کد خبر : 2064720 | 04 شهریور 1403 ساعت 12:29 | 47.8K بازدید | 22 دیدگاه

کفش‌هایم را در‌آوردم اما به راه رفتن ادامه می‌دهم

میخایین لوپز، اسطوره کشتی کوبا، در بازگشت به زادگاهش شاهد استقبال ویژه طرفدارانش بود.

کفش‌هایم را در‌آوردم اما به راه رفتن ادامه می‌دهم

به گزارش "ورزش سه"، میخایین لوپز در پاریس به تنها ورزشکاری تبدیل شد که در یک رشته انفرادی پنج مدال طلای المپیک کسب کرده است. او لحظاتی پس از کسب مدال طلای پاریس 2024 کفش‌هایش را از پا درآورد و خداحافظی خود از رشته کشتی را اینطور اعلام کرد.

این ورزشکار کوبایی در بازگشت به شهر هرادورا مورد استقبال شدید همشهری‌های خود قرار گرفت. همان شهری که 20 سال با افتخار فعالیت ورزشی او را دنبال کرده، توانست دوباره تحسین و محبت خود را نسبت به او ابراز کند.

این کشتی‌گیر در 41 سالگی قول مدال طلای المپیک را داده بود و موفق شد به این افتخار هم دست پیدا کند. شهرت او تنها به کسب مدال‌هایی که به دست آورده نیست و مردم کوبا از او به عنوان یک ورزشکار بااخلاق یاد می‌کنند.

2072555

با وجود باران شدیدی که در هرادورا می‌بارید، استقبال بی‌نظیری از سوی شهروندان این شهر صورت گرفت و لوپز احساساتی شد.

لوپز گفت: "با وجود خستگی، مجبور شدم به اینجا بیایم، چون اینجا گهواره‌ای است که من در آن متولد شدم."

او با اشاره به مناسبت نود و هشتمین سالگرد تولد فیدل کاسترو گفت: "فرمانده کل شکست‌ناپذیر ما که پیروز شد و پیروز خواهد ماند."

لوپز با ابراز خوشحالی خود از استقبالی که صورت گرفته بود، گفت: "با این حال، بر خلاف زمان‌های دیگر، شادی بی‌حد و حصری که داریم با کمی ناراحتی همراه است چون این آخرین باری است که کسب مدال من را جشن می‌گیریم. هر چیزی که شروع می‌شود، تمام می‌شود. من کفش‌هایم را درآوردم اما من به راه رفتن ادامه خواهم داد."

دیدگاه‌ها