کد خبر : 2065009 | 05 شهریور 1403 ساعت 16:53 | 11.3K بازدید | 27 دیدگاه

تجلیل خاص از بوفون

جایزه ویژه رئیس یوفا برای اسطوره ایتالیایی

امسال به پاس قدردانی از حرفه طولانی و موفقیت‌های جانلوئیجی بوفون، جایزه ویژه رئیس یوفا به او تعلق خواهد گرفت.

جایزه ویژه رئیس یوفا برای اسطوره ایتالیایی

به گزارش "ورزش سه"، بوفون پنج‌شنبه شب در موناکو جایزه ویژه رئیس یوفا را دریافت خواهد کرد تا به این شکل از دوران حرفه‌ای طولانی و موفق، مهارت‌ها، اراده و پشت‌کارش قدردانی شود.

بوفون که کمی بیش از یک سال پیش پس از 28 فصل بازنشسته شد، دروازه‌بانی با 176 بازی ملی، بازیکن با بیشترین بازی ملی در تاریخ ایتالیاست و چهارمین فوتبالیست اروپایی با بیشترین بازی ملی محسوب می‌شود.

این جایزه نوعی قدردانی از دستاوردهای برجسته و ویژگی‌های فردی مثال‌زدنی او است و الکساندر چفرین، رئیس یوفا، به این شکل از بوفون تجلیل خواهد کرد.

2073101

جانلوئیجی بوفون در سال 2006 نقش تعیین کننده‌ای در قهرمانی ایتالیا در جام جهانی آلمان داشت. او به رکورد ده عنوان قهرمانی سری آ و همچنین جام یوفا 1999، 6 جام حذفی ایتالیا و فتح لیگ یک فرانسه در طول دوران حرفه‌ای خود دست یافت. گلری که از پارما به یوونتوس رسید و در پایان فوتبال دوباره به پارما بازگشت.

او در سن 39 سالگی پس از اینکه یوونتوس به دومین فینال لیگ قهرمانان اروپا در سه سال رسید (2017)، جایزه بهترین دروازه‌بان سال یوفا را به دست آورد و کمی بیش از یک سال پیش در پارما، باشگاهی که در سال 1995 در آن شروع به کار کرد، دستکش‌های خود را آویزان کرد.

دیدگاه‌ها