کد خبر : 2064484 | 03 شهریور 1403 ساعت 13:14 | 89.6K بازدید | 54 دیدگاه

شرم لاپورتا در بارسلونا به میدان می‌آید

سیلی نیکو ویلیامز، کاش هیچوقت این روز نمی‌آمد!

نیکو ویلیامز بالاخره به بارسلونا آمد و امشب در مونتجوئیک به میدان خواهد رفت، اما نه آنطوری که بارسا رؤیایش را داشت.

سیلی نیکو ویلیامز، کاش هیچوقت این روز نمی‌آمد!

به گزارش "ورزش سه"، نیکو بالاخره به بارسلونا آمد، اما نه برای بازی در تیم آبی و اناری پوش. وینگر بیلبائو قصد دارد امروز در مونتجوئیک مقابل بارسلونا بازی کند. پاسخ منفی او به بارسا برنامه‌های بازار انتقالات تابستانی این باشگاه را مختل کرد و اکنون به دنبال جایگزینی برای او مثل فدریکو کیه‌زا هستند.

دستاورد بزرگ اسپانیا در جام ملت‌های اروپا که در جولای گذشته به دست آمد، بدون چندین ستاره قابل انجام نبود. کوکوریا، رودری، اولمو، لامین یامال و نیکو ویلیامز، قهرمانان لاروخایی بودند که کسی در ابتدا روی آنها حساب نمی‌کرد.

تورنمنت درخشان نیکو باعث شد شایعات حضورش در بارسا قوت بگیرد. اخبار انتقال او قبل از پایان فصل گذشته لالیگا انتشار یافت و قرار بود بمب در پایان یورو 2024 منفجر شود، ولی نیکو در تصمیمی که همه چیزش با دنیای امروز فوتبال متفاوت بود و چیزی مربوط به عصر گذشته است، همه را شگفت زده کرد. او پیشنهاد بارسلونا را برای ادامه بازی در تیم کودکی‌اش، بیلبائو، رد کرد.

2072045

معادله ساده است، شما در شهر خود زندگی می‌کنید، برای تیم همه زندگی خود بازی می‌کنید، از برادر بزرگتر خود کمک می‌گیرید و از حمایت هیئت مدیره و خیل عظیمی از هواداران برخوردار هستید. حالا چرا می‌خواهید به بارسلونا بروید؟

نیکو هم باید همین فکر را کرده باشد. فقط او می‌داند که وضعیت فعلی بارسا تا چه اندازه روی این باشگاه چه از نظر اقتصادی و چه ورزشی تأثیر منفی گذاشته است. هانسی فلیک در پست وینگر چپ گزینه‌های متفاوتی دارد: رافینیا، فران تورس، آنسو فاتی و حتی فرمین لوپز می‌توانند از آن پست کار را شروع کنند. از نظر پولی وضعیت بارسا بیش از حد معلوم است. نیکو شماره 10 را از ایکر مونیائین به ارث برده است که در پایان فصل گذشته اتلتیک را ترک کرد. او مسئولیت پوشیدن این شماره را می‌داند و با وجود اینکه برایش فرش قرمز پهن کرده بودند، پیشنهاد خوان لاپورتا که سخت به دنبال او بود را رد کرد.

2072046

خطر در کمین بیلبائو
نیکو ویلیامز قرارداد خود را در دسامبر 2023 تا 30 ژوئن 2027 با بند فسخ حدود 58 میلیون یورو تمدید کرد. رقم بند فسخ برای بسیاری از تیم‌های پیشرو و متمول در فوتبال اروپا، فراتر از باشگاه بارسلونا، بسیار مقرون به صرفه است. به همین ترتیب، پاری سن ژرمن لوئیس انریکه در تابستان امسال به عنوان یکی از تیم‌های علاقه‌مند به جذب نیکو درخواست جذب او را داد ولی نیکو از قبل تصمیمش را گرفته بود.

با وجود تصمیم‌گیری به ماندن و بسته شدن بازار در هفته آینده، انتظار می‌رود او با چنین بند فسخی، در هر پنجره نقل و انتقالاتی یکی از قهرمانان باشد و در کانون شایعات قرار بگیرد. سرمربی او ارنستو والورده پیش از دیدار امروز مقابل بارسلونا با رسانه‌ها صحبت کرد و تایید کرد که از طرح این موضوع خسته شده است. 

2072048

ادامه کار نیکو فراتر از این فصل که قرار است قطعا با اتلتیک ادامه دهد، کمی پیچیده به نظر می‌رسد و همه چیز نشان می‌دهد که باشگاه‌های بزرگ در تابستان 2025 در جست‌وجوی او باز خواهند گشت. اینجاست که اتلتیک باید با آینده‌نگری و هوشمندی عمل کند. آنها باید تلاش کنند تا بند فسخ نیکو را به نحوی افزایش دهند.

چهره واقعی بارسا عیان شد

بارسلونا زمانی انگشت روی هر بازیکنی که می‌گذاشت موفق به جذب او می‌شد. مذاکرات با نیکو نیز روند خوبی داشت ولی وقتی به او اطلاع دادند شاید نتوانند قراردادش را به موقع ثبت کنند و برای پرداخت بند فسخ نیز باید تا روزهای آخر صبر کند، او تصمیمش برای ماندن را عملی کرد.

در این میان خیلی چیزها نادیده گرفته شده است. نیروی رسانه ای باشگاه بلوگرانا مانند یک جزر و مد طغیانگر عمل می‌کند و غیرقابل کنترل است. همانطور که والورده دیروز اشاره کرد، فشار رسانه‌ها روی نیکو کشنده بود و نباید فراموش کنیم که نیکو تنها 22 سال دارد.

چیزی که اکنون واقعیت دارد، این است که رؤیای لاپورتا برآورده نخواهد شد و به همین دلیل او به سرعت برای دنی اولمو اقدام کرد. بازیکنی که هنوز موفق به ثبت قرارداد او نشده است و نیکو همه اینها را می‌دانست.

2072047

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، نیکو امشب در ترکیب ثابت اتلتیکو در مونتجوئیک بازی خواهد کرد، البته نه با پیراهنی که هواداران بارسا و شخص لاپورتا می‌خواستند. ژول کنده به عنوان مدافع راست امشب مامور مهار نیکو خواهد بود و لامین یامال نیز باید در این امر به او کمک کند.

لاپورتا در حال حاضر به چیزی که می‌خواست رسید: بازی نیکو در بارسلونا. با این حال، رؤیاها همیشه آنطور که می‌خواهید برآورده نمی.شوند و شماره 10 باشگاه اتلتیک بیلبائو حداقل امشب به عنوان رقیب بارسا این کار را انجام می‌دهد.

دیدگاه‌ها