کد خبر : 2065540 | 07 شهریور 1403 ساعت 22:10 | 9.5K بازدید | 20 دیدگاه

امیدوارم فدراسیون در تعطیلی کار را درست کند؛

مهاجری: ما آرزوی وی ای آر را داریم!

رضا مهاجری می‌گوید تعطیلات لیگ برتر فرصت خوبی برای خیبر خرم‌آباد خواهد بود تا اعضای این تیم به هماهنگی بیشتری برسند.

مهاجری: ما آرزوی وی ای آر را داریم!

به گزارش "ورزش سه"، خیبر خرم‌آباد فردا در چارچوب مسابقات هفته سوم لیگ برتر میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهند بود. رضا مهاجری امروز در نشست خبری پیش از این بازی حاضر شد و گفت: هفته گذشته بچه‌ها تلاش خیلی خوبی کردند و برابر تیم خوب سپاهان فوتبال خوبی بازی کردند که متاسفانه به خاطر عدم تجهیزات و اشتباهات داوری نتیجه نگرفتیم. خدا را شکر از طرف همه کارشناسان و شبکه‌های مختلف تایید شد که خیبر می‌توانست نتیجه بهتری از این بازی بگیرد، اما این چیزی از شایستگی‌های بچه‌های ما کم نخواهد کرد.

ویدئو: 351440

سرمربی خیبر ادامه داد: امیدوارم همینطور که در دو هفته گذشته از لحاظ ارائه فوتبال جلو رفته‌ایم، بتوانیم هر چه جلوتر می‌رویم هماهنگ‌تر و منسجم‌تر شویم. قطعا تعطیلی دو هفته‌ای لیگ به ما و بقیه تیم‌ها کمک می‌کند تا تیم بهتری شویم. سعی می‌کنیم از این دو هفته تعطیلی استفاده کامل را ببریم که بتوانیم تیم هماهنگ‌تری شویم و پازل‌مان با بچه‌هایی که جدیدا اضافه شده‌اند، هم به لحاظ هماهنگی و هم به لحاظ بدنی کامل‌تر شود.

مهاجری در خصوص دیدار با ذوب‌آهن عنوان کرد: فردا هم مقابل تیم شایسته ذوب‌آهن بازی داریم که نیاز به صحبت من در خصوص ذوب‌آهن نیست و جایگاه و نتایج و کادر فنی این تیم در فوتبال مشخص است. قرعه ما به ترتیب به تیم‌های سوم و چهارم و پنجم و فولادی که امسال متحول شده، خورده است؛ درست است که این تیم‌ها رقبای سختی هستند و شاید در نتیجه‌گیری دچار نوسان شویم، اما این انگیزه ما را بالا می‌برد. از طرفی در بازی با سپاهان بچه‌های ما ثابت کردند که روزهای بهتری در انتظار ماست و قطعا با تلاشی که مجموعه باشگاه انجام می‌دهد، به این روزها خواهیم رسید. هماهنگی در این سبک نیاز به صبوری دارد که به نظرم هواداران‌مان در بازی گذشته این را نشان دادند و امیدوارم در بازی فردا هم با همان جدیت بیایند.

او با تاکید بر اینکه خیبر به حمایت هواداران خود نیاز دارد، افزود: ما به حمایت و انرژی هواداران‌ نیاز داریم. زمانی که هواداران‌ حضور داشته باشند، اگر تیم به لحاظ روحی و روانی دچار افت شود، هوادار می‌تواند تیم را بیدار کند و به بازی برگرداند. امیدوارم تک‌تک هوادارانی که تا الان مرد و مردانه پشت تیم ایستادند، فردا هم بیایند و حمایت کنند تا بتوانیم ضمن ارائه فوتبال خوب، مقابل تیم شایسته ذوب‌آهن نتیجه خوبی هم بگیریم. ذوب‌آهن تیمی است که در بازی‌های خارج از خانه خطرناک‌تر است و ما باید خیلی مراقب باشیم که اشتباهاتی که در بازی‌های گذشته در لحظاتی داشتیم، کمرنگ کنیم و از بین ببریم تا به چیزی که خواسته خودمان، هواداران‌مان و باشگاه‌مان است برسیم.

سرمربی خیبر در خصوص حواشی داوری دیدار با سپاهان و همچنین استفاده از VAR در بازی فردا گفت: من هفته گذشته هم گفتم VAR چیز سختی نیست که همه آرزویش را داشته باشیم، بلکه یک تکنولوژی خیلی ساده است که غالب کشورهای صاحب فوتبال از آن استفاده می‌کنند. اینکه ما به چه دلیل به این سختی VAR را به فوتبال‌مان وارد می‌کنیم، برای خود من جای سوال و تعجب دارد. می‌توانستیم از قبل برنامه‌ریزی کنیم. همانطور که در تعطیلی لیگ باشگاه‌ها کارشان را جلو می‌برند، انتظارمان این بود که فدراسیون هم در این زمینه درست عمل کند.

2071883

وی افزود: خوب نیست که در یک لیگی که همه باید در یک سطح رقابت کنند، یک سری تیم از نعمت VAR برخوردار باشند و یک سری تیم‌ها مثل ما محروم شوند. با این شرایط عدالت رعایت نمی‌شود. امیدوارم همانطور که ما در این تعطیلات که سعی می‌کنیم تیم بهتری شویم، مسئولان فدراسیون هم آسیب‌شناسی کند و به گونه‌ای باشد که حق به حق‌دار برسد. اگر سپاهان در شرایط بازی ما را می‌برد، بحثی نداشتیم. در هر صورت تبریک می‌گوییم، اولین باخت‌مان نبود و آخرین باخت‌مان هم نیست، اما بحث ما این است که خیلی سخت است شما برابر تیمی مثل سپاهان از لحاظ ذهنی، روانی و فنی تیمت را آماده کنی و روی دو صحنه که اگر VAR بود داوران تصمیم دیگری می‌گرفتند، شکست بخوری. این برای ما سخت و سنگین است.

مهاجری در ادامه گفت: امیدوارم این VAR که تکنولوژی ساده‌ای هم هست، به فوتبال ما ورود کند. با شرایط فعلی به داوران هم فشار می‌آید. داور هم در یک لحظه صحنه را می‌بیند و حتی بزرگترین تیم‌های دنیا هم به ویدئو چک مراجعه می‌کنند و صحنه را می‌بینند و تصمیم‌شان را تغییر می‌دهند، اما داوران ما از این شرایط محروم هستند و به همین دلیل هم تیم و هم داوران تحت فشار قرار می‌گیرند. امیدوارم این مشکل را برطرف کنیم و راحت‌تر فوتبال را به سمت حرفه‌ای شدن پیش ببریم.

مهاجری در واکنش به اینکه خیبر در دقایق پایانی دیدار با سپاهان دفاعی بازی کرد، گفت: من توجه شما را به دقیقه ۹۰ تا ۹۶:۳۰ جلب می‌‌کنم؛ لحظات پرالتهابی که همه انتظار داشتند سپاهان فشار بیاورد. ما در آن ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه سه بار در هجده قدم سپاهان هستیم. یک توپ به مهدی عبدی می‌رسد که با دقت بیشتری می‌توانستیم از ارسالش استفاده کنیم، یک بار دیگر مهران احمدی اقدام به شوت‌زنی می‌‌کند و دقیقه ۹۶:۳۰ هم ما در هجده قدم سپاهان هستیم که توپ لو می‌رود و متاسفانه همان توپ می‌آید و خطا می‌شود. اینطور نیست که ما بخواهیم دفاع کنیم. اگر ما می‌خواستیم دنبال امتیاز باشیم، راه‌های دیگری هم بود. ما نه گلرمان خودش را انداخت، نه بازیکنی از ما خودش را انداخت که بخواهیم خدایی نکرده با ضد فوتبال دنبال امتیاز باشیم.

او تاکید کرد: ما فوتبال‌مان را بازی کردیم و اگر جایی هم عقب نشستیم، باید قبول کنیم به خاطر این بود که حریف هم سپاهان بود و زورمان نرسیده است. به نظرم با تعویض‌هایی که انجام دادیم، توانستیم به بازی برگردیم و آن اتفاقات و اشتباهات داوری باعث شد آن نتیجه رقم بخورد. قطعا بچه‌ها تمام تلاش‌شان را می‌کنند. ما سعی کردیم در سه هفته ابتدایی از بچه‌های قدیمی‌تر که هماهنگی‌شان بیشتر است، استفاده کنیم. در این دو هفته تمرینات تاکتیکی بیشتری انجام می‌دهیم و شناخت‌مان نسبت به تیم و شرایط بهتر خواهد شد.

2069087

سرمربی خیبر در پاسخ به اینکه تمرینات خیبر در طول هفته چه تاثیری روی کیفیت این تیم در مسابقه فردا خواهد داشت، گفت: بخشی از کیفیت به تمرینات ما برمی‌گردد و بخشی هم به تیم مقابل بستگی دارد. هر تیمی که تمرکز بیشتری روی کارهای خود در هفته گذشته داشته باشد، خروجی بهتری خواهد داشت. تیمی که طول هفته خوبی داشته باشد، قطعا آخر هفته خوبی خواهد داشت. بالاخره تیم مقابل هم کار می‌کند و ما هم کار کرده‌ایم و قطعا هر دو تیم آسیب‌شناسی می‌کنند. هر چه فردا تمرکز بچه‌ها بهتر باشد، خروجی کار بهتر خواهد شد. سعی کردیم به سمتی برویم که بچه‌ها را به شرایط خودشان برگردانیم. لیگ برتر شرایط خاصی دارد؛ برای مثال ما در تهران هوادار را می‌بریم و هوادار یقه ذوب را می‌گیرد. اصلا حریف راحتی نداریم و همه بازی‌ها سخت است و باید برای همه بازی‌ها استراتژی و برنامه داشته باشیم.

مهاجری در پایان عنوان کرد: همانطور که سال گذشته به دوستان عزیز لرتبار قول دادیم که هر چه به جلو رفتیم تیم بهتری شویم، امسال هم با همان نیت کار می‌کنیم. ما و چادرملو تیم‌هایی بودیم که مجبور بودیم تغییرات زیادی بدهیم، چون از یک رده به رده بالاتر آمده بودیم. این تغییرات هم نیاز به هماهنگی دارد و هماهنگی هم نیاز به زمان دارد. متاسفانه شروع زودهنگام لیگ این امکان را از ما گرفت، اما هر چه جلوتر برویم از خیبر و این بچه‌ها خبرهای بهتری خواهید شنید و فوتبال بهتری خواهید دید و انشاالله فردا قطعا نسبت به بازی گذشته می‌توانیم فوتبال بهتری ارائه کنیم.

دیدگاه‌ها