کد خبر : 2064492 | 03 شهریور 1403 ساعت 13:38 | 212.8K بازدید | 345 دیدگاه

روز تعویضی‌های سرنوشت‌ساز:

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر

یازده بازیکن برتر این هفته لیگ برتر فوتبال ایران در معرض قضاوت علاقه‌مندان به فوتبال خواهند بود.

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران با انجام هشت مسابقه و به ثمر رسیدن ۱۵ گل، رقم خوردن شش تساوی و تنها دو پیروزی به اتمام رسید و در حالی که لیگ برتر فوتبال ایران همچنان تحت تاثیر اشکالات بزرگ مربوط به سخت افزار و زیرساخت‌هاست اما هرگز نباید از خاطر ببریم که لیگ برتر فوتبال، مهم‌ترین رقابت داخلی و بالاترین سطح یک مبارزه ورزشی سالیانه در کلیت ورزش ایران تلقی می‌شود، بنابراین بخش مهمی از حیات ورزش ایران در سال به انجام رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران مربوط می‌شود.

انتخاب تیم هفته و شاخص‌ترین بازیکنان هم در راستای همین موضوع است؛ اینکه باید در فوتبال ایران بهترین‌ها موردتوجه ویژه قرار بگیرند. اما در بین یازده بازیکن برتر این هفته، تعداد قابل توجهی از آنها به صورت تعویضی وارد میدان شده‌اند و این از نکات جالب هفته‌ای بود که با انجام چند بازی دیدنی در تبریز، قزوین، خرم‌آباد و شاید اراک به پایان رسید.

به جز این یازده بازیکن می‌شود از اسامی دیگری هم نام برد؛ ایوب العلمود (پرسپولیس)، ایگور پوستونسکی (تراکتور)، رضا جعفری (ملوان)، آرشا شکوری (هوادار)، حامد لک (مس رفسنجان)، بهروز نوروزی‌فرد (آلومینیوم)، محمد نادری (تراکتور)، مهدی هاشم‌نژاد (تراکتور)، محمد قاسمی‌نژاد (فولاد)، دیدیه اندونگ (استقلال)، محمد کریمی (سپاهان)، آریا یوسفی (سپاهان) و امیرحسین حسین‌زاده (تراکتور)، مهرداد قنبری (خیبر خرم‌آباد)، محمد دانشگر (سپاهان)، محمدحسین اسلامی (استقلال) و مهدی تیکدری (گل‌گهر)، رضا غندی‌پور (ملوان).

حالا این شما و این یازده بازیکن برتر این هفته:

مهارتوپدروازه‌بان: 

الکسیس گوندوز (پرسپولیس):
شاید هنوز الکسیس متوجه نباشد اما برای پرسپولیسی‌ها و نمایش موفق او برابر تراکتور و خصوصا علیرضا بیرانوند یک اتفاق فوق ویژه محسوب می‌شود. پرسپولیسی‌ها نمی‌خواستند در تقابل مستقیم با علیرضا بیرانوند قافیه را ببازند. تراکتور نیز در یکی از بهترین نمایش‌های تهاجمی خود مقابل پرسپولیس قرار گرفته بود و کمتر تیمی طی فصول اخیر توانسته بود این همه موقعیت روی دروازه آنها شکل دهد. اما الکسیس گوندوز همه معادلات را برهم زد و فارغ از گلی که دریافت کرد، بارها در موقعیت‌های جدی و خطرساز روی دروازه‌اش با واکنش‌های جالب توجهش مانعی بزرگ شکل داد. واکنش دیدنی روی ضربه سر عارف آقاسی و شوت‌های حریف از او فعال‌ترین بازیکن جدال با تراکتور شکل داد تا به عنوان گلر این هفته نیز انتخاب شود.

2072059

دفاعمدافعین:

دفاع چپ 
محمدحسین فلاح (چادرملو اردکان)
چادرملو کار دشواری در این فصل لیگ برتر پیش‌رو دارد. آنها به عنوان یک تیم تازه لیگ برتری شده، کیلومترها دورتر از استان یزد در حال تجربه اولین فصل حضورشان در بالاترین سطح از رقابت فوتبال ایران هستند. 

2072064

در میان بازیکنان این تیم محمد حسین فلاح چهره با‌تجربه‌ای است که در سالیان توانایی‌های فنی خودش را در لیگ برتر به نمایش کشیده و در دیدار این هفته چادرملو، وقتی که تیمش یک بر صفر از شمس آذر عقب بود با زیرکی و حضور در تیر دو، موفق شد بالاتر از مدافعان شمس آذر با ضربه سر تیمش را به اولین امتیاز لیگ برتر خودش برساند. 

فلاح در طول ۹۰ دقیقه با رفت و آمدهای زیادی که داشت خط دفاع شمس آذر را به وضوح اذیت کرد و عملکرد خوب او عاملی بود تا سعید دقیقی از علی آزادمنش سپهر روزی طلب تنها درخواست مهار فلاح را داشته باشد.

دفاع وسط
شجاع خلیل زاده (تراکتور)
کاپیتان تیم تراکتور در دیدار با تیم سابقش پرسپولیس، عملکرد بسیار خوبی داشت و با گلی که در نیمه دوم به ثمر رساند، ستاره این بازی لقب گرفت. گلزنی البته خوب است اما همه چیز نیست و باید برای انتخاب یک مدافع حتما عملکرد دفاعی او را زیر نظر گرفت و آنچه نمایش شجاع را تکمیل کرد هدایت تیم در کار دفاعی و سیوش بود. جایی که به خصوص در یک صحنه با تکل روی پای اوستون اورونوف مانع از گلزنی او در موقعیت تک به تک شد. 

2072055

البته این نمایش درخشان برای شجاع، می‌توانست با یک پیروزی تکمیل شود که این اتفاق رخ نداد. جالب اینکه شجاع پس از گلزنی هم شادی آنچنانی نکرد که این نشان از اعتماد به نفس و البته تجربه‌اش در فوتبال ایران داشت.

امین حزباوی (سپاهان اصفهان)
سپاهان از آغاز فصل هنوز در ثبت کلین شیت ناکام بوده اما محمد امین حزباوی باز هم یکی از بهترین بازیکنان سپاهان در این دو بازی بوده است. سپاهان که تا دقیقه ۶۸ از خیبر خرم آباد عقب بود، کاملاً می‌دانست که برای بازگشت به بازی نیاز ملزم به زدن اولین گل دارد اما خیبری‌ها جانانه از چهارچوب فلزی خود دفاع کردند تا در نهایت ارسال محمد کریمی با ضربه سر حزباوی همراه شد و اولین گل بازی برای سپاهان به ثمر رسید. حزباوی با توجه به قد و قامتی که دارد در مرکز خط دفاع موفق شده جایگاه ثابتی داشته باشد و نظر مثبت کادر فنی خارجی سپاهان را برای حضور در ترکیب ثابت به صورت کامل جلب کند. او آسمان محوطه سپاهان را کاملاً امن کرده و با انگیزه و بازی‌خوانی و مشارکت در هجوم از چهره‌های آینده ساز فوتبال ماست. بازیکنی که شاید یکی از بهترین خریدهای این فصل فوتبال ایران باشد.

2072063

دفاع راست 
رامین رضاییان (استقلال):
درست به مانند دیدار هفته نخست، رامین رضاییان به درخشش خود در ترکیب استقلال ادامه داد. بازیکنی که به عنوان یکی از پر سر و صداترین انتقال‌های تابستانی فوتبال ایران، به جمع شاگردان نکونام اضافه شد و در دیدار برابر ملوان، توانست دو ضربه پنالتی خود را به گل تبدیل کند. علاوه بر دو گلی که رضاییان به ثمر رساند، او در فاز حمله بارها و بارها با ارسال‌های خود به روی دروازه حریف خطرساز شد و چند پاس خوب نیز برای آرمان رمضانی فرستاد که البته هر بار حبیب فرعباسی و یا مدافعان ملوان مانع از گلزنی مهاجم بلندقامت آبی‌ها می‌شدند. نکته مثبت در بازی دیروز، هماهنگی جالب رامین با محمدحسین اسلامی بود به نحوی که آنها چندین و چند بار با ارسال هایی از سمت راست، به روی دروازه ملوان خطرساز شدند ولی فرصت های استقلال با بدشانسی وارد دروازه نشدند. رضاییان در دومین حضور خود با لباس استقلال، نمایش بسیار خوبی داشت و هواداران را به آینده امیدوار کرد.

2072058

هافبکهافبک:

امیرمحمد رزاق‌نیا (گل گهر سیرجان)
یکی از چهره‌هایی که از تیم نوجوانان ایران از جام جهانی زیر ۱۷ سال به ترکیب تیم‌های لیگ برتری رسیده، هافبک جوانی است که حالا زیر نظر مهدی تارتار مسیر رشد و پیشرفت را در پی گرفته. هافبک جوان گل گهری‌ها در هفته گذشته لیگ برتر که جای امید حامدی‌فر را در ترکیب اصلی این تیم گرفت، هفته بسیار خوبی را تجربه کرد.

2072054

رزاق‌نیا در مرکز زمین گل گهر با کنترل توپ عالی و آگاهی محیطی بالا به خوبی گزینه پاسش را پیدا می‌کند و با توجه به دید خوبی که دارد، جهت حملات این تیم را هم برنامه‌ریزی می‌کند.

حضور رزاق‌نیا در بازی به این تیم کمک کرد که بتواند در ۴۵ دقیقه دوم از فشار عقب زمین کم کند و با آزادی عملی که به احمدرضا زنده روح در برنامه‌های بازی سازی و ساخت موقعیت داد، نقش ویژه‌ای در به ثمر رسیدن هر دو گل تیمش در این بازی داشت.

عارف حاجی‌عیدی (آلومینیوم):
هافبک آلومینیوم مهره درخشان آلومینیوم در تقابل با نساجی بود. او در این مسابقه پرتلاش ظاهر شد و پس از دریافت یک پاس عرضی، با یک شوت استقلال دروازه نساجی را باز کرد تا با وجود تساوی تیمش در این مسابقه در تیم هفته قرار بگیرد. حاجی عیدی موقعیت دیگری هم برای گلزنی داشت و می‌توانست دومین گل خود در بازی را هم به ثمر برساند که این اتفاق رخ نداد. حاجی عیدی در شرایطی در این بازی درخشید که سه روز پیش از مسابقه دچار سرماخوردگی شده و همراه با تیمش تمرین نکرده بود اما با این حال با تمام توان خود در بازی شرکت کرد و در نهایت در دقیقه ۷۰ به دلیل گرفتگی عضله تعویض شد.

2072060

وینگروینگرها:

سیامک نعمتی (نساجی):
یک بازگشت قابل توجه برای بازیکنی که ساکت الهامی مدعی است قادر خواهد بود او را بار دیگر در حد ستاره بالا بکشد. سیامک نعمتی که بعد از جدایی از پرسپولیس راهی تراکتور شده بود، در پنجره تابستانی اهداف زیادی را دنبال می‌کرد اما سرمربی نساجی موفق شد او را متقاعد به حضور در قائمشهر کند. نعمتی بازی با آلومینیوم هرچند دیر به میدان فراخوانده شد اما توانست با قدرت تکنیکی و حمل توپ خود جریان این جدال را به سود نساجی تغییر دهد و در دقایقی که آنها نیازمند به گل بودند، فشار روی دروازه حریف را شکل دهد.

2072056

نعمتی در این بازی البته یک فرصت ایده آل گلزنی هم داشت و می‌توانست با ضربه سر دروازه خلیفه را فرو بریزد که با بدشانسی و واکنش عالی گلر آلومینیوم ناکام ماند. با این حال در نهایت نساجی در دقایق پایانی بازی به هدف خود برای جبران گل حریف دست یافت و اولین امتیاز نعمتی با پیراهن این تیم نیز ثبت شد.

مهدی ترابی (تراکتور)
ستاره خط هجوم تیم تراکتور که در هفته اول یک پاس گل داده بود، این بار هم نمایشی طوفانی برابر پرسپولیس داشت. ترابی در چند صحنه به تنهایی خط دفاعی پرسپولیس را بر هم ریخت و اوج کارش در نیمه دوم بود که تا آستانه فروپاشی دروازه حریف نیز پیش رفت اما شوت او را الکسیس گندوز مهار کرد. ترابی محور حملات تراکتور در این بازی بود و نقشی پررنگ را در موقعیت سازی ایفا کرد و شاید اگر خوش شانس بود می‌توانست در این دیدار مهم، گل پیروزی تیمش را بزند یا پاس گل منجر به سه امتیاز را بدهد. ترابی باوجود جدایی از پرسپولیس همچنان آماده و سرحال کار را ادامه می‌دهد.

2072061

خط حمله:

جواد آقایی‌پور (سپاهان):
مهاجم سپاهانی‌ها برای اثبات توانایی خود بهترین و زیباترین گل هفته را انتخاب کرد تا تیمش ضمن دستیابی به یک برد ارزشمند، صدرنشینی را نیز از آن خود کند. جواد آقایی‌پور پنجره تابستانی پرماجرایی را پشت سر گذاشت تا اکنون خیلی‌ها به دنبال اثبات این گزاره " ارزش این همه تبلیغ و هزینه را نداشت" باشند. آقایی‌پور اما با قدرت جوانی و تکنیکی و انگیزه بالایی که دارد به دنبال اثبات خلاف این ماجرا و حرکت در مسیر هدف بزرگ خود است. او که علی‌رغم نمایش موفق در اولین جدال برابر گلزنی به هدف نرسیده بود، بهترین زمان را برای اولین گل خود انتخاب کرد و در لحظات پایانی جدال با خیبر خرم آباد با گل دیدنی خود پیروزی و صدرنشینی تیمش را رقم زد. او آخرین بازیکن تعویضی موفق این هفته لیگ بود.

2072062

محمد عمری (ملوان):
محمد عمری در این فصل خون‌ تازه‌ای به رگ‌های ملوان تزریق کرده و هر زمان که توپ را در اختیار می‌گیرد با ارسال پاس سریع یا حرکات پا به توپ این تیم را در شرایط حمله و خلق موقعیت قرار می‌دهد.

او در بازی با استقلال هم به خوبی این کار را انجام داد و با توجه به میل هجومی بازیکنان کناری استقلال هر زمان که توپ را در اختیار با حرکات سریعی که به سمت دروازه استقلال داشت توانست چند موقعیت خوب گلزنی مقابل این تیم خلق کند، ردپای او پیش از هر دو گل ملوان دیده می‌شود.

عمری که دوران سربازی را در ملوان می‌گذراند از بازی در تیم سفیدپوش لذت می‌برد، جایی که او را برای آینده طولانی‌اش آماده‌تر خواهد کرد.

2072057

دیدگاه‌ها