کد خبر : 2064415 | 03 شهریور 1403 ساعت 06:30 | 27.1K بازدید | 26 دیدگاه

سهام ژاپن در لیگ‌های بزرگ بالاتر می‌رود

گزارش: برای سامورایی اروپا ژاپن است!

برای نخستین بار در طی 14 سال اخیر، در 5 لیگ معتبر اروپایی یک بازیکن ژاپنی حضور دارد که اتفاق قابل توجهی برای فوتبال این کشور محسوب می‌شود.

گزارش: برای سامورایی اروپا ژاپن است!

به گزارش "ورزش سه"، فصل جدید مسابقات فوتبال اروپا به تازگی آغاز شده و اگر چه فرایند نقل و انتقالاتی بسیاری از تیم‌ها به پایان رسیده و بخش عظیمی از فعالیت خودشان را به پایان رسانده‌اند. در این بین یکی از نکات حائز اهمیت از لیست تیم‌ها، تعداد بازیکنان آسیایی و علی الخصوص ژاپنی‌ها است؛ در لیگ جزیره این آمار بر خلاف افتی که از سال 2012 تا 2020 داشت، مجدداً تعداد ژاپنی‌های شاغل در این لیگ بیشتر شده است اما باز هم بوندسلیگای آلمان با داشتن 8 بازیکن ژاپنی بیشترین تعداد را دارند. اکنون قرار است نگاهی به وضعیت فوتبالیست‌های ژاپنی شاغل در 5 لیگ معتبر اروپایی داشته باشیم که قطعاً کادر فنی این کشور می‌تواند با اتکا بر مهره‌های باتجربه و اروپایی خود، تیمی کامل در رقابت‌های ملی داشته باشد.

سری آ ایتالیا - 1 بازیکن: (زیون سوزوکی - پارما)
دروازه‌بان 22 ساله تیم ملی ژاپن که در جام ملت‌های آسیا تبدیل به اصلی‌ترین نقطه ضعف این تیم شده بود، پس از 2 سال حضور در بلژیک و بازی برای تیم سنت ترویدن، با پیشنهاد باشگاه پارما روبرو شد و اکنون نگهبان چارچوبی است که روزگاری بوفون مراقب آن بود. سووزکی در نخستین بازی فصل برای تیمش به زمین هم رفت و اگر چه تا دقیقه 75 از گل خوردن مقاوت کرده بود اما تلاشش در نهایت هنگام مهار ضربه ایستگاهی بیراقی بی‌ثمر ماند و از کلین شیت کردن بازماند.

2071952

لالیگای اسپانیا - 2 بازیکن: (تاکفوسو کوبو - رئال سوسیداد / تاکوما آسانو - رئال مایورکا)
اسپانیا هم حالا دو بازیکن ژاپنی دارد. کوبو در طی سالیان اخیر خودش را به فوتبال‌دوستان معرفی کرده و ستاره جوانی که از آکادمی رئال مادرید و بارسلونا رشد کرد، حالا اصلی‌ترین ستاره این تیم باسکی است. در کنار او، آسانوی 29 ساله که در سال 2016 با پیشنهاد آرسنال به اروپا آمد و اغلب در تیم‌های آلمانی بازی کرده بود، حالا در یک تجربه جدید بازیکن مایورکا شد. او در بازی نخست مقابل رئال مادرید به میدان رفت ولی مشخصاً برای درخشش باید باز هم صبر کرد.

2071954

لیگ یک فرانسه - 4 بازیکن (تاکومی مینامینو - موناکو / کیتو ناکامورا و جونیا ایتو - استاد رمس / آدو اونیاوو - اوسر)
آدو بازیکنی است که به تازگی به جمع این سه بازیکن اضافه شده تا تعداد آنها به 4 برسد. در این مدت مینامینو، ناکامورا و ایتو خودشان را ثابت کرده‌اند و نشان داده‌اند که برای بازی در لیگ یک فرانسه بسیار مناسب هستند.

2071956

لیگ برتر انگلیس - 5 بازیکن (کارو میتوما - برایتون / تاکیرو تومیاسو - آرسنال / دایچی کامادا - کریستال پالاس / واتارو اندو - لیورپول / یوکیناری سوگاوارا - ساوتهمپتون)
موفقیت بازیکنان آسیایی همیشه در لیگ جزیره با تردیدهای زیادی همراه بود و در این بین فیزیک بدنی ژاپنی‌ها، عاملی بوده تا تیم های انگلیسی نسبت به جذب آنها چندان خوش بین نباشند اما در سالیان اخیر این وضعیت به صورت کلی تغییر کرده. میتوما موفق شده با توانایی بالای خود تبدیل به یکی از چهره‌های شاخص برایتون شود و این موضوع برای انتقال تومیاسو و اندو به دو تیم خاص این لیگ کافی بود. البته در طی 2 سال اخیر وضعیت به گونه‌ای بوده که تومیاسو و اندو اگر چه جایگاه ثابتی در تیمشان نداشتند اما کادر فنی لیورپول و آرسنال برای استفاده از آنها نظری مثبت داشتند. در این فصل هم کمی به نظر وضعیت تغییر کرده چرا که اندو به نظر می‌رسد بر خلاف دوران حضور کلوپ، بعید است مورد استفاده اسلوت قرار بگیرد.

2071951

بوندسلیگای آلمان - 8 بازیکن (هیروکی ایتو - بایرن مونیخ / ریتسو دوآن - فرایبورگ / کو ایتاکورا و شیو فوکادا - بورسیا مونشن گلادباخ / شوتو ماچینو - هولشتاین کیل / ماسایا اوکوگاوا - آگزبورگ / کایشو سانو - ماینتس / آنریه چاسه - اشتوتگارت)
رقابت باشگاهی آلمان در سال‌های اخیر یک مقصد ایده‌آل برای بازیکنان فوتبال ژاپن بوده و سال به سال تعدادشان در حال افزایش است. دوآن و ایتاکورا به اندازه کافی با توجه به درخشش در لباس تیم ملی کشورشان در جام جهانی کیفیتشان را نشان داده‌اند و در طرفی دیگر ایتو مدافع جدید بایرن مونیخ در شرایطی قرار دارد که وضعیتش کاملا نامشخص است. او در پیش فصل روزهای خوبی داشت اما مصدومیت سنگینی که پیش از شروع فصل برایش به وجود آمد، به صورت کلی وضعیتش را تغییر داده است.

2071955

دیدگاه‌ها