کد خبر : 2065153 | 06 شهریور 1403 ساعت 11:28 | 8.9K بازدید | 35 دیدگاه

یک تیم، یک رویا و هدف: قهرمانی آسیا

تیم شهداب یزد به عنوان میزبان و با هدایت رحمان محمدی‌راد در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2024 شرکت می‌کند.

یک تیم، یک رویا و هدف: قهرمانی آسیا

به گزارش "ورزش سه"، بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از 18 تا 25 شهریور به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

ایران در سال 2024 در حالی پنجمین میزبانی خود در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد که تهران در سال‌های 2002، 2004، 2013 و 2022 میزبان بوده است و امسال برای نخستین‌بار شهری غیر از پایتخت، میزبانی را تجربه خواهد کرد.

تیم شهداب یزد به عنوان میزبان در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2024 شرکت می‌کند.

باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد فعالیت خود در بالاترین سطح والیبال ایران را از سال 1398 آغاز کرد که لیگ برتر مردان به دلیل شیوع کرونا ناتمام ماند، این تیم در 17 بازی مرحله مقدماتی 4 برد و 16 امتیاز به دست آورد اما این تیم در سال 1399 و در دومین حضورش در جایگاه پنجم لیگ برتر مردان قرار گرفت.

تیم والیبال شهداب یزد در سومین سال تیم‌داری در لیگ برتر مردان (1400) موفق به کسب مقام قهرمانی شد. این تیم در دیدار نهایی با شکست پیکان پرافتخارترین تیم لیگ برتر مردان به این عنوان دست یافت تا نخستین قهرمانی خود در لیگ برتر مردان را تجربه کند و به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های باشگاه آسیا شرکت کرد.

2053225

شهدابی‌های در نخستین حضور خود در قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به مقام سوم دست یافتند تا مدال برنز آسیا را نیز در گنجینه افتخارات خود آویزان کنند.

این تیم در سال ۱۴۰۱ با پیروزی مقابل لبنیات هراز آمل به مقام قهرمانی لیگ برتر مردان دست یافت و از عنوان قهرمانی خود به خوبی دفاع کرد و در قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2023 در بحرین به مقام چهارمی دست یافت.

شهداب یزد در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های والیبال مردان آسیا 2024 به عنوان میزبان حضور دارد تا برای نخستین مدال طلا و قهرمانی تلاش کند.

ایلشن داودی‌پور، شایان مهرابی، فرهاد سال‌افزون، باربوسا لامونیر، امیرحسین صداقت، علیرضا مصلح‌آبادی فراهانی، علی عثمان‌فریاد، علی‌اصغر میرحسینی، مسعود غلامی، امیر غفور، مرتضی شریفی، گلبادی مهدی، ناصر رحیمی‌پناه، علیرضا شاه‌علی، شهروز همایون‌فرمنش، محسن دلواری، عرفان نوروزی، سیدرضا سعادت‌الحسینی، یونس جوان، محمدرضا موذن فهرست اولیه بازیکنان این تیم در قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2024 هستند که رحمان محمدی‌راد به عنوان سرمربی هدایت این تیم را برعهده دارد و مهدی مهدوی، پاسور نسل طلایی والیبال ایران نخستین سال مربی‌گری خود را در کنار محمدی‌راد در شهداب تجربه خواهد کرد.

میانگین سنی بازیکنان شهداب یزد 27 سال است و همایون‌فرمنش باتجربه‌ترین بازیکن این تیم از نظر سنی است و عنوان جوان‌ترین بازیکن نیز به شایان مهرابی می‌رسد. میانگین اسپک و دفاع بازیکنان تیم شهداب یزد به ترتیب در ارتفاع 343 و 332 سانتی‌متر است.

دیدگاه‌ها