کد خبر : 2064573 | 04 شهریور 1403 ساعت 02:45 | 14.4K بازدید | 33 دیدگاه

دو پنالتی در دو هفته در بازی بدون توپ!

معضل فوتبال ایران، یارگیری غیر اصولی و پر ریسک!

پنالتی هفته نخست شمس‌آذر و هفته دوم استقلال به یک شکل و با کشیدن بازیکن حریف اتفاق افتاد!

معضل فوتبال ایران، یارگیری غیر اصولی و پر ریسک!

به گزارش "ورزش سه"، اعلام پنالتی هفته نخست در بازی استقلال-شمس‌آذر و همچنین پنالتی که روی آرمین سهرابیان در این هفته انجام شد یک نشانه بزرگ دارد که بازیکنان شاغل در لیگ ایران توجهی به حضور VAR در لیگ برتر ندارند و همان روند همیشگی خود را پیش گرفتند!

یارگیری در محوطه جریمه با کشیدن پیراهن، دست و مهار بازیکن حریف با کشیدن، عادتی است که در فوتبال ایران وجود دارد و معمولا روی ضربه‌های ارسالی زیاد دیده می‌شود اما با حضور VAR پنالتی‌هایی غیر ضروری و عجیبی همراه خواهد داشت!

قانون داوری در این زمینه سخت‌گیر است، با توجه به اینکه توپی که در آسمان است چندان نمی‌تواند خطرساز باشد اما با متوقف کردن مهاجم حریف تبدیل به پنالتی خواهد شد؛ تبدیل یک موقعیت 10 درصدی به بالای 70 درصد و اعلام پنالتی!

بازیکنان شاغل در لیگ برتر به ویژه در مسابقاتی که VAR حضور دارد باید با تمرکز و دقت بیشتری به یارگیری مشغول شوند و این عادت را از سر خود بیرون کنند، دو هفته دو پنالتی به این شکل، آمار جالبی نیست و قطعا باز هم تکرار خواهد شد.

در جلساتی که بین تیم‌ها با بازیکنان برای توضیحاتی در مورد VAR برگزار شد باید به جزئیات هم توجه شود و بازیکنان از لحاظ ذهنی و فنی نسبت به وجود این تکنولوژی آپدیت شودند تا اتفاقات آماتورگونه در لیگ تکرار نشود.

دیدگاه‌ها