کد خبر : 2065362 | 07 شهریور 1403 ساعت 10:42 | 10.1K بازدید | 10 دیدگاه

قهرمان ایران و یک رؤیای جدید: جام آسیا

تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان لیگ برتر 1402 و با هدایت بهروز عطایی در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2024 شرکت می‌کند.

قهرمان ایران و یک رؤیای جدید: جام آسیا

به گزارش "ورزش سه"، بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از 18 تا 25 شهریور به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران در سال 2024 در حالی پنجمین میزبانی خود در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد که تهران در سال‌های 2002، 2004، 2013 و 2022 میزبان بوده است و امسال برای نخستین بار شهری غیر از پایتخت، میزبانی را تجربه خواهد کرد. تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان لیگ برتر 1402 در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2024 شرکت می‌کند.

شهر سیرجان سابقه دیرینه در والیبال ایران دارد و در سال ۱۳۹۶ تیم گل گهر سیرجان فاتح لیگ دسته یک والیبال مردان ایران شد تا سهمیه لیگ برتر به دست آورد. والیبال این شهر با تیم فولاد سیرجان ایرانیان در لیگ برتر سال ۱۳۹۷ شرکت کرد که هدایت آن تیم برعهده محمدرضا دامغانی بود.

این تیم در مرحله مقدماتی لیگ برتر مردان سال 97 با 15 برد و 45 امتیاز در جایگاه چهارم جدول مسابقات ایستاد و به مرحله پلی‌آف صعود کرد، اما در این مرحله در دو دیدار متوالی مغلوب پیام مشهد شد و از دور مسابقات کنار رفت.

فولاد سیرجان ایرانیان در سال 98 که لیگ برتر مردان به دلیل شیوع کرونا ناتمام ماند، در 15 بازی مرحله مقدماتی 6 برد و 20 امتیاز به دست آورد، اما این تیم در سال‌های 1399 و 1401 فاتح لیگ برتر والیبال ایران شد و جواز حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا را به دست آورد.

فولاد سیرجان ایرانیان در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۱ در تایلند به عنوان نماینده ایران شرکت کرد و بدون شکست به فینال راه یافت. این تیم در دیدار پایانی با نتیجه سه بر یک حریف خود العربی قطر را شکست داد و عنوان قهرمانی به دست آورد و به جام باشگاه‌های والیبال جهان راه یافت.

تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان در لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۲ نیز با برتری در هر دو دیدار نهایی مقابل شهداب یزد، قهرمان ایران شد و سهمیه رقابت‌های آسیایی کسب کرد.

امیر کریمی، اشکان حق‌دوست، مهدی محبوبی‌زاده، سید محمد موسوی، اسماعیل مسافر، احمدرضا شاهسواری، مجتبی میرزاجانپور، امیرحسن فرهادی، علیرضا عبدالحمیدی، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، سید امیرحسین ساداتی، امین خواجه خلیلی، آرمین تشکری، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، مهدی مرندی، آرمین قلیچ نیازی، عرشیا به‌نژاد و محمد ولی‌زاده فهرست اولیه بازیکنان این تیم در قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2024 هستند که بهروز عطایی هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت.

میانگین سنی بازیکنان فولاد سیرجان 26.7 سال است و مرندی و تشکری باتجربه‌ترین بازیکنان این تیم از نظر سنی هستند و عنوان جوانترین بازیکن نیز به آرمین قلیچ نیازی می‌رسد. میانگین اسپک و دفاع بازیکنان تیم سیرجان یزد به ترتیب در ارتفاع 350 و 330 سانتی‌متر است.

دیدگاه‌ها