کد خبر : 2064397 | 02 شهریور 1403 ساعت 23:24 | 18.3K بازدید | 38 دیدگاه

مساوی با ده‌ها سانتر و کرنر

استقلال حسرت به دل، استفاده از غفلت رقبا

در هفته‌ای که پرسپولیس و تراکتور با هم مساوی کردند،آبی‌پوشان در بازی به اصطلاح خانگی خودشان مقابل ملوان متوقف شدند.

استقلال حسرت به دل، استفاده از غفلت رقبا

به گزارش "ورزش سه"، از ابتدای بازی جو ورزشگاه بیشتر به نفع ملوان میهمان بود و هواداران آنها استادیون را در دست گرفته بودند. استقلال که بلانکو،جلالی، سلیمی و حتی زیلیکیچ را در اختیار نداشت با بیرون گذاشتن دو بازیکن آفریقایی‌اش وارد میدان شد.

در همان ابتدای بازی با اشتباه سیلوا، غندی پور به سادگی سهرابیان را از پیش رو برداشت و دروازه‌ی استقلال را باز کرد. پس از آن آبی‌ها مدام روی دروازه‌ی فرعباسی توپ می‌ریختند تا در نهایت مدافعان ملوان رمضانی در محوطه جریمه سرنگون کردند و رضاییان برای اولین‌بار با پیراهن استقلال موفق به گلزنی شد.
در نیمه‌ی دوم نیز ملوانی‌ها با یک حمله‌ی سریع السیر مدافعان آبی‌ها را غافلگیر کردند و رضا جعفری روی ریباند شوت محمدی توانست ملوان را به گل برساند. پس از آن بالاخره جواد نکونام دست به تعویض زد و با به بازی آوردن اندونگ و کاکوتا فشار حملات را بیشتر کرد. سرانجام روی یکی از کرنرها آرمین سهرابیان توسط مدافع ملوان به زمین زده شد و پنالتی دوم را هم رضاییان دوباره مقابل فرعباسی چغر به گل تبدیل کرد.

حسینی روی گل‌های خورده مقصر اصلی نبود و مقابل شوت نورافکن و عمری عملکرد خوبی هم داشت. زوج سهرابیان و سیلوا اما در این بازی در عملکرد دفاعی خیلی دور از تصورها بودند و نتوانستند بازیکنان سرعتی ملوان را مهار کنند. سیلوا نشان داد که برای خط دفاعی سه نفره ساخته شده و سهرابیان نیز تمرکز همیشه را نداشت.

2071914

زکی پور اکنون در حد استقلال بازی می‌کند و سطح بازی‌اش پیشرفت چشمگیری داشته است، به طوری که دیگر جلالی بعد از برگشتش هم نمی‌تواند مطمئن باشد که تمام بازی‌ها فیکس است. رامین رضاییان بی‌اشتباه در تمام دقایق بازی کرد و اگر خوش شانس بود شاید آمارش دو گل و یک پاس گلش در دو بازی، بهتر از این هم می‌شد؛ هنرنمایی او در سمت راست خط دفاع آبی‌ها مایه‌ی دلگرمی هواداران استقلال است.

چشمی مانند همیشه باکیفیت بود. رضاوند اما یک نکته‌ی جالب در ترکیب استقلال است. چه هواداران بخواهند چه نخواهند ظاهرا رضاوند انتخاب اول نکونام است؛ او در این فصل تصمیم گرفته با استراتژی متفاوت‌تری بازی کند و پاس‌های رو به جلوی بیشتری را ارسال کند. اتفاقی که اگر ادامه‌دار باشد و با فاکتور‌های دیگر آرش ترکیب شود احتمالا فشار را از روی او بردارد. ماشاریپوف نیز کمی هواداران را ناامید کرد و اشتباهات زیادش مانع از شکل‌گیری حملات موثر تیم می‌شد؛ ولی به هر حال ماشاریپوف در روز بدش هم موقعیت می‌سازد و یک وزنه‌ی سنگین در میانه‌ی زمین استقلال است.

2071912

هیچ کدام از هواداران استقلال فکر نمی‌کردند اسلامی چنین کیفیتی را از خودش نشان بدهد و در ادامه‌ی فصل نکونام می‌تواند به شدت روی او حساب کند. کوشکی ولی یک بازی ساده را به نمایش گذاشت و به عنوان یک وینگر خیلی کم اقدام به دریبل کرد. آرمان رمضانی هم که طبق معمول پر تلاش ظاهر شد اما در بعضی از صحنه‌ها می‌توانست بهتر عمل کند، او خیلی دوید و باید تعویض می‌شد که روی نیمکت گزینه‌ای برای جانشینی نبود.

بازیکن وقتی پا به توپ شود، با یک استپ و پاس عیارش قابل تشخیص است. اندونگ پرانگیزه و کاکوتای تکنیکی استقلال نکونام را در آینده بسیار متفاوت‌تر از فصل پیش خواهند کرد. در تک‌تک حرکات این دو بازیکن کیفیت مشاهده می‌شد و اگر زودتر به بازی می‌آمدند استقلال می‌توانست با برد زمین را ترک کند.

2071913

ترکیب بازیکنانی که در اختیار نکونام بودند کامل نبود ولی استقلال خیلی مسلط‌تر و بهتر از بازی‌های گذشته بازی می‌کرد. آن‌ها مشخصاً برنامه ترکیبی و تاکتیکی برای گلزنی داشتند اما چون بر حسب اتفاق دقایق زیادی را عقب بودند، مجبور بودند به واسطه‌ی قدرت سرزنی رمضانی از توپ‌های بلند استفاده کنند.

نکونام هرچند دستش خیلی باز نبود اما می‌توانست زودتر تعویض کند و اجازه‌ی جلو آمدن به ملوان ندهد. 
استقلال نکونام دو امتیاز از دست داد و فشار را روی خودش افزایش داد. استقلال هفته‌ی آینده باید میهمان استقلال خوزستان باشد و محکوم به برد است.
نظر شما در رابطه با بازی استقلال و ملوان چیست؟

دیدگاه‌ها