کد خبر : 2064769 | 04 شهریور 1403 ساعت 15:41 | 133.7K بازدید | 310 دیدگاه

برخی اتفاقات آدم را شرمنده می‌کند؛

نیک‌سیرت: رقیب ما برای قهرمانی پرسپولیس نیست

پیشکسوت باشگاه استقلال می‌گوید این تیم طی هفته‌های آینده و با اضافه شدن سایر نفرات به فرم ایده‌آل خواهد رسید.

نیک‌سیرت: رقیب ما برای قهرمانی پرسپولیس نیست

به گزارش "ورزش‌سه"، محمد نیک‌سیرت مهاجم بلندقامت آبی‌پوشان پایتخت در دهه 80 در گفت‌وگویی با خبرنگار ما درباره شرایط استقلال و تساوی دو بر دو برابر ملوان صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید.

*عملکرد استقلال در سال گذشته را چطور دیدید؟
جواد بهترین کار را در شرایطی که مدیرعامل با تیم یار نبود، انجام داد و دم جواد نکونام گرم که آن نتایج را گرفت. در فصل جدید اما همه هواداران استقلال در انتظار قهرمانی هستند و من هم بسیار امیدوارم که این اتفاق بزرگ با همین کادر فنی رقم بخورد. امسال تمام شرایط مهیا است و به نظرم تجربه فصل گذشته هم به جواد نکونام و دستیارانش کمک خواهد کرد تا عنوان قهرمانی را کسب کنند.

*شرایط تیم را در فصل جدید چطور دیده‌اید؟
امسال نسبت به پارسال شرایط تیمی بهتر بوده و بازیکن هم بهتر نسبت به سال گذشته جذب شده است. البته در یکی دو پست نقص وجود دارد، اما شرایط تیمی که سال گذشته با 67 امتیاز و با یک امتیاز کمتر قهرمان شده با یکی دو بازیکن به هم نمی‌ریزد. ما باید در بازی‌های اول فصل امتیازات کامل را کسب کنیم تا در هفته‌های پایانی تیم به مشکل نخورد.

*رقیبان استقلال در مسیر کسب قهرمانی را چه تیم‌هایی می‌‎دانید؟
پرسپولیس هنوز راه نیفتاده و به شرایط آرمانی نرسید. به هر حال گاریدو شناختی از لیگ ایران ندارد. اگر اوسمار می‌ماند، با توجه به شناخت دو ساله‌ای که داشت می‌توانست خیلی کمک کند. من تراکتور را تیم بسیار خوبی دیدم. تراکتور را اما تیم بسیار خوبی دیدم. نسبت به چند سال گذشته تراکتور و هزینه‌هایی که کرده بودند، ریتم مشخصی داشتند و به نظرم در درازمدت نتیجه خواهد گرفت. سپاهان هم خیلی بازیکن خریده و خیلی خوب نتیجه گرفته است. البته سپاهان را باید ببینیم در طول زمان چطور شرایط خود را حفظ خواهد کرد. در مجموع فکر می‌کنم در این فصل تاکنون رقیب اصلی استقلال در راه کسب قهرمانی باشد. از لحاظ ساختار تیمی بسیار منسجم بودند.

2072638

*استقلال در آخرین بازی با ملوان به تساوی دو بر دو دست یافت. این نتیجه را چطور ارزیابی می‌کنید؟ ضمن اینکه آمار شکست‌ناپذیر بودن تیم جواد نکونام حفظ شد.
استقلال شکست نخورد و از این دیدگاه نتیجه به دست آمده قابل قبول بود. اما تیمی که برای قهرمانی می‌جنگد، تساوی این‌چنینی خیلی خوب نیست. دفاع تیمی استقلال در این مسابقه اشتباه زیادی کردند و به نظرم با تجربه‌ای که مدافعین تیم دارند نباید اینطور اشتباه کنند. در بخش هجومی هم به نظرم هنوز استقلال به ثبات نرسیده و دو گل از روی نقطه پنالتی زدند. البته به نظرم عدم حضور بلانکو که کارت بازی‌اش صادر نشده و جواد نکونام هم در نشست خبری درباره آن صحبت کرد، در عدم برندگی بخش هجومی موثر بود. ضمن اینکه اندونگ و کاکوتا هنوز در کنار هم و سایر بازیکنان زمان زیادی را بازی نکرده‌اند و درباره عملکرد فنی استقلال باید چند هفته دیگر صحبت کرد.

*چرا خط دفاعی استقلال نسبت به فصل گذشته به‌هم ریخته‌تر عمل می‌کند؟
به هر حال در بحث دفاعی تیم این موضوع به عملکرد تمام تیم بستگی دارد. به نظرم سخت‌گیری بازیکنان استقلال در فصل جدید کمتر شده. سال گذشته به تیم حریف اجازه کار نمی‌دادند و استقلال لایه‌های دفاعی را حفظ می‌کرد و سخت گل می‌خورد. بازیکنان استقلال باید در بازی‌های آینده سخت‌گیرتر باشند، با تمرکزتر و کم اشتباه‌تر بازی کنند تا اجازه باز شدن دروازه‌شان را ندهند. البته یک موضوع دیگر جای خالی رامین رضائیان است که همواره در حملات حضور دارد و گل اول بازی هم از همان فضا به ثمر رسید. به نظرم کادر فنی استقلال راه‌حلی برای این موضوع پیدا خواهد کرد.

*فشار روی استقلال برای کسب قهرمانی از سوی پیشکسوتان و هواداران تیم چقدر می‌تواند روی عملکرد تیم اثر بگذارد؟ 
من مصاحبه‌ای از یک مربی بزرگ دیدم که می‌خواست سه گانه را بگیرد. یک بازیکن اصلی‌اش هم مصدوم بود. از او پرسیدند که می‌توانید این جام‌‌ها را بگیرید؟ گفت من می‌گیرم. همان بازی را سه بر صفر بردند. ذهنیت نشان دهنده این است که می‌خواهیم قهرمان بشویم یا نه. با شناختی که من از جواد نکونام دارم و توانایی‌های که او و کادرش دارند، امیدوارم بتواند خیلی زود تیمش را به شرایط ایده‌آل برساند و نتیجه بگیرد.

*طی هفته‌های اخیر حواشی زیادی هم پیرامون استقلال بوده است.
بله حواشی زیاده بوده و با توجه به توقعاتی که وجود دارد واقعا سال سختی برای نکونام است. یک‌سری اتفاقات در فوتبال می‌افتد از طرف پیشکسوتان ما که آدم شرمنده می‌شود. یک‌سری افراد به سری دیگر نان می‌رسانند. آدم باید قدردان باشد. حالا درباره مهدی هاشمی‌نسب مشکلاتی ایجاد شد و به او اجازه ندادند که در کنار استقلال باشد، اما آن دوست عزیز که فایل صوتی خصوصی را می‌خواهد بگذارد و مثلا می‌گوید سال گذشته فلانی اینقدر پاداش گرفت و از این دست مسائل! عزیز من شما که اصلا ایران نبودی. شما را آوردند و این مسئولیت را به تو دادند. یک مقدار آدم باید در خانواده‌اش حرمت را نگه دارد. من نمی‌گویم همه چیز درست است. اشتباه هم هست و من هم می‌گویم، اما باید حرمت خانواده را نگه داشت. ما خودمان به خودمان لطمه می‌زنیم. در تیم‌های دیگر هم چنین اتفاقاتی رخ می‌دهند که در خانواده حل می‌کنند و ما هم نباید بگذاریم چنین اتفاقاتی در استقلال رخ بدهد.

دیدگاه‌ها