کد خبر : 2065314 | 07 شهریور 1403 ساعت 05:40 | 17.4K بازدید | 8 دیدگاه

نسل جدید فوتبال ایران هر روز آب‌دیده‌تر می‌شود

دهه‌ هشتادی‌های لیگ: پرچم بالا!

به نظر می‌رسد لیگ بیست و چهارم فرصتی خاص برای درخشش بیشتر بازیکنان دهه هشتادی فوتبال ایران است و با گذشت دو هفته این اتفاق کاملا ملموس است.

دهه‌ هشتادی‌های لیگ: پرچم بالا!

به گزارش "ورزش سه"، از شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران با توجه به تعداد کم دهه شصتی‌ها، مشخص بود لیگ بیست و چهارم قطعا فرصتی است تا شاهد درخشش ستاره‌های دهه هشتادی باشیم و کم‌کم نسل جدید فوتبال ایران در مسیری که در پیش دارند، نامشان را بر سر زبان‌ها بیندازند. حال با گذشت دو هفته از شروع لیگ بیست و چهارم، بسیاری از آنها درخشان ظاهر شدند و از حالا تبدیل به ستاره‌های اصلی تیمشان شده‌اند که آنها را مرور خواهیم کرد:

محمدحسین اسلامی - استقلال
وینگر جوان آبی‌ها، جای خالی مهرداد محمدی را به صورت کامل پر کرده و با فرمی که در دو بازی نخست فصل از خود به اجرا گذاشته، قطعا در آسیا و ایران می‌تواند به تیمش کمک ویژه‌ای کند. اسلامی در این 2 بازی مقابل شمس آذر گلزنی کرد و همچنین در جریان برنامه‌های تهاجمی تیمش، با توجه به قدرت بالای او در پاس دادن و کنترل روند بازی، بازیکنی است که در یک سوم دفاعی تیم حریف به سادگی گزینه موردنظرش را برای انتقال توپ پیدا می‌کند و این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهد که انگار سالیان سال است در این سطح از رقابت‌ها حضور داشته است.

2070635

آریا یوسفی - سپاهان
تنها دهه هشتادی لیست امیر قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا 2023، پس از مصدومیت سختی که پشت سر گذاشت، شرایطش در این تیم بهتر شده و آریا که توانایی بازی در هر دو جناح را دارد حالا در پست مطلوبش بازی می‌کند. او فصل گذشته از نظر گل و پاس گل، یک فصل خاص را شروع کرد و این فصل هم به امید تکرار فصل قبل، علی‌الحساب یک پاس گل به نامش مقابل چادرملو به نوشته شده است.

2071979

امیرمحمد رزاق نیا - گل گهر
در دو بازی آغازین فصل در ترکیب گل گهر جایگاه ثابت نداشته اما مشخصا مهدی تارتار نسبت به استفاده از این هافبک جوان تاکید خاصی دارد. رزاق نیا در این دو بازی به صورت تعویضی وارد زمین شده و از زمان ورودش، آرایش و چینش گل گهر تغییر مثبتی داشته است.
در بازی مقابل استقلال خوزستان، حضور او به یک باره باعث شد تیمش در جلوی زمین آزادی عمل بیشتری داشته باشد و احمدرضا زنده روح، با توجه به اینکه برخی از وظایف خودش را به امیرمحمد محول کرده بود، سعی می‎‌کرد جلوتر بازی کند و بخواهد نقشه‌های تهاجمی تیمش را با فراغ بالی بیشتری اجرا کند.

2073627

امیرحسین حسین زاده - تراکتور
هافبک جوان تی‌تی‌ها، زیر نظر دراگان اسکوچیچ که در بازی دادن جوانان مهارت خوبی دارد، یک فصل ایده‌آل را آغاز کرده و امیدوار است بتواند شرایط خوبی که در استقلال داشت را دوباره تکرار کند. حسین زاده در همان بازی نخست برابر مس رفسنجان گلزنی کرد تا نشان دهد برای بازی در این پست وضعیت بهتری دارد و اسکوچیچ ترجیح داد حسین زاده را در بازی مقابل پرسپولیس به جای 60 دقیقه، به صورت کامل بازی بگیرد. حسین زاده شاید نتوانست برای تیمش گلزنی کند اما به وضوح هر زمان توپ را کنترل می‌کرد خط حمله تراکتور با قوت بیشتری جلو می‌رفت.

2065030

محمدامین حزباوی - سپاهان
قطعا اصلی‌ترین پارامتر برای بررسی وضعیت مدافع یک تیم، شرایط کلین‌شیت تیمش است و سپاهان با توجه به وضعیتی که دارد، اگر چه در دو بازی نخست با تیم‌های لیگ یکی، تیم برتر زمین بوده اما مشخصا عدم هماهنگی و اشتباهات فردی برخی از بازیکنان این تیم، در دریافت 2 گل در این دو هفته ابتدایی بی‌تاثیر نبوده.
با این حال حزباوی در روزهای آشفتگی ساختار دفاعی سپاهان، بهترین مدافع این تیم بود. او هر زمان به دوئل‌های هوایی رفته، پیروز بوده و لژیونر سابق فوتبال ایران که به تازگی از قطر برگشته، در همین هفته دوم برای تیمش گلزنی هم کرد تا طلایی‌پوشان از داشتن همچین مدافعی بسیار خرسند باشند.

2068668

رضا غندی‌پور - ملوان
او هم به مانند رزاق نیا، از بازیکنان تیم حسین عبدی در جام جهانی زیر 17 سال است و این مهاجم 18 ساله حالا در دومین فصل حضورش در لیگ برتر، پس از جدایی از پیکان و آغاز دوران سربازی‌اش، موفق شده است تا تبدیل به یک چهره محبوب برای مردم انزلی شود. غندی پور در بازی مقابل استقلال موفق به گلزنی شد و با استارت خوبی که داشت، دفاع آبی‎‌ها را به چالش کشید و غیر از آن در بازی آغازین لیگ بیست و چهارم مقابل گل گهر با نفوذی که داشت، دفاع گل گهر را مجبور کرد تا خطا انجام دهد و یک پنالتی برای تیمش بگیرد.

2072853

محمد عسکری - فولاد
او برای حضور در ترکیب مدنظر یحیی گل‌محمدی قطعا چالش سختی را پشت سر گذاشته و به هر ترتیب موفق شده است تا نظر مثبت کادر فنی فولاد را جلب کند. عسکری از بازیکنانی است که توسط ایناسیو مارتینز کشف شد و نسبت به دیگر بازیکنان تیم حسین عبدی در جام جهانی زیر 17 سال، تجربه بیشتری برای بازی در لیگ دارد و احتمالا تا پایان فصل از عدد 30 بازی باشگاهی بگذرد. این فرم عسکری می‌‎تواند برای مدافعان کند تیم‌های لیگ برتری دردسرساز شود و احتمالا در ادامه فصل سرمربیان زیادی از مدافعان تیمشان بخواهند شش دانگ حواسشان را به مهار او اختصاص دهند.

1984403

بهرام گودرزی - آلومینیوم اراک
به نظر می‌رسد مجتبی حسینی یک استعداد جدید را قرار است به فوتبال ایران معرفی کند. گودرزی در بازی مقابل نساجی نمایش جذابی از خود در سمت چپ آلومینیوم به اجرا گذاشت و اگر چه درباره بررسی بیشتر توانایی‌های فنی او خیلی زود است اما نشان داد اگر به مباحث و نکات کادر فنی آلومینیوم اراک گوش دهد، می‌تواند وضعیت خوبی در فوتبال ایران پیدا کند.

2063933

آرشا شکوری - هوادار تهران
آرشا در جام جهانی نوجوانان استعداد و پتانسیلش را نشان داده بود اما با قرار گرفتن به جای علیرضا حقیقی در ترکیب تیم مسعود شجاعی باعث شد مورد توجه قرار بگیرد و این دروازه‌بان جوان برای رشد و پیشرفت نیاز به تجربه بیشتری داشت. آرشا پیش از انجام بازی لیگ برتری، در اقدامی عجیب به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و حتی در دوران حضورش در لیگ برتر عکس‌العمل‌های خوبی از خود به اجرا گذاشت اما هنوز از کلین‌شیت کردن ناکام بود که در هفته دوم لیگ بیست و چهارم بالاخره این مهم را میسر کرد. آرشا شکوری اکنون شاگرد سید مهدی رحمتی شده؛ مردی که خودش روزگاری با گذراندن این روزها تبدیل به یکی از دروازه‌بانان مهم تیم ملی و فوتبال ایران شد و اکنون فرصتی است تا رحمتی، یک دروازه‌بان جوان را به مانند خودش پرورش دهد.

2020666

دیدگاه‌ها