کد خبر : 2065132 | 06 شهریور 1403 ساعت 08:40 | 39K بازدید | 34 دیدگاه

روزهای سخت در انتظار شمسایی و شاگردانش؛

تساوی حریف بزرگ ایران در جام جهانی برابر اسپانیا

تیم ملی فوتسال فرانسه یکی از حریفان گروهی ایران در جام جهانی 2024 در یک دیدار تدارکاتی جذاب و سرگرم کننده برابر اسپانیا با نتیجه دو بر دو متوقف شد.

تساوی حریف بزرگ ایران در جام جهانی برابر اسپانیا

به گزارش ورزش سه، خروس‌ها قدرت نوظهور فوتسال جهان که به اعتقاد بسیاری از بازیکنان و مربیان بزرگ از بخت‌های قهرمانی جام جهانی 2024 محسوب می‌شوند، در نخستین روز جام لاس روزاس با نتیجه دو بر دو برابر اسپانیا غول فوتسال دنیا متوقف شدند و یک‌بار دیگر ذهن‌ها را پیش از آوردگاه بزرگ درگیر خود کردند. شاگردان رفائل رینود که در ثانیه‌های پایانی روند شکست‌ناپذیری‌شان را به 15 مسابقه افزایش دادند در این دیدار دوئل هیجان‌انگیزی را با لاروخا داشتند و امروز در دومین جدال به مصاف کاستاریکا خواهند رفت.

در این دیدار اسپانیایی‌ها با درخشش آنتونیو پرز که در هر دو گل نقش داشت و گلزنی گوردیلو بازی را پیش افتادند و در ادامه حملات دو تیم در نیمه نخست به گل‌های دیگر راه پیدا نکرد. ستاره‌های ویدال با سیستم مبتنی به چرخش و تاکتیک‌های الهام‌بخش فرانسه را در لاک دفاعی فرو بردند و در سوی دیگر رینود و مردان شگفت‌انگیزش با دفاعی تمرین و حساب شده و روی آوردن به ضربات ایستگاهی به‌خصوص اوت‌ها، بارها موقعیت ایجاد کردند. در نیمه دوم، فرانسه توسط بهترین گلزن و فوق‌ستاره‌اش عبدالصمد محمد با یک چرخش و ضربه تمام کننده بازی را به تساوی کشید، اما دقایقی بعد رائول گومز با یک جایگیری فوق‌العاده در پای تیر گل دوم اسپانیا را به ثمر رساند. این بازی تا ثانیه‌های پایانی به سود لاروخا در جریان بود که سیستم پاورپلی فرانسه برای آن‌ها کارساز شد و توسط سیدبلحاج به گل رسیدند تا بازی با نتیجه برابر دو بر دو به پایان برسد.

2073330

اسپانیایی‌ها که از انگیزه و پتانسیل بسیار بالایی برخوردارند و با ستاره‌های خود به دنبال پایان دادن به طلسم 20 ساله هستند، تحت هدایت فدریکو ویدال در صحنه بزرگ ازبکستان خودنمایی خواهند کرد. لاروخا پیش از بازی با فرانسه با نتیجه پر گل پنج بر یک مجارستان را در هم کوبید و مقابل مراکش به یک پیروزی و یک شکست دست یافت.

فرانسه، حریف سرسخت تیم ملی فوتسال ایران در مرحله گروهی جام جهانی که جنگ صدرنشینی با آن‌ها خواهد بود، پیش از تساوی با اسپانیا در دیداری دوستانه ازبکستان را از پیش‌روی برداشت و با سبک فوتسال آسیایی‌ها کاملا شناخت پیدا کرده است.

تیم ملی فرانسه در پایان یک سال استثنایی، برای اولین‌بار به جام جهانی راه یافتند و غول‌ها را از جمله برزیل قهرمان پنج دوره جهان در ضیافت دوستانه شکست دادند و بدون شکست (10 برد و 3 تساوی) رکوردی تاریخی را رقم زدند. آن‌ها به رهبری رینود که در دوران حضورش روی نیمکت تیم ملی آمار شگفت‌انگیز (28 برد، 7 تساوی، 5 باخت) را بر جای گذاشته، گام بسیار بلندی را برداشته‌اند و یک قدرت در فوتسال اروپا خوانده می‌شوند.

2073331

رینود و مردانش، پس از کاستاریکا در دو دیدار تدارکاتی دیگر به صف‌آرایی آرژانتین می‌روند. در حالی تیم ملی فوتسال ایران تنها به دو مسابقه دورهمی و همچنین بازی با قزاقستان اکتفا کرده است و چنین قیاسی نیش‌دار بوده است.

تیم‌های ملی ایران و فرانسه در سومین دیدار مرحله گروهی و آخرین مسابقه دور اول روز یکشنبه، یک مهر و از ساعت ۱۸:۳۰ (وقت تهران) به مصاف همدیگر خواهند رفت.

دیدگاه‌ها