کد خبر : 2065440 | 08 شهریور 1403 ساعت 02:22 | 54.2K بازدید | 207 دیدگاه

هیچکس به مانند جونینو نخواهد شد؛

بهترین کاشته‌زن‌های فوتبال: رونالدو تازه به مسی رسید

کریستیانو رونالدو در جدال با الفیحا برای شصت و چهارمین بار با یک ضربه ایستگاهی دروازه رقبا را باز کرد و خودش را به یک قدمی مسی رساند.

بهترین کاشته‌زن‌های فوتبال: رونالدو تازه به مسی رسید

به گزارش "ورزش سه"، همیشه ضربات ایستگاهی یک چالش خاص برای فوتبالیست‎های مطرح جهان محسوب می‌شود. اگر چه پنالتی زدن برای بسیاری از فوتبال‌دوستان به نظر امر ساده‌ای است اما وقتی مسافت از دروازه بیشتر می‌شود، 4 یا 5 مدافع در نقش دیوار دفاعی آماده می‌شوند و یک دروازه‌بان قرار است از دروازه خودش محافظت کند، به مراتب کار سخت‌تر می‌شود. با این حال ستارگان زیادی بودند که در کمال خونسردی، این فاصله را با یک شوت سرکش و محکم کوتاه کردند به گونه‌ای که دروازه‌بان در بسیاری از اوقات بین تلاش کردن برای مهار آن توپ و تماشا کردن آن لحظه تراژدی باید تصمیم بزرگی بگیرد.

با این حال شب گذشته کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی جهان فوتبال برای النصر یک کاشته دیگر را بعد از سال‌ها گل کرد و آمار خوب خودش را تقویت کرد اما با این حال، او نفر اول لیست بهترین کاشته‌زن‌ها نیست!

برای مرور هفت ستاره‌ای که در این امر بهترین بودند و با تعداد بالای گل‌هایشان زبانزد هستند همراه ما باشید:

کریستیانو رونالدو - 64 گل
او مدت زیادی بود که نتوانسته بود در ضربات ایستگاهی گلزنی کند و این اتفاق باعث شده بود بخواهد با جدیت بیشتری تلاش کند. هر هفته از ضربات ایستگاهی تیم ملی پرتغال و النصر، تلاش می‌کرد اما به نظر می‌رسید دیگر قرار نیست این ابرستاره از این فاصله گلزنی کند تا اینکه شب گذشته در جدال الفیحا بالاخره این طلسم را باطل کرد.

2073820

لیونل مسی - 65 گل
یکی از ویژگی‌های خاص لیونل مسی ضربات هنرمندانه ایستگاهی او بود. هنوز تماشای شوت قوس‌دار او که دروازه لیورپول را در نیمه نهایی اروپا باز کرد، یک «ممکن غیرممکن» محسوب می‌شود. به تازگی نلسون سمدو دفاع پرتغالی سابق بارسلونا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در طول دوران حضورش در این تیم، هیچوقت ندیده بود که مسی بخواهد ضربه ایستگاهی تمرین کند ولی در گذشته از اردوی تیم ملی آرژانتین شنیده می‌شد که مارادونا مسئول تمرین دادن مسی است.

2073824

دیوید بکهام - 66 گل
اگر در جهان قرار باشد کسی زیباترین مدل ضربه زدن به توپ را انتخاب کند، بدون شک نمی‌تواند کسی غیر از دیوید بکهام را انتخاب کند. او در این زمینه خارق العاده بود و هنوز انسان‌های زیادی هستند که دوست دارند شیوه ضربه زدن او را تقلید کنند.

2073821

ویکاور لگروتالیه - 67 گل
چندان چهره مطرحی نیست اما این هافبک آرژانتینی یکی از چهره های خاص فوتبال این کشور است که در واقع نماد باشگاه خیمناسیا محسوب می‌شود.

2073818

رونالدینیو - 67 گل
آمار شاعر فوتبال با لگروتالیه برابر است. فوق ستاره برزیلی تاریخ فوتبال با ظرافت خاصی توپ را روی چمن می‌چرخاند و وقتی مدافعان برای کنترل کردنش به تکل متوسل می‌شدند، او خیالش راحت بود که حالا قرار است از فاصله دور با دروازه و چند نفر مزاحم در این مسیر دوئل کند و از بخت بد مدافعان، آنها در چنین وضعیتی هیچ راه گریزی نداشتند.

2073819

پله - 70 گل
پس از همه جنجال هایی که در مورد تعداد گل‌های احتمالی پله ایجاد شده، به نظر می‌رسد این داده که توسط بسیاری از فوتبالی‌ها تایید شده، یکی از معدود مواردی است که شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد. با این حال در تاریخچه بلند و بالای فوتبال که در طی سال‌های سال، میلیون‌ها نفر را درگیر خود کرده تنها یک بازیکن بیشتر از پله کاشته‌هایش را گل کرده است!

2073823

جونینو - 77 گل
شاید این جادوی آمریکای جنوبی است که می‌بینیم این لیست در اختیار تام آنهاست. جونینو یک استعداد خاص بود و اگر چه به مانند دیگر نفرات این لیست نتوانست شهرت زیادی کسب کند اما در جمع فوتبال‌دوستان، هر گاه صحبت از ضربه کاشته شود قطعا یک نفر به نام جونینو با هزار زحمت اشاره می‌کند و درباره شوت‌های مسحور کننده او با لذتی خاص تعریف می‌کند.

2073822

دیدگاه‌ها