کد خبر : 2064986 | 05 شهریور 1403 ساعت 15:29 | 34.9K بازدید | 47 دیدگاه

آذرپیرا 4 سال بعد طلایی می‌شود

برزگر: دست یزدانی بعید است مثل سابق شود

پیشکسوت بزرگ کشتی ایران در مورد عملکرد نمایندگان کشورمان در المپیک صحبت کرد.

برزگر: دست یزدانی بعید است مثل سابق شود

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون کشتی ایران در روز ملی کشتی و برگزاری مراسمی خاص برای پیشکسوتان و قهرمانان این رشته، از کتاب منصور برزگر پیشکسوت کشتی ایران که در کنار مدال‌های طلایی رنگ جهان و بازی‌های آسیایی، نقره المپیک 1976 مونترال را دارد، رونمایی شد.

این مرد 77 ساله در پایان این مراسم با خبرنگاران و اهالی رسانه صحبت کرد و در ابتدا اظهار داشت: ملت ما، ملت قدرشناسی هستند و هیچ چیزی را فراموش نمی‌کنند. مردم ایران هم خوبی‌ها را به یاد دارند و هم بدی‌ها را و واقعا نمی‌توان از دیده آنها پنهان شد. ملت باهوشی داریم و مردم باید بدانند راه و رسم پهلوان تختی چیست. اگر این مرام را بشناسند، هیچوقت راهشان را گم نمی‌کنند.

برزگر درباره عملکرد کشتی‌گیران ایران در المپیک پاریس صحبت کرد و گفت: همه آنها زحمت کشیدند. چه فنی باختند یا چه به‌خاطر مصدومیت باید بدانند که هر جنگی برد و باخت دارد. ما نیمه پر لیوان را ببینیم تا قسمت خالی لیوان بررسی شود. راحت نگوییم فلانی بی‌غیرت بود چون این دل را خالی می‌کند ولی ما باید واقعیت را ببینیم تا مردم لذت بیشتری ببرند.

او ادامه داد: هر کسی با دلش صحبت می‌کند و این صحبت تا وقتی کارشناسی نشود، صحیح نیست. باید تلاش کنیم تا المپیک بعد بهتر باشیم.

برزگر به کشتی حسن یزدانی و وضعیت مصدومیتش اشاره کرد و تاکید کرد: با دستی که قهرمان آسیا و جهان شد، می‌شد خیلی کارها انجام داد. ما بهترین دکترها را داریم. وقتی من آمریکا بودم و می‌خواستم پایم را عمل کنم، به من توصیه کردند به ایران برو و واقعا از این اتفاق راضی هستم. خیلی‌ها از صحبت من ایراد گرفتند ولی من خودم با آن عمل دیگر نشد کشتی بگیرم. یک بار دست کشتی‌گیر روس در رفت و من خودم جا انداختم و سرمربی روسیه از من تشکر کرد. چیزی که تجربه به من ثابت کرده، دستی که این چنین آسیب دیده هیچوقت مثل سابق نشده.

1950766

وی افزود: من نمی‌دانم با دست آقای یزدانی چه کار کردند اما این دست فرم خوبی ندارد و جواب نداده. الان دیدم که روی تشک، سه بار بالای دستش خالی شد و دکتر جا انداخت. ندیدم کسی عمل کرده باشد و موفق شده باشد. نه اینکه ایراد از دکترها باشد، کشتی یک ورزش رزمی است و تمامی رشته‌ها در آن دخیل هستند. نفس کشتی‌گیر مانند یک دونده باید باشد، قدرتش اندازه یک وزنه‌بردار باشد و بدنش مثل یک ژیمناست باشد. این تجربه من بوده. ما نمی‌توانیم از دکترها ایراد بگیریم ولی وقتی یک دست عمل شد، من ندیدم موفق شود.

برزگر درباره مسئله انتخاب جانشین برای یزدانی گفت: از آقای دبیر بپرسید به شما می‌گوید که این کار را انجام داده. خواستند و کسی نیامد. نمی‌شود یک باره به حسن یزدانی بگوییم تو برو و یک نفر دیگر بیاید جای او. نفر جانشین باید خودش را نشان دهد.

او در پایان به درخشش امیرعلی آذپیرا مرد برنزی المپیک ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: علی آذرپیرا توانایی شکست دادن حریفش را داشت و اگر 30 ثانیه آخر حواسش را جمع می‌کرد، الان طلا داشت. همه کشتی‌گیرهای ما 30 ثانیه آخر را بردند چرا ایشان نتوانست؟ او کشتی‌گیرهای دیگر و همچنین نماینده آمریکا را برد. امیرعلی آذرپیرا یک چشم برهم بگذارد، در المپیک بعدی موفق خواهد شد.

دیدگاه‌ها