کد خبر : 2065167 | 06 شهریور 1403 ساعت 12:12 | 221.8K بازدید | 261 دیدگاه

فقط دو بازی کافی بود

امباپه خیلی زود فهمید: یادت به‌خیر فرانسه!

کیلیان امباپه زودتر از چیزی که تصور می‌کرد با یک حقیقت بزرگ در رئال مادرید روبه‌رو شده است.

امباپه خیلی زود فهمید: یادت به‌خیر فرانسه!

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه سه بازی اول خود برای رئال مادرید در پست شماره 9 انجام داده است و چندان راحت به نظر نمی‌رسد. همه به‌طور واضح می‌دانیم که بهترین بازی‌هایی که از کیلیان امباپه دیده‌ایم، زمانی بوده که او در وینگر چپ حضور داشت است. جایی که یک وحشت دائمی برای مدافعان بوده ولی او در سه بازی اول خود با پیراهن مادرید چاره‌ای نداشته جز اینکه مهاجم نوک باشد و وینگر چپ را به وینیسیوس بدهد. بازی اخیر او برابر وایادولید از هر جهت نگران کننده بود و از بیکارترین‌های درون زمین لقب گرفت.

2073377

آیا مشکل کیلیان به‌خاطر پست او در رئال است؟ کارلو آنچلوتی با آن موافق نیست: «نه، مطلقاً نه، او یک مهاجم استثنایی و بسیار سریع است، بدون توپ خوب حرکت می‌کند، به عقب می‌آید و او سه یا چهار موقعیت خوب هم داشت. امباپه در آن پست هم مثل همیشه گل خواهد زد. فکر نمی‌کنم برای گلزنی لازم باشد حتما در سمت چپ بازی کند.»

اما حقیقت این است که امباپه در بیشتر بازی‌های دوران حرفه‌ای خود به عنوان مهاجم مرکزی بازی کرده است. این هم درست است که او به ندرت بازیکنی در اندازه‌های وینیسیوس در جناح چپ و در کنار خود داشته است. فصل گذشته، ستاره برزیلی بیشتر متمایل به مرکز حمله بازی کرد، اما سیستم رئال هم متفاوت بود. امسال در 3-3-4 که تا به اینجا توسط آنچلوتی استفاده شده است، نقش مهاجمان مشخص شده و وینی دیگر به ندرت از جناح چپ خارج می‌شود.

2073376

یک لیگ بسیار متفاوت

مشکل امباپه به عوامل دیگری هم ارتباط دارد. بله، او عادت ندارد صرفا به عنوان یک مهاجم مرکزی شروع با کار کند اما این یک واقعیت است که لالیگا قابل قیاس با لیگ یک فرانسه نیست.

این اولین بازی‌های کیلیان برای رئال است و او به تیمی برنده با مکانیسم‌های بسیار واضح آمده و باید خودش را با آن تطبیق دهد. چه به‌عنوان مهاجم نوک و چه وینگر.

امباپه با سناریویی بسیار متفاوت از آنچه در فرانسه تجربه کرده نیز روبه‌رو شده است. تیم‌های اسپانیایی دارای غنای تاکتیکی‌ای هستند که این روزها معیاری در اروپا محسوب می‌شود. دو بازی برای کیلیان در لالیگا کافی بوده تا بفهمد ساختارهای دفاعی لالیگا با آنچه او در هر آخر هفته در فرانسه با آن روبه‌رو می‌شد، متفاوت است.

2073378

امباپه باید این تفاوت را درک کند، بازی‌هایی مانند بازی مقابل وایادولید را که رقیب شبکه‌های دفاعی تو در تو می‌سازد که به ندرت در لیگ فرانسه و حتی لیگ قهرمانان دیده شده است.

با این حال آنچلوتی و تیم در مورد امباپه هیچ نگرانی خاصی ندارند. از نگاه آنها امباپه مثل بیمه عمر است، انتقالی که هیچ شکی را ایجاد نمی‌کند. این که او باید در فضاهای خالی بهتر حرکت کند مشهود است اما این هم واضح است که او فصل به فصل گل‌های فراوانی زده و موتور او در رئال نیز به زودی روشن خواهد شد.

2073375

دیدگاه‌ها