کد خبر : 2064557 | 03 شهریور 1403 ساعت 18:05 | 22.3K بازدید | 108 دیدگاه

دستگاه‌ها در ۸ ساعت جابجا و نصب شدند؛

مرادی: وی ای آر قزوین یک کار فراآسیایی بود!

دانیال مرادی اعلام کرد لایسنس VAR برای ۱۶ داور و ۱۱ کمک داور ایرانی از سوی فیفا صادر شده است.

مرادی: وی ای آر قزوین یک کار فراآسیایی بود!

به گزارش "ورزش سه"، دانیال مرادی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، در گفتگویی در خصوص لایسنس داوران ایرانی گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته با اعلام رسمی فیفا کلیه داورانی که طی ۳-۴ ماه اخیر به آنها آموزش داده‌ایم (۱۶ داور وسط، ۹ کمک داور بین‌المللی‌مان و دو کمک داور بین‌المللی خانم) همگی لایسنس‌های VAR خود را گرفتند و ما مشکلی برای به‌کارگیری آنها در لیگ نداریم.

او ادامه داد: ما قبلا باید داوران بازی‌هایی که با VAR بود، انتخاب می‌کردیم و به فیفا می‌دادیم تا تایید کنند و الان این اختیار را داریم که به طور کامل از هر یک از این عزیزان استفاده کنیم و فرقی هم نمی‌کند که برای کدام مسابقه و با کدام تکنولوژی باشد. این یک اتفاق خوب است که خود من باور نداشتم قبل از هفته چهارم به آن برسیم.

مرادی افزود: امیدوارم با همین روند جلو برویم و آموزش گروه دوم را هم شروع کنیم تا انشالله بتوانیم دستگاه‌های بیشتری داشته باشیم و بازی‌های بیشتری را پوشش بدهیم و نیروی انسانی‌مان هم تامین شود.

2072194

او با اشاره به مسابقات هفته دوم لیگ برتر گفت: در هفته دوم مسابقات لیگ برتر با یک همت و تلاش شبانه‌روزی عزیزان توانستیم سه مسابقه را با تکنولوژی VAR پیش ببریم. این اتفاق خیلی خوبی بود. اینکه ما بتوانیم روز پنجشنبه بازی تراکتور و پرسپولیس را در تبریز با این تکنولوژی برگزار کنیم و در کمتر از ۸ ساعت دستگاه‌ها در شهر قزوین نصب و آماده بهره‌برداری شود، یک کار  فراآسیایی بود که توسط همکارن اتفاق افتاد.

مرادی تاکید کرد: این یک پروژه ملی است که همه برای آن تلاش می‌کنند و هیچ منفعت شخصی برای کسی ندارد. من می‌دانم که تمام مولفه‌ها دست به دست هم داده‌اند تا برآیند خوب و معقولی داشته باشد. خیلی راضی بودیم و انشاالله بتوانیم همین سناریو را برای هفته بعد داشته باشیم تا بازی‌های بیشتری را با تکنولوژی VAR پوشش بدهیم.

دیدگاه‌ها