کد خبر : 2064861 | 04 شهریور 1403 ساعت 23:14 | 8.6K بازدید | 25 دیدگاه

صداوسیما نمی‌تواند تصاویر باکیفیت در اختیار داوران قرار بدهد؛

مرادی: جام جهانی را با لیگ داخلی مقایسه نکنید

مسعود مرادی کیفیت پایین تصاویر تلویزیونی و تعداد اندک دوربین‌ها را مهم‌ترین وجه تمایز وار در ایران و سایر نقاط جهان می‌داند.

مرادی: جام جهانی را با لیگ داخلی مقایسه نکنید

به گزارش "ورزش سه"، مسعود مرادی ابتدا ضمن تائید اینکه تکنولوژی کمک داور ویدیویی باید در تمامی مسابقات استفاده شود تا عدالت اجرا شود، گفت: کمک داور ویدیویی اسمش مشخص است، باید به داور کمک کند که حقانیت تیم‌ها رعایت شود. اگر یک تصمیمی درست است که هیچ، اگر درست نیست بتواند نظر را برگرداند.

ویدئو: 351209

او ادامه داد: من ورود وار را به فال نیک می‌گیرم. حتی به صورت محدود و با استفاده از دوربین‌های تلویزیونی، باز هم یک قدم رو به جلو است اما اگر قرار باشد این سیستم فقط مجهز به دوربین‌های سازمان باشد؛ نحوه فیلمبرداری، اینکه دوربین‌ها در بعضی شهرها اچ دی نیست، کیفیت تصاویر و این موارد مهم است که مجموعه کاملی را در اختیار داور قرار دهد تا داوران بتوانند تصمیم صحیحی بگیرند.

مرادی گفت: در همین هفته بعضی از تصاویر اصلا نتوانستند به داوران کمک کنند؛ چیزی که در جام جهانی، جام ملت‌ها و... می‌بینیم بیش از چهل دوربین است اما ما با همین چند دوربین هم نمی‌توانیم خروجی درست را در اختیار داوران قرار دهیم. یک گام به جلو است اما ما نیاز به دوربین‌های بیشتری داریم تا بیش از ۱۲-۱۳ زاویه به داور نشان دهیم که بررسی درستی انجام دهد.

دیدگاه‌ها