کد خبر : 2064625 | 03 شهریور 1403 ساعت 21:52 | 51K بازدید | 91 دیدگاه

فهرست زیر 25 ساله‌ها در انتظار تصمیم نکونام

یک سهمیه مهم در لیست استقلال می‌سوزد!

در صورتی که بازیکنی وارد لیست زیر 25 ساله‌های استقلال نشود، سهمیه آبی‌ها در این رده به راحتی می‌سوزد.

یک سهمیه مهم در لیست استقلال می‌سوزد!

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال و کمیته نظارت بر قراردادها، قوانینی را برای فصل جدید تصویب کردند که طی آن، فهرست موسوم به بازیکنان زیر 25 سال که در فصل قبل به طور کلی حذف شده بود، یک بار دیگر به لیست تیم‌ها اضافه شد و هر باشگاهی می‌تواند نام دو بازیکن را وارد این لیست کند.

لیستی که در روزهای اخیر حسابی خبرساز شده بود چرا که گفته می‌شد باشگاه پرسپولیس قصد دارد تا نام اوستون اورونوف را وارد لیست زیر 25 ساله‌های خود کند و بدین ترتیب یک سهمیه در فهرست بزرگسالان باشگاه خالی شود. موضوعی که با اعتراض شدید هواداران استقلال در فضای مجازی نیز همراه شده بود.

در قانونی که امسال تصویب شده، آمده است که شرط اصلی برای حضور یک بازیکن در لیست زیر 25 ساله‌ها این است که آن بازیکن در لیگ قبل، نامش در لیست زیر 23 ساله‌ها درج شده باشد. موضوعی که در مورد اورونوف صدق نمی‌کند، چرا که تاریخ تولد این بازیکن حدود چهارده روز قبل از ددلاین تعیین شده (یازدهم دی ماه 1379) است و او به همین دلیل در فصل قبل، جزو بازیکنان بزرگسال محسوب شد.

2072348

با این حال، کمیته برگزاری مسابقات یک تبصره جدید را اضافه کرده و آن هم این است اگر بازیکنی زیر 25 سال باشد و فصل قبل نیز در لیست تیم فعلی حضور داشته، فارغ از اینکه در لیگ گذشته نامش در فهرست زیر 23 سال بوده باشد یا خیر، می‌تواند امسال به عنوان یکی از نفرات حاضر در لیست زیر 25 سال بازی کند.

در نتیجه بازیکنانی چون اوستون اورونوف و امیرحسین حسین‌زاده با استناد به همین بند، در لیست زیر 25 ساله‌های پرسپولیس و تراکتور قرار می‌گیرند. لیست پر سر و صدایی که البته در یکی دیگر از تیم‌های بزرگ کشور یعنی استقلال، در حال سوزانده شدن است چرا که جواد نکونام تنها نام محمدرضا خالدآبادی را در لیست زیر 25 ساله‌ها قرار داده است.

در حال حاضر و در میان بازیکنان فعلی استقلال، فقط سینا سعیدی‌فر می‌تواند در فهرست زیر 25 ساله‌ها قرار بگیرد. بازیکنی که در فصل قبل یکی از نفرات حاضر در لیست زیر 23 ساله‌های استقلال بود که البته در نیمفصل دوم به صورت قرضی راهی شمس آذر شد، با این حال، از آنجایی که قرارداد او قرضی بوده، مشکلی برای قرار گرفتن در این لیست ندارد.

2072347

سعیدی‌فر که فوتبال خود را از رده‌های پایه استقلال آغاز کرده، در زمان حضور ریکاردو ساپینتو توانست در دو مسابقه برای آبی‌ها به میدان برود که عملکرد بسیار خوبی را نیز از خود به نمایش گذاشت. در شرایطی که این بازیکن نیز درست به مانند محمدحسین مرادمند با استقلال قرارداد دارد، اما وضعیت او نامشخص بوده و در حال حاضر به حضور در تمرینات تیم ادامه می‌دهد.

از میان دیگر بازیکنان استقلال که می‌توانند تنها سهمیه باقیمانده لیست زیر 25 ساله‌ها را پر کنند، می‌توان به سامان تورانیان اشاره کرد که او به دلیل ارسال دفترچه خدمت سربازی، دیگر قادر نیست که به استقلال بازگردد. امیرعلی صادقی نیز که با پایان قراردادش هنوز مقصد جدید خود را انتخاب نکرده، دیگر بازیکنی است که می‌تواند در این لیست قرار بگیرد، منوط به اینکه استقلال یک بار دیگر با او قرارداد همکاری امضا کند که این مسئله کمی بعید به نظر می‌رسد.

محمدحسین زواری و محمدجواد کیا نیز دیگر بازیکنانی هستند که فصل قبل در لیست زیر 23 ساله‌های استقلال بودند ولی هر دو راهی تیم‌های جدیدی شده‌اند و طبیعتاً نمی‌توانند در لیست زیر 25 ساله‌های آبی‌ها قرار بگیرند.

2072349

در نتیجه باید گفت که تنها سینا سعیدی‌فر از تیم فعلی استقلال می‌تواند این سهمیه خالی را پر کند. گلر جوانی که نکونام فصل قبل بابت جدایی و پیوستنش به شمس آذر، از مدیریت وقت باشگاه به شدت انتقاد کرد. لازم به ذکر است که او حتی کارت پایان خدمت نیز دارد و از جمله بازیکنانی است که نیازی به سپری کردن دوران سربازی ندارد.

دیدگاه‌ها