کد خبر : 2064929 | 05 شهریور 1403 ساعت 11:50 | 3.6K بازدید | 5 دیدگاه

بانوان موتورسوار اعزامی ایران به مسابقات بین‌المللی:

چیزی از کشورهای دیگر کم نداریم

نشست خبری ورزشکاران اعزامی ایران به ۲ رویداد بین‌المللی موتورسواری برگزار شد.

چیزی از کشورهای دیگر کم نداریم 

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، نشست خبری تیم ملی موتور ریس بانوان ایران اعزامی به مسابقات کاپ آسیا در تایلند و همچنین تیم ملی موتورکراس ایران اعزامی به مسابقات جهانی ترکیه با حضور مازیار ناظمی، رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و دو دختر موتورسوار برگزار شد.

ناظمی در ابتدای این نشست گفت: آرزو عابدینی از قهرمانان خوب ماست که به همراه همسرش از زوج‌های خوب ما هستند. او در مسابقات کاپ آسیا در تایلند با حضور ۱۰ ورزشکار برتر آسیا رقابت می‌کند. رئیس کنفدراسیون موتورسواری آسیا پیشنهاد خیلی خوبی به من داد. قبلا رقابت خانم‌ها و آقایان میکس بود که منصفانه نبود. ما پیشنهاد جدایی این مسابقات را دادیم که مورد قبول قرار گرفت. ما مسابقه انتخابی گذاشتیم و در نهایت خانم عابدینی انتخاب شد و برای دفاع از نام ایران عازم این مسابقات می‌شود.

وی افزود: این اولین اعزام بانوان ایران به مسابقات ریس آسیا خواهد بود. ما انتظار نتیجه نداریم. موتورسواری رشته گرانی است و باید موتور را آنجا ببریم اما خوشبختانه در تایلند موتور برای مسابقات موجود است. هستی رضایی نیز در بخش موتورکراس از ۱۵ سالگی به مسابقات جهانی رفته و هر دو بانوی ما از آینده‌سازان موتورسواری ایران هستند.

ناظمی خاطرنشان کرد: این ششمین اعزام بین‌المللی ماست. اتفاقات خوبی برای ما رقم خورده است. ۳۰ سال بود پای موتورسواران ما به مرکز ملی سنجش سلامتی باز نشده بود اما این اتفاق برای نخستین‌بار رخ داد. ما برای اولین‌بار در حال حاضر دارای ۵ کرسی بین‌المللی در جهان هستیم. ما تا با دنیا ارتباط نداشته باشیم قطعا دیده نمی‌شویم.

وی تصریح کرد: ما موج گسترده‌ای از دختران را داریم که علاقه‌مند به این رشته هستند. امروز دختران ما در خیلی از رشته‌ها افتخارآفرین هستند. پارسال دو دختری که در کنار ما در مسابقات جهانی کراس بودند خیلی مورد توجه قرار گرفتند.

ناظمی درباره برخی محدودیت‌های زیرساخت برای بانوان موتورسوار گفت: ما در ۳۱ استان پیست کراس با شدت و ضعف داریم. در ریس هم کم و بیش امکانات داریم و پیست بین‌المللی و بسیار خوب آیلند را نیز در اختیار داشته‌ایم. ما مشکل گرانی موتور را داریم که تا یک میلیارد می‌رسد. ما در بخش مهارت‌های رانندگی با همکاری آکادمی وارد عمل شده‌ایم. در مجموع ۱۰ تا ۱۲ استان فعال هستند و جا دارد هیئت‌های استانی فعال‌تر شوند. 

وی افزود: هزینه اعزام‌های خارجی بسیار زیاد است، مخصوصا اینکه بخواهیم موتور نیز خارج کنیم و جا دارد از حامیان مالی تشکر کنم. از خودروسازان و موتورسازان که تعدادشان در کشور ما از همه جای دنیا بیشتر است می‌خواهم به‌عنوان وظیفه اجتماعی وارد این رشته شوند و تیم‌داری و باشگاه‌داری کنند. هیئت و فدراسیون دستشان خالی است و ما نباید تیم‌داری و باشگاه‌داری کنیم. 

آرزو عابدینی موتورسوار اعزامی ایران به مسابقات ریس آسیا کاپ در تایلند، نیز گفت: ۳ سال است به صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال می‌کنم. برای این اتفاق هم برای خودم و هم همه دختران فعال در این رشته خوشحالم. تمام تلاشم را می‌کنم تا به بهترین نتیجه برسم. از مسئولان فدراسیون به دلیل حمایت از بانوان تشکر می‌کنم. امیدوارم پرچمدار خوبی برای کشورم باشم.

وی افزود: من از ۸ سالگی کاراته را شروع کردم و عضو تیم ملی شدم و به عناوین مختلفی رسیدم اما الان در رشته دیگر به عنوان دختر ایرانی قرار است در موتورسواری شرکت کنم. من از کلاس مینی جیپی شروع کردم و به عناوین قهرمانی رسیدم. اولین‌بار در کلاس ۲۵۰ سی سی شرکت کردم و به عناوین مختلف رسیدم و در مسابقات جهانی قطر نیز هفتم شدم.

وی درباره سطح مسابقات گفت: کشورهای شرق آسیا در سطح بالایی هستند. کلاس ۲۰۰ سی سی شرکت می‌کنیم و سطح مسابقات خیلی بالاست اما ما چیزی از سایر کشورها کم نداریم و امیدوارم با دست پر بازگردیم. من سال گذشته لایسنس داشتم و در مسابقات جهانی قطر حاضر شدم که به صورت آزاد بود. در مسابقات موتورهای کاوازاکی ۴۰۰ سی سی حاضر شدم و توانستم در رتبه هفتم قرار بگیرم. این مسابقات تجربه خوبی برای من بود و قطعا از تجربه آن استفاده خواهم کرد. 

همچنین هستی رضایی، بانوی موتورسوار ایران نیز که برای سومین‌بار عازم مسابقات قهرمانی جهان در موتورکراس می‌شود، در صحبت‌های خود گفت: حدودا از سن ۱۰ سالگی وارد پیست‌های موتورکراس شده‌ام. در حال حاضر ۱۷ ساله هستم و امیدوارم بتوانم این مسیر را به خوبی پیش بروم و به عناوین خوبی برسم. امیدوارم بتوانم نتیجه بهتری از سال قبل بگیرم. پدر و مادر من از ابتدا حامی من بودند و امیدوارم بتوانم با کسب نتیجه خوب زحمات آنها و مربیانم را جبران کنم. چیزی از رقبا کم نداریم و قطعا می‌توانیم مقابل آن‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

دیدگاه‌ها