رفت اما برخلاف این وعده، کاروان کشور افغانستان به عنوان اولین کشور رژه رفت.

2073983
2073989
2073985
2073990

دیدگاه‌ها