کد خبر : 2064701 | 04 شهریور 1403 ساعت 10:42 | 151.2K بازدید | 36 دیدگاه

مجازات به‌خاطر گرفتن سلفی در المپیک!

سلفی بازیکنان تنیس روی میز کره‌شمالی ممکن است به تراژدی برای آنها ختم شود.

مجازات به‌خاطر گرفتن سلفی در المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، خبرگزاری کره‌جنوبی گزارش داد بازیکنان تنیس روی میز کره‌شمالی که با شین یو بین، ستاره کره‌‌جنوبی و دیگر مدال‌آوران در بازی‌های المپیک پاریس سلفی گرفته‌اند، پس از بازگشت به میهن خود تحت بازرسی قرار گرفته‌اند. جرم آنها این بوده است که آنها در کنار ورزشکارانی از کره‌جنوبی، کشوری که توسط کره شمالی متخاصم تلقی می‌شود، در حال لبخند زدن دیده شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های متخصص در کره شمالی، تیم المپیک این کشور در 15 اوت به پیونگ چانگ بازگشت و تحت ارزیابی قرار گرفت.

این روش استاندارد برای کره‌شمالی‌هایی است که در خارج از کشور در معرض تأثیرات فرهنگ خارجی قرار گرفته‌اند. رسانه‌ها گزارش دادند که کره‌شمالی ماندن در یک کشور متخاصم را نوعی "قرار گرفتن در معرض آلودگی" می‌داند‌.

این منبع توضیح داد که ارزیابی زمانی آغاز می‌شود که ورزشکاران به خانه باز می‌گردند تا در اسرع وقت آنها را پاک‌سازی ذهنی کنند.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات به ورزشکاران کره‌شمالی گفته‌اند قبل از شرکت در المپیک با ورزشکاران کره‌جنوبی یا سایر ورزشکاران خارجی تعامل نداشته باشند. هر گونه نقض تایید شده از این دستورالعمل ممکن است منجر به جریمه شود.

به‌طور خاص، بازیکنان تنیس روی میز ری جونگ سیک و کیم کوم یونگ که در بازی‌های دونفره مختلط به مدال نقره دست یافتند، بنا به گزارش‌ها به دلیل لبخند زدن در حین سلفی در حالی که در کنار شین یو بین و لیم جونگ هون کره‌جنوبی ایستاده بودند، تحت نظر قرار گرفته‌اند.

رویه‌ها تصریح می‌کند که ورزشکاران کره‌شمالی که از مسابقات بین‌المللی باز می‌گردند تحت بازبینی سه مرحله‌ای قرار می‌گیرند که ابتدا توسط کمیته مرکزی حزب کارگران کره، سپس توسط وزارت فرهنگ بدنی و ورزش و در نهایت توسط خود بازیکنان انجام می‌شود. در مرحله نهایی "پاکسازی"، ورزشکاران باید جلوی دوربین رفتار نامناسب خود را مورد انتقاد قرار دهند یا به‌طور علنی اعمال ناپسند خود از نظر قانون کره‌شمالی را بازتاب دهند.

دیدگاه‌ها