کد خبر : 2065304 | 07 شهریور 1403 ساعت 04:50 | 6.8K بازدید | 5 دیدگاه

سند 48 صفحه‌ای :

قانون مهم برای ریکاوری زنان فوتبالیست باردار

قرار است دستورالعمل‌های جدیدی درباره ریکاوری بازیکنان زن که به دلیل بارداری از فوتبال دور شده‌اند، اجرا شود.

قانون مهم برای ریکاوری زنان فوتبالیست باردار

به گزارش "ورزش سه"، اتحادیه بین‌المللی بازیکنان فوتبال دستورالعمل‌هایی برای بازگشت به بازی پس از بارداری منتشر کرده است تا بازیکنان، کارکنان باشگاه‌ها و سایر ذی‌نفعان فوتبال بتوانند بهتر از پیش، بارداری و بازگشت به بازی را مدیریت کنند.

این راهنما بازیکنان را از اولین مراحل برنامه‌ریزی برای بارداری به عنوان یک حرفه‌ای تا بازگشت به بازی با فرم عالی همراهی می‌کند و جزئیاتی درباره مقررات، روش‌های زایمان و تأثیرات آن‌ها، حمایت‌های مورد نیاز در هر مرحله و موارد دیگر ارائه می‌دهد. این سند ۴۸ صفحه‌ای توسط بازیکنان حرفه‌ای زن و کارشناسان پزشکی تهیه شده است و به عنوان قانونی جدید در فوتبال زنان اجرا می‌شود. کریستی الیوت سیل، استاد فیزیولوژی ورزش و غدد درون‌ریز زنان در مؤسسه ورزش دانشگاه متروپولیتن منچستر، گفت: «چشم‌انداز تحقیقاتی در این زمینه نسبتاً خالی است اما در حال پیشرفت است. ما واقعاً از ورزشکاران زن که اجازه می‌دهند روی آنها آزمایش و در محل تحقیق کنیم، سپاسگزاریم.

2073623

هر بارداری متفاوت است بنابراین ما باید به صورت فردی یاد بگیریم و سپس امیدواریم با گذشت زمان پاسخ جمعی بیشتری داشته باشیم. گاهی اوقات علم آزمایشگاهی مناسب‌ترین روش برای این نوع مسائل نیست. آنچه باید به آن عادت کنیم این است که باشگاه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای حرفه‌ای و خود بازیکنان فرصت‌های تحقیقاتی را به صورت همزمان طراحی کنند.» الیوت سیل بخشی از گروه کارشناسان پزشکی‌ای بود که شامل دکتر پیپا بنت، روزالین کوک، پروفسور وینسنت گوتبارژ و دکتر ریتا توماس بود که در زمینه‌های مرتبط با زندگی پس از زایمان تخصص دارند. بازیکنانی مانند سارا بیورک، کریستال دان، چینا متیوز و آلموت شولت تجربیات خود از بارداری و زایمان در دوران حرفه‌ای خود را به اشتراک گذاشتند و به این آزمایشات کمک کردند. متیوز که نماینده جامائیکا در جام جهانی زنان بود و سه پسر دارد، گفت: «من احتمالاً یکی از اولین بازیکنان فوتبال در ایالات متحده بودم که در دوران حرفه‌ای خود بچه‌دار شدم، احتمالاً در سال دوم یا سوم بازی‌ام. ما شاهد بارداری‌های بیشتری هستیم و بسیاری از بازیکنان به من مراجعه می‌کنند و سوالاتی می‌پرسند.» او از انتشار این دستورالعمل استقبال کرد و گفت: «شما افکار و ایده‌های زیادی دارید: «چه کار باید بکنم؟» داشتن یک راهنما استرس و عدم قطعیت را کاهش می‌دهد. البته هنوز هم عدم قطعیت و مسائلی برای حل کردن وجود خواهد داشت، اما داشتن این پایه بسیار مهم است.»

دیدگاه‌ها