کد خبر : 2064568 | 03 شهریور 1403 ساعت 19:03 | 49.9K بازدید | 21 دیدگاه

ورود به ورزشگاهی که قرار است خانه مهدی باشد

استقبال از طارمی در دره‌ی ستارگان

گاتزتا دلو اسپورت نوشته است که در اولین بازی خانگی اینتر با نشان دو ستاره حاصل از بیست قهرمانی در سری آ، هواداران نراتزوری به استقبال طارمی، یکی از جذاب‌ترین خریدهای جدید خود می‌روند.

استقبال از طارمی در دره‌ی ستارگان

به گزارش "ورزش سه"، اینتر در شرایطی امشب به مصاف لچه می‌رود که مهدی طارمی این فرصت را دارد تا در غیاب لائوتارو مارتینز، از ابتدا برای تیمش به میدان برود. کاپیتان نراتزوری دچار آسیب‌دیدگی شده و حتی ممکن است روی نیمکت ذخیره‌ها نیز نباشد.

روزنامه گاتزتا دلو اسپورت در شماره امروز خود به گزارشی درخصوص مهاجم ایرانی پرداخته و با تیتر "طارمی بزودی خود را در اینتر اثبات خواهد کرد" نوشته است که او می‌خواهد درست به مانند دره ستارگان در قشم، امشب سن سیرو را کشف کند تا بوی خانه را حس کند.

2072225

گاتزتا نوشته است:

در این فضای تازه و پرستاره، در حالی که پیراهن اینتر با نشان قهرمانی کاملاً به فروش رفته و ورزشگاه سن سیرو با بیش از 70 هزار تماشاگر به عادات قدیمی خود بازگشته است، تیم قهرمان اینتر در مقابل هواداران خود به میدان می‌رود. اینتر اکنون نشان دو ستاره را روی سینه دارد، مانند درجه‌های یک فرد نظامی، اما احساسات متناقضی در تیم وجود دارد: از یک سو حسرت می‌خورند که باید بدون بازیکنی به میدان بروند که معمولاً راه پیروزی را نشان می‌دهد (لائوتارو)، و از سوی دیگر با چشمانی پر از کنجکاوی به استقبال یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین بازیکنان خود (طارمی) می‌روند.

بدون حضور لائوتارو که به دلیل خستگی حتی روی نیمکت هم نیست، جفت جدید خط حمله برای مارکوس تورام انتخاب شده است: امروز در بازی مقابل لچه، مهدی طارمی برای اولین‌بار از ابتدا به میدان خواهد رفت. زوج تولا (ترکیب تورام و لائوتارو) جای خود را به توطا (ترکیب تورام و طارمی) می‌دهد. هواداران سن سیرو انتظار نیم ساعت بازی از طارمی را داشتند، اما این بازیکن ایرانی بیش از این‌ها به میدان خواهد رفت.

2072224

در اولین بازی، تیم اینزاگی مجبور شد که از کاپیتان خود برای به‌دست آوردن پیروزی استفاده کند و این موضوع باعث شد تا بازگشت لائوتارو به فرم ایده‌آلش به تأخیر بیفتد. او با تمرینات کم و ذهن و پاهایی که هنوز درگیر کوپا آمریکا بود، به ماراسی آمد و برنامه اولیه این بود که پس از یک ساعت از بازی خارج شود و نه بیشتر.

اما به‌دلیل عملکرد عالی تیم رقیب، این امکان فراهم نشد و این موضوع باعث شد که تمرینات لائوتارو تحت تأثیر قرار گیرد. با وجود خستگی، روزهای بعدی به خوبی پیش رفت: او با هم‌تیمی‌هایش در تمرینات همراه شد و حتی بیش از دیگران تمرین کرد. اما در این مواقع، توقف ناگهانی به‌دلیل خستگی، همیشه قابل پیش‌بینی است. این مشکل از پنج‌شنبه آغاز شد و دیروز لائوتارو نتوانست در تمرینات شرکت کند.

لائوتارو مارتینز همراه تیم در محل برگزاری اردو باقی مانده است، این تصمیم شایسته‌ی کسی است که بازوبند کاپیتانی را بر بازو دارد. حتی اگر امروز در مسابقه حضور نداشته باشد، به تمرینات اختصاصی خود برای کاهش خستگی ادامه خواهد داد. با این حال، جای نگرانی چندانی نیست؛ در آپیانو معتقدند که او می‌تواند در عرض چند روز بازگردد و هیچ تردیدی ندارند که تا جمعه‌ی آینده و در بازی مهم مقابل آتالانتا، او دوباره در اختیار تیم خواهد بود. در کادر فنی اینزاگی نیز نگرانی خاصی برای بازی مقابل لچه وجود ندارد، مسابقه‌ای که پیروزی در آن ضروری است.

در بازار نقل و انتقالات بازیکنان آزاد، اینتر بازیکنی باتجربه و چند‌جانبه به خدمت گرفته است که می‌تواند جای خالی بازیکنان اصلی را پر کند. طارمی در تمرینات، اغلب در یک ترکیب سه‌نفره‌ی انقلابی و متفاوت آزمایش شده است، حرکتی که احتمالاً بیشتر از آنچه انتظار می‌رود، دیده خواهد شد. اما در اولین حضورش در سن سیرو، سنت‌های پیشین به تفکر جدید پیروز شدند: خط حمله همچنان دو نفره باقی می‌ماند و او در کنار تورام، که در حال حاضر در بهترین فرم خود قرار دارد، بازی می‌کند. هر دو بازیکن می‌توانند هم به عنوان مهاجم اول و هم به عنوان مهاجم دوم بازی کنند و این تنوع به نیاز تیم تبدیل شده است.

2072226

اگر طارمی پس از درخشش در پیش‌فصل و در بهترین فرم خود دچار مصدومیت نشده بود، او احتمالاً فرصت داشت تا از ابتدا در بازی جنوا به میدان برود و به لائوتارو فرصت بیشتری برای بازگشت به فرم ایده‌آلش بدهد. اما یک هفته بعد همه‌چیز تغییر کرد و اکنون مهدی طارمی به یک مأموریت تاریخی فراخوانده شده است: او باید ثابت کند که اینتر با حضور او می‌تواند به‌طور قطعی از "لائوتاروسازی" قدیمی عبور کند. حتی بدون حضور لائوتارو، با حضور طارمی و تورام که در بهترین حالت خود است، خط حمله‌ی اینتر هیچ عقب‌گردی نخواهد داشت.

هرچند طارمی از دنیایی دیگر آمده است و عادات و رسوم متفاوتی دارد، اما پنج فصل حضور در پرتغال به او کمک کرده تا با واقعیت جدیدی که با آن مواجه است، سازگار شود. او در حال یادگیری زبان ایتالیایی است و به تدریج درک بهتری از دستورات مربی پیدا می‌کند. حضور او از 13 جولای در اردو، به او این امکان را داده است تا با حرکات تاکتیکی سیستم 3-5-2 آشنا شود. کسانی که خوش‌شانس هستند و از ایران (محل تولد او) دیدن کرده‌اند، معمولاً از دره‌ای بازدید می‌کنند که دو میلیون سال پیش در دل سنگ‌ها تراشیده شده است. آن را "دره‌ی ستارگان" (مکانی زیبا در قشم) می‌نامند: شاید امروز با کشف سن سیرو، مهدی طارمی بوی خانه را حس کند.

دیدگاه‌ها