کد خبر : 2064778 | 04 شهریور 1403 ساعت 16:15 | 14.4K بازدید | 1 دیدگاه

شکیبایی و اعتماد به کادر فنی؛

عملکرد مربیان با ثبات غیرمنتظره در لیگ برتر

14 مربی شاغل در لیگ برتر فوتسال ایران با حفظ جایگاه خود به استقبال تعطیلات و بازسازی تیم‌هایشان رفته‌اند که ثبات در نیمکت‌ها با توجه به تغییرات در فصول گذشته مثال‌زدنی بوده است.

عملکرد مربیان با ثبات غیرمنتظره در لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، لیگ پُر از شوک و بسته‌های غافلگیرکننده بوده است. با توجه به قلمروی تیم‌ها و ستاره‌های مشهوری که با پیراهن‌های مختلف به میدان می‌روند، غول‌های زیادی را از خواب بیدار کرده است. همه این‌ها باعث شده تا یکی از خارق‌العاده‌ترین فصل‌های باشگاهی در خاطرات ثبت شود. زیرا تیم‌ها بسیار بالاتر از وزن خود بوده‌اند، برخی به میزان بی‌سابقه و تعدادی دیگر در حال نوشتن بهترین عملکرد تاریخ خود هستند. کانون توجه، جایگاه فعلی تیم‌ها خواهد بود. چه کسی باور می‌کند پالایش نفت بندرعباس به رده دوم تکیه کرده باشد و فرش آرا در قعر جدول به سر ببرد.

مربیانی که این داستان‌ها را طراحی کرده‌اند و مدیران با شکیبایی و اعتماد به آن‌ها به آینده دل بسته‌اند. فصل گذشته تا پایان هفته ششم، رضا لک از کراپ، امین پایمرد از فولاد زرند و مصطفی نظری از حافظ ساری جدا شده بودند و حالا در فصل جاری ثبات در نیمکت‌ها مثال‌زدنی خواهد بود.

در این مطلب، عملکرد مربیان در شش هفته انجام شده لیگ برتر فوتسال ایران را با توجه به جایگاه جدولی تیم‌ها رتبه‌بندی کرده‌ایم:

*محمد کشاورز؛ گیتی پسند

مربیان و تیم‌های پرشماری تلاش کرده‌اند نسخه تطبیق شده کشاورز در فوتسال ایران را به بند و چالش بکشند ولی وی همچنان استاد است و اشتهای او برای موفقیت را سیراب نکرده. منابع نامحدودی برای پیروزی آن‌ها در فصل جاری وجود داشته است ولی کشاورز به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و استعدادش که مثل همیشه تیزبین است، سال به سال موفق‌تر می‌شود. شاگردان او برای حفظ عنوان قهرمانی، رقابت را با پنج پیروزی متوالی و یک تساوی به پایان رسانده‌اند و به‌رغم اینکه مس سونگون، پالایش نفت بندرعباس و کراپ الوند در تمام مدت لباس رزم خود را پوشیده بودند، اما فقط در حد تهدید محسوب شدند و موفقیت گیتی‌پسند همانند همیشه اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
پنج پیروزی، یک تساوی و بدون شکست.

2072654

*عباس روزپیکر؛ پالایش نفت بندرعباس

با شکست دادن سفیرگفتمان تنها یک روز پیش از ال‌کلاسیکو به صدر جدول هجوم آوردند و در نهایت با یک امتیاز کمتر از صدرنشین زمان جایگاه دوم را تصاحب کردند. بالاتر از غول‌ها، کراپ الوند، مس سونگون ورزقان و گهرزمین سیرجان. کسب این شمار از اعداد در جدول همیشه دور از انتظار علاقه‌مندان به فوتسال بود، اما رسیدن به این موقعیت در وهله اول یک دستاورد برجسته برای روزپیکر است که فصل گذشته در قامت یک مربی شکست خورده از فولاد زرند جدا شد. روزپیکر و پالایش نفت بندرعباس برای خُرد کردن خطوط آماده‌اند. بی‌نظیر بوده‌اند و به یکی از بی‌رحم‌ترین تیم‌های لیگ برتر تبدیل شده‌اند. جوذری با شش گل پیشتاز است و از خدمات باکیفیت دهقانی، بازیار، خون جهان و سپهر محمدی بهره می‌برند.
پنج پیروزی، یک شکست و بدون تساوی.

2072658

*حمید بی‌غم؛ مس سونگون ورزقان

مس سونگون و حمید بی‌غم به‌سان همیشه یک مدعی طلایی برای قهرمانی ظاهر شدند و نشان دادند که غول فوتسال مهار شدنی است. آن‌ها تا پیروزی تاریخی در ال‌کلاسیکو پیش رفتند تا همه چیز را زیر و رو کنند اما در لحظه‌ای برتری بزرگ را از کف دادند. مسی‌ها به صورت مشترک با گیتی پسند شکست ناپذیران فصل به‌شمار می‌روند. بی‌غم یک کمال‌گرا واقعی و یک محرک است که ذهنیت بهترین کلاس خود را در لاله‌های نارنجی القا کرده است، و هر شانسی وجود دارد که او با قهرمانی دوباره از شانس موفقیت گیتی پسند سرپیچی کند.
چهار پیروزی، دو تساوی و بدون شکست.

2072659

*سعید کشاورزی؛ کراپ الوند

کراپِ سعید کشاورزی به جمع مدعیان راه یافت و نمایش تحسین برانگیزی در شش هفته نخست لیگ برتر داشت. مربی جوان و باهوش از کراپ یک تیم دردسرساز و کاندید قهرمانی ساخته و قرار است گاه و بی‌گاه شما را حیرت‌زده کنند. کشاورزی یک مربی پیشرو و آینده‌نگر با جاه‌طلبی‌های فراوان است. کراپ غولی بوده که با آموزش کشاورزی از خواب بیدار شده و پتانسیل برای قهرمانی در لیگ برتر را دارد. 
چهار پیروزی، یک شکست و یک تساوی

2072656

*علی امیری؛ فولاد هرمزگان

یک مربی جوان دیگر پس از نتیجه‌های ضعیف در اوایل فصل و در ادامه بازگرداندن تیم با هوشمندی ستاره‌هایی مانند احمدنیا، عروجی و عزتی به رقابت لیگ همه شکاکان را برانگیخت. امیری با فولاد هرمزگان صعود غافلگیرکننده‌ای را به بالای جدول آغاز کردند و به طرفدارانشان دلیلی برای باور دوباره داده‌اند. معجونی از افکار مربی جوان و قریحه ستاره‌ها، فولاد هرمزگان را در صف بزرگان جای داده است.
سه پیروزی، یک مساوی و دو شکست.

*یدالله یامولا؛ هیئت فوتبال قم

یدالله یامولا، ناشناخته‌ترین مربی فصل بود و به شکل ناامیدانه‌ای از تیم او هیئت فوتبال قم مدعی سقوط یاد می‌کردند و بحران مالی بارها آن‌ها را به سوی انحلال کشاند. ولی سوت لیگ که به صدا درآمد با پیشروی با استعدادهای جوان در خط مقدم، به تدریج با گذشت فصل پیشرفت کردند و جایگاه ششم را با هشت امتیاز قطعی نمودند که در یک مرحله، غیرممکن به نظر می‌رسید. او باید هر کاری که در توان دارد انجام دهد تا در بحبوحه ابهام مالی مداوم پیرامون باشگاه ستاره‌هایش را حفظ کند.
دو پیروزی، دو تساوی و دو شکست.

*رضا لک؛ شهرداری ساوه

رضا لک پس از آغاز درخشان، یک سقوط تدریجی را سپری کرد و انتخاب‌های ضعیف در چینش بازیکنان و تاکتیک‌های گیج‌کننده، شگفتی‌ساز فصل گذشته را به سوی اعماق غیرقابل تصوری بُرد. ساوجی‌ها از مهره‌های تاثیرگذار بسیار خوبی بهره می‌برند و از لک انتظار می‌رود نقشه‌ای برای احیای تیمش پس از تعطیلات فیفادی ترسیم کند. آن‌ها در سه مصاف قبلی زانو زده‌اند و وضعیت نگران کننده‌ای دارند. 
دو پیروزی، یک تساوی و سه شکست.

*وحیدرضا محسنی؛ فولاد زرند ایرانیان

سمبلی از صبر، شکیبایی و اعتماد. آنها در اوایل فصل بالا و پایین زیادی را تحمل کردند و بارها تغییرات بر روی نیمکت آن‌ها توسط رسانه‌ها مخابره می‌شد. ابتدا تصور می‌کردیم امتیازهای بالایی را به دست بیاورند، اما تیم محسنی در خط دفاعی بسیار باز بود و همچنین اسیر قرعه‌های سخت شد. اگرچه باخت و تساوی‌هایی مقابل هیئت فوتبال قم و پالایش نفت اصفهان زخم‌های ماندگاری برجای گذاشت. با این حال، جوان‌ترین مربی لیگ برتر همیشه به اصول خود پایبند بود و تضمین کرد فولاد زرند همچنان می‌تواند یکی از سخت‌ترین تیم‌های فصل برای تماشا در این بخش باشند.
یک پیروزی، سه تساوی و دو شکست.

*حسین افضلی؛ گهر زمین سیرجان

ورود فوق ستاره‌ها به تیم او تأثیر فوری نداشت. گهری که قرار بود در آن بالاها باشد حالا در رده آن‌ها نهم قرار گرفته است. آن‌ها به‌رغم سبکی روان و مبتنی بر مالکیت و سرآمد بودن در تمامی آمار و ارقام در مسابقه به جز نتیجه پایانی، فقط شش امتیاز جمع‌آوری کرده‌اند. مدیران سیرجانی به مربی صاحب سبک خود فرصتی برای احیا سازی دادند و او آن‌ها را برای صعود دیگری هدایت کرد و در دیدار پایانی با برتری برابر سن ایچ ساوه به سطح بالاتری رساند. پیش‌بینی می‌شود، گهر زمین پس از تعطیلات مدعی‌تر و ترسناک‌تر به رقابت بپردازد.
دو پیروزی، چهار شکست و بدون تساوی.

2072653

*رضا زرخانلی؛ سفیرگفتمان تهران

برخلاف فصل گذشته که پس از جدایی بازیکنان کلیدی ابراز لازم را برای خود فراهم کرد و نتایج قابل قبولی را کسب نمود. اما در فصل جدید با وجود نیش همیشگی در دیدارهای خانگی، اما در مسابقه‌هایی خارج از تهران بهاری و معمولی بوده‌اند. نکته اصلی این است که آن‌ها از منطقه سقوط کمی دور هستند. تیم زرخانلی با وجود محدودیت‌های خود توانسته است در نوع و ریتم بازی حریفان را غافلگیر کند و سبک مستقیم آن‌ها برای هر حریفی مشکل‌ساز شده. او روحیه جنگندگی شدیدی را در تیمش تزریق کرده اما همه این‌ها برای فرار از سقوط کافی نیست و آن‌ها به امتیازات حیاتی برای بقا نیاز دارند.
دو پیروزی، چهار شکست و بدون تساوی.

2072655

ابوالفضل کریم‌آبادی

دیدگاه‌ها