کد خبر : 2064679 | 04 شهریور 1403 ساعت 09:44 | 12.1K بازدید | 17 دیدگاه

استفاده از قانون تکواندو در فوتبال؛

راه نجات وی ای آر در بوندسلیگا مشخص شد!

رئیس دپارتمان داوری فوتبال آلمان، پیشنهاد جالبی در خصوص استفاده داوران از وی ای آر در طول مسابقات مطرح کرد.

راه نجات وی ای آر در بوندسلیگا مشخص شد!

به گزارش "ورزش سه"، در شب نخست از رقابت‌های بوندسلیگا، بایر لورکوزن قهرمان فصل گذشته آلمان با گل دقیقه آخری از روی نقطه پنالتی مقابل مونشن گلادباخ به نخستین برد فصل خود رسید.

این برتری در شرایطی به دست آمد که کادر فنی و بازیکنان تیم میهمان به‌شدت نسبت به تصمیم داور در خصوص اعلام پنالتی بعد از بازبینی صحنه از طریق وی ای آر معترض هستند.

تیم کلایندینست بازیکن تیم گلادباخ در خصوص این اتفاق گفت: "این واقعا عذاب‌آور است. هر خطای ۵۰-۵۰ و یا هر گلی که زده شد توسط داور از طریق وی ای آر بررسی می‌شد. این اتفاق از جذابیت و سرعت بازی‌ها به‌شدت کم می‌کند. اینکه سرمربی تیم حریف مدام درخواست استفاده از وی ای آر را داشت واقعا عجیب بود."

در همین خصوص، رئیس دپارتمان داوری بوندسلیگا در گفت‌وگو با مجله کیکر گفت: "من از داوران خواستار کم‌تر کردن تعداد بازبینی‌های خود از وی ای آر حین مسابقات شدم. این که هر بازی بیش از چند بار از کمک داور ویدیویی استفاده شود، واقعا خسته‌کننده است. ما نباید از هیجان فوتبال کم کنیم.

در همین راستا باید قانون جدیدی وصف کنیم و آن این است که اگر یک سرمربی درخواست بازبینی یک صحنه را کرد و واقعا مشخص شد که تصمیم داور اشتباه بوده است، می‌تواند باز هم درخواست بازبینی را در ادامه بازی بدهد اما اگر بعد از بازبینی مشخص شد که تصمیم داور درست بوده است، دیگر آن سرمربی حق درخواست بازبینی در ادامه بازی را ندارد.

مزیت بزرگ این قانون این است که تیم‌ها خودشان مسئولیت بازبینی صحنه را به عهده خواهند گرفت. در این صورت دیگر شاهد شکایت تیمی همچون گلادباخ مبنی بر اینکه چرا مربی حریف مدام درخواست بازبینی صحنه‌ها را داشت، نخواهیم بود. همچنین دیگر شائبه‌هایی از سوی بازیکنان مبنی بر اینکه داوران نمی‌خواستند ما امتیاز بگیریم مطرح نخواهد شد."

دیدگاه‌ها