کد خبر : 2064931 | 05 شهریور 1403 ساعت 12:01 | 173.4K بازدید | 74 دیدگاه

دوپلانتیس محدودیت‌های انسانی را شکست می‌دهد

شاهکار غیرواقعی پدیده ورزش جهان!

آرماند دوپلانتیس قصد ندارد به این زودی و به این سادگی‌ها دست از درخشش و رکوردشکنی بردارد.

شاهکار غیرواقعی پدیده ورزش جهان!

به گزارش "ورزش سه"، آرماند دوپلانتیس یکی از به یاد ماندنی‌ترین چهره‌های حاضر در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود که با ظاهر خاص و عملکرد درخشانش در رشته پرش با نیزه توجه بسیاری از علاقه‌مندان به این ورزش و همچنین دنبال‌کنندگان مسابقات المپیک را به خود جلب کرد.

او که پیش از این هم رکورد جهانی پرش با نیزه را در اختیار داشت، موفق شد رکورد المپیک را هم در پاریس به شکل قابل توجهی بهبود ببخشد و توانایی و مهارت خاصش در این زمینه را به رخ بکشد اما به نظر می‌رسد که بلندپروازی این ستاره سوئدی هیچ انتها و پایانی ندارد و او بار دیگر هم این کار را تکرار کرده است.

این ورزشکار جوان شب گذشته در مسابقات لیگ الماس که در کشور لهستان در حال برگزاری است شرکت کرد و موفق شد با پرش شش متر و ۲۶ سانتی‌متری رکوردی که در اختیار خودش بود را برای دهمین‌بار بشکند و آن را بهبود ببخشد.

2072952

دوپلانتیس در حالی موفق به انجام این کار شده است که تنها ۲۴ سال دارد و بسیاری معتقد هستند که او این توانایی را خواهد داشت که به زودی به جایگاهی برسد که شاید رسیدن به آن برای هر ورزشکاری پس از او بسیار دشوار و دست نیافتنی باشد و حتی این احتمال وجود دارد که نامش را برای همیشه در رشته ورزشی پرش با نیزه جاودانه کند، هرچند که به نظر می‌رسد که همین حالا هم چنین اتفاقی رخ داده است.

2072951
2072949
بالاترین ارتفاعی که بشر توانسته در این رشته ورزشی به آن برسد.
2072954
2072948
2072950

او پس از پایان این مسابقات و ثبت رکورد جدید به خبرنگاران گفت: «تمرکزم امسال روی المپیک بود و این رکورد خیلی طبیعی و عادی به دست آمد چون در شرایط خوبی پس از پاریس قرار داشتم. از این که امروز رکوردم را شکستم غافلگیر نشدم اما به‌خاطرش شکرگزار هستم. هر بار پیش از این که بپرسم، همه چیز را ۱۰۰۰ بار در سرم به تصویر می‌کشم.»

2072953

حالا این ستاره سوئدی تنها به سه هفته فاصله نیاز داشت تا رکوردش را بهبود ببخشد و همه منتظر هستند که شاهد ادامه این درخشش و موفقیت‌های بیشتر در مسابقات پیش رو برای او باشند. اشتیاق و عطش او برای حضور در صدر جدول بهترین‌های رشته خودش و ثبت رکوردهای متوالی با وجود جایگاهی که به دست آورده کم نشده و او هر روز برای این که بتواند بالاتر و بهتر بپرد زیر نظر مربیانش که پدر و مادرش هم هستند در تلاش است.

دیدگاه‌ها