کد خبر : 2065228 | 06 شهریور 1403 ساعت 17:15 | 29.3K بازدید | 114 دیدگاه

تورنمنت بزرگی که به سادگی از دست رفت؛

حسرت بزرگ این روزهای سپاهان و هوادارانش

اگر سپاهان کمی خوش‌شانس‌تر بود و البته با آمادگی بیشتری به دیدار پلی‌آف لیگ نخبگان می‌رفت شاید اکنون سرنوشتش طور دیگری رقم خورده بود.

حسرت بزرگ این روزهای سپاهان و هوادارانش

به گزارش "ورزش‌ سه"، تاریخی که مسئولان فوتبال ایران به دلیل فشردگی بازی‌های فصل گذشته در نظر گرفتند سبب شد تا سپاهان و مس رفسنجان به همراه آلومینیوم و گل‌گهر سیرجان بیش از دو هفته پس از پایان بازی‌های لیگ برتر به دلیل برگزاری بازی‌های ملی در فیفادی خردادماه معطل بمانند. به همین دلیل در حالی که لیگ برتر 12 خرداد تمام شده بود، نیمه نهایی جام حذفی 26 خردادماه برگزار گردید و فینال هم روز 31 خرداد.
سپاهان در پایان رقابت‌های جام حذفی در حالی موفق به کسب قهرمانی شد که توانسته بود پس از کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا (سطح دوم رقابت باشگاهی قاره) که با کسب رتبه سومی لیگ برتر به دست آمد، به مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان راه پیدا کند.

چالش سپاهان و مورایس بلافاصله پس از پایان فینال جام حذفی و قهرمانی آغاز شد. آنها باید 16 مردادماه به مصاف شباب الاهلی می‌رفتند و در این بین نه تنها مورایس ساز جدایی کوک کرده بود که چندین بازیکن کلیدی طلایی‌پوشان نیز مسیر جدایی را در پیش گرفتند.

2073475

مدیران سپاهان پس از اینکه مورایس را پس از اتفاقات شوکه‌کننده سال گذشته راضی به ماندن کردند، در ادامه شروع به جذب بازیکن کردند و با وجود اینکه موفق شدند علاوه‌بر پایین آوردن قابل توجه میانگین سنی تیم فوتبال باشگاه طبق لیست مورایس، هفت بازیکن جدید هم برای پوشش جای خالی بازیکنان جدا شده جذب کنند، اما طلایی‌پوشان با شرایط خوبی به مصاف شباب الاهلی نرسیدند. این نقطه ضعف به ویژه در خط میانی و هجومی تیم مورایس دیده می‌شد.
در نتیجه این روزهای پرابهام و در شرایطی که مورایس زمان کمی نیز برای آماده‌سازی شاگردانش داشت، سپاهان در حالی که حتی می‌توانست در دقیقه 90 با دو ضربه لیموچی یا حزباوی کار را تمام کند و به مصاف الغرافه در قطر برود، در وقت‌های اضافی با یک اشتباه عجیب در چمن فاجعه‌بار نقش جهان دچار فروپاشی شد و شکست سنگینی را در خانه مقابل چشم تماشاگرانش تجربه کرد.

2073476

به همین سادگی سپاهان فرصت حضور در اولین دوره لیگ نخبگان را از دست داد؛ فرصتی که اگر مورایس و طلایی‌پوشان فوتبال ایران زمان بیشتری برای آماده‌سازی و جذب بازیکن داشتند، شاید شرایط به شکل دیگری رقم می‌خورد.

2073474

حالا مدیران باشگاه سپاهان موفق به جذب دو بازیکن تراز اول برای بهبود شرایط در خط میانی و هجومی خود شده‌اند و اگر شانس حضور در رقابت مرحله گروهی لیگ نخبگان از بین نمی‌رفت، مورایس با تیمی که انزونزی و کامارا هم به آن اضافه شده‌اند، می‌توانست حضور قدرتمندانه‌ای در این رقابت داشته باشد ولی حالا فقط افسوس مانده و البته رقابت در سطح دوم که قهرمانی در با این تیمی که سپاهان مهیا کرده اصلا دور از دسترس نخواهد بود.

دیدگاه‌ها