کد خبر : 2064771 | 04 شهریور 1403 ساعت 15:48 | 26.4K بازدید | 32 دیدگاه

اطمینان به مهدی، پیام مهم اینزاگی به شاگردانش بود

زنگ خطر طارمی برای رقبا: می‌خواهم فیکس باشم!

گاتزتا دلو اسپورت در شماره امروز خود با تمجید از مهدی طارمی نوشته است که اینزاگی در همین ابتدای فصل، به این بازیکن اعتماد کرده و حتی با بازگشت لائوتارو، او حق دارد که به دنبال جایگاه ثابتی در ترکیب اصلی تیم باشد.

زنگ خطر طارمی برای رقبا: می‌خواهم فیکس باشم!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی در دیدار شب گذشته برابر لچه، در ترکیب اصلی اینتر حضور داشت و به طور کامل و تا دقیقه 90، برای تیمش بازی کرد. موضوعی که گاتزتا از آن به عنوان یک پیام از سوی اینزاگی به دیگر مهاجمان تعبیر شده که او به مهاجم ایرانی‌اش اعتماد کاملی دارد.

گاتزتا در گزارشی درباره دیدار شب گذشته اینتر و نخستین حضور فیکس طارمی در ترکیب نراتزوری نوشته است:

اینتر با دو ستاره روی سینه و با اضافه شدن مهدی طارمی به خط حمله‌اش، احساس امنیت می‌کند؛ جنوا دیگر تنها یک خاطره است و مسابقه برای تکرار قهرمانی سری آ به‌طور جدی آغاز شده است. شب گذشته، در مقابل چشمان نزدیک به ۷۱ هزار تماشاگر که انتظار چیزی کمتر از پیروزی نداشتند، نراتزوری به میدان رفت.

2072640

آن‌ها اینتری را به‌خاطر می‌آورند که تیمی فولادی با یازده مرد فوق‌العاده بود که شکست دادنشان تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسید و مقابله با آن‌ها نیز به همان اندازه دشوار بود. در پیروزی ۲-۰ مقابل لچه، سن‌سیرو همان اینتر قدرتمند را تحسین کرد و غیبت لائوتارو مارتینز، که به اجبار از کنار زمین بازی را تماشا می‌کرد، به فراموشی سپرده شد. خبر خوب این است که لائوتارو می‌تواند با خیالی آسوده استراحت کند، زیرا مهدی طارمی به‌خوبی یاد گرفته است که چگونه در قلب حمله نراتزوری حرکت کند.

طارمی گفت: «سن‌سیرو جوی رؤیایی دارد. بازی کردن با این پیراهن برای من یک رؤیا بود که به حقیقت پیوسته است. من بسیار خوشحال هستم که با هم‌تیمی‌های بزرگی در خط حمله بازی می‌کنم. سطح بازی در مقایسه با پورتو بالاتر رفته است. من اینجا هستم تا کمک کنم اما باید پیشرفت کنم. هم‌تیمی سابقم، کونسیسائو، به یوونتوس رفته است؟ این یک چالش بزرگ خواهد بود.»

طارمی در این بازی گل نزد، اما خیلی زود توانست تشویق‌های سن‌سیرو و اینزاگی را به خود جلب کند (اینزاگی پیش از بازی گفته بود: «مهدی خوب است، او بازیکنی با تجربه است و عملکرد خوبی خواهد داشت». در گلی که دارمیان پس از گذشت پنج دقیقه از بازی به ثمر رساند و بازی را به نفع اینتر پیش برد، اثر طارمی کاملاً مشهود بود.

2072642

در ارسال دیمارکو از سمت چپ، طارمی اولین نفری بود که تلاش کرد با ضربه سر دروازه را باز کند. اگرچه ضربه او به دروازه نرسید، اما تبدیل به پاس گل شد که منجر به گل دارمیان شد. طارمی گل نزد، اما تمامی خط حمله اینتر را به حرکت درآورد؛ به‌عنوان مهاجم نوک بازی کرد و در عین حال با عقب‌نشینی چند متری، نقش یک بازی‌ساز هجومی را ایفا کرد که توانایی ساختن فضاهای ارزشمند برای نفوذ هافبک‌های تیم را داشت.

این عملکرد کاملاً با اصول بازی اینزاگی مطابقت داشت. مهدی از روز اول اردو با هم‌تیمی‌های جدیدش شروع به کار کرد و نتایج آن باعث شگفتی مربی و کادر فنی شد. دیروز نیز هواداران که به ترکیب "تولا" (تورام – لائوتارو) عادت کرده بودند، با شگفتی مواجه شدند.

اینتر با ترکیب "ThuTa" (توطا؛ تورام – طارمی) عملکرد خوبی داشت، حتی اگر گل‌ها توسط دیگر بازیکنان به ثمر رسیده باشد. اگر در ماراسی، تورام نقش لائوتارو را ایفا کرده و جای او را در منطقه گل‌زنی گرفته بود، در دیدار دیروز همکاری بین این دو بازیکن جدید، احساس خطر مداومی را در محوطه جریمه لچه به وجود آورد.

2072639

طارمی و تورام به دنبال یکدیگر بودند، فضا را برای هم باز کردند و هر دو بیش از یک بار مدافعان لچه را دچار استرس کردند. تورام همچنان یکی از درخشان‌ترین بازیکنان تیم بود. اینزاگی به او اجازه داد تا در ۱۵ دقیقه آخر بازی استراحت کند و با ارسال چند پیام، به مهاجمانش اطمینان داد: اولاً، طارمی اعتماد مربی را جلب کرده و حتی در دومین حضورش به‌عنوان بازیکن اینتر و اولین حضورش در ترکیب اصلی، می‌تواند هدایت خط حمله را بر عهده بگیرد. ثانیاً، در اینتر کنونی همه نیاز به مشارکت دارند، حتی آرناتوویچ نیز که با ورود به جای تورام، بلافاصله به گلزنی نزدیک شد (موقعیت گلزنی داشت).

اینتر به‌هیچ‌وجه در خط حمله با کمبود مواجه نیست. اکنون باید دید که چه اتفاقی در چرخش‌های ترکیب رخ خواهد داد. تورام و لائوتارو همچنان ستون‌های حمله اینتر هستند، اما طارمی که به این خوبی در چرخ‌دنده‌های تیم جای گرفته است، حق دارد حتی زمانی که کاپیتان به ترکیب بازگردد، برای خود جایی در ترکیب پیدا کند. بازگشت لائوتارو چه زمانی خواهد بود؟ اینزاگی گفت: «امیدواریم برای بازی جمعه با آتالانتا بازگردد. به نظر نمی‌رسد مشکل جدی باشد.»

دیدگاه‌ها