کد خبر : 2064384 | 02 شهریور 1403 ساعت 23:02 | 24.2K بازدید | 27 دیدگاه

برای موفقیت خیبر صبر کنید

مهاجری: اگر VAR بود به سپاهان نمی‌باختیم

سرمربی تیم خیبر خرم آباد عقیده دارد که باید برای آمادگی بیشتر بازیکنانش هواداران صبر کنند.

مهاجری: اگر VAR بود به سپاهان نمی‌باختیم

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا مهاجری سرمربی تیم خیبر خرم آباد پس از شکست ۲ بر 1 تیمش مقابل سپاهان اصفهان، در نشست خبری حاضر شد و درباره این دیدار اظهار داشت: در ابتدا جا دارد پیروزی لحظه آخری سپاهان را تبریک بگویم. به بچه‌های تیمم و هوادارانی که از دقیقه ۱ تا ۹۷ تیم را تشویق کردند خسته نباشید می‌گویم. من آدمی نیستم که بابت باخت عذرخواهی کنم و برای هوادار هم سخت است اما ما امروز می‌توانستیم بازنده نباشیم. فکر می‌کنم مقداری تفاوت تجربه خودش را نشان داد. این اولین باخت ما نیست و آخرین باخت ما هم نخواهد بود اما باید از آن درس بگیریم. باید از این بازی که تا دقیقه ۹۴ موفق شده بودیم سپاهان نایب قهرمان آسیا و قهرمان لیگ ایران را متوقف کنیم درس بگیریم.

ویدئو: 351064

او ادامه داد: من به بچه‌ها و کادرم بابت این بازی شجاعانه افتخار می‌کنم. یک وقت‌ زورمان نمی‌رسد و نمی‌توانیم دفاع کنیم. در ۳۰ ثانیه آخر خطا برای ما بود و از بازیکنان باتجربه که در نیمه دوم به زمین فرستاده بودم، انتظار دیگری داشتیم. این موضوع ما را اذیت می‌کند. اگر خودمان بعضی از اشتباهات را نمی‌کردیم الان می‌شد از این بازی با سپاهان، یک امتیاز به دست بیاوریم. این بازی ما را به آینده امیدوار می‌کند تا تیم بهتری شویم و آزمون و خطاهای خود را انجام دهیم. هنوز برخی از بازیکنان ما در شرایط بازی قرار نگرفته‌اند و هنوز ۳ مصدوم داریم که به تیم اضافه نشده‌اند. من می‌دانستم در چه بازی‌های اذیت می‌شویم و انتظار داشتم بازیکنان مقداری باتجربه‌تر عمل کنند.  

مهاجری درباره عدم استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی در بازی خیبر-سپاهان تاکید کرد: من الان از شما شنیدم VAR در بازی استقلال و ملوان ۲ پنالتی برگردانده و فکر می‌کنم امروز اگر این سیستم در این بازی وجود داشت، به جرات می‌گویم بازنده خارج نمی‌شدیم. قبول کنید به عنوان تیمی که برای اولین‌بار به لیگ آمده و این میزان شجاعانه بازی می‌کنند، حقش این نبود. کاش این تبعیض از بین برود و عدالت برقرار شود. نمی‌شود چند تیم و چند شهر از این سیستم استفاده کنند، ما که خرم آباد هستیم نکنیم.

وی افزود: مسئولان زحمت کشیدند چمن و ورزشگاه خوب آماده کردند و دیگر مشکل چیست که VAR نمی‌گذارید؟ انشالله بتوانیم در ادامه با تلاش و زحمت بیشتر و اشتباه کمتر، دیگر خودزنی نکنیم. هر دو گل به نوعی با وجود این سیستم داور قطعا تجدید نظر می‌کرد. در صحنه اول بازیکن سپاهان دست گذاشت و در صحنه دوم هم بازیکن حریف مانع عقب آمدن مدافع ما شد. این دقیقا تبعیض‌های موردنظر ماست و حالا که فدراسیون فوتبال به هر ترتیب لیگ را شروع کرده، کاش بهتر باشیم و این قضیه پیش پا افتاده را رعایت کنیم. این سیستم چیز خاصی در تکنولوژی فوتبال نیست ولی دغدغه ما شده. با این سیستم داوران هم دیگر فشار ندارند و شبهات مربی، خبرنگار و هواداران از بین می‌رود. این انتقادات بدون VAR همچنان خواهد بود. ما خرم آباد یک شهر هستیم با ظرفیت محدود اما دیدیم پتانسیل بیشتری دارد.

سرمربی تیم خیبر خرم آباد در ادامه خاطرنشان کرد: در واقع ۲ بار مغموم VAR شدیم. بنا نیست که قهرمان شویم و فقط می‌خواهیم از حق تیم، شهر و لباسمان دفاع کنیم. تا روزی که به عنوان مسئول فنی این تیم هستم تمام سعیم را می‌کنم تا این اتفاق برای تیم خوب لر تباران بیفتد.

مهاجری در توضیح عقب‌نشینی تیمش از دقیقه ۶۰ به بعد، گفت: سپاهان قبل از شروع لیگ، از نظر فنی آمادگی نخبگان را داشت و از ما آماده‌تر بود. تیم ما رفته‌رفته شکل گرفته. دیروز هم این حرف را زدم. تیم از نظر آمادگی جسمانی تعادل ندارد و انشالله ۲ هفته‌ای که در فیفادی داریم، بالانس مدنظر را ایجاد می‌کنیم.

او همچنین به مسئله کیفیت بازیکنان خارجی خیبر اشاره کرد و گفت: وقتی بولی هفته قبل یکی از برترین‌های هفته می‌شود چطور به کیفیتشان گیر می‌دهید؟ در اینجا ۲ بحث وجود دارد. آنها با شرایط، فرهنگ و دغدغه‌های ما باید آشنا شوند. گلر ما، مدافع ما یا همان بازیکنی که در تیم ملی کنیا بازی می‌کند، نمی‌تواند بازیکن بدی نیست. بازیکنان خارجی را ما با قیمتی کمتر از بازیکنان ایرانی آوردیم. وقتی بازیکن این شهر می‌گوید ۲۵-۳۰ میلیارد می‌خواهد باید بازیکنی بیاورم که باشگاه از نظر پرداختی دچار مشکل نشود. ما باید پا را اندازه گلیم خود دراز کنیم. ما کیفیت‌مان در طول فصل معلوم می‌شود. باید صبور باشید ولی اینکه فکر کنیم قرار است قهرمان شویم یا سهمیه بگیریم، اشتباه است. البته من خودم تیمم را باور دارم و دیدم سپاهان را با تمام عظمتش به چالش کشیدیم. اگر بازی به نفع ما بود، این سوالات پرسیده می‌شد؟

مهاجری در مورد بازیکنان تعویضی خود اظهار داشت: وقتی نتیجه بازی برگشته، ایراد از ما بوده. هنوز تیم ما به آمادگی ۱۰۰ درصد نرسیده. همه تیم‌ها همین هستند ولی مقابل ما هم سپاهان است. من از فدراسیون بابت قانون گذاری‌اش تعجب می‌کنم. باید به ما بگوید که قرار است از فصل بعد این قوانین جدید را اعمال کنیم. من ۳ روز پیش فهمیدم لیست بزرگسالان ما ۱۸ نفر جا دارد، نه ۲۰ نفر!

او اضافه کرد: من ۲۰ بازیکن بزرگسال و ۸ بازیکن جوانان دارم که در مجموع یعنی ۹ بازیکن ذخیره خواهم داشت. یعنی لیست بازی ما محدود است و باید از امید بازیکن بیاوریم. این قانون کجا به ما کمک می‌کند؟ کاش بازنگری شود. سپاهان با هر تعویضش بازیکنی بهتر از قبلی وارد زمین می‌شد. نمی‌خواهم شانه خالی کنم و با این بضاعت کاری می‌کنم همه لذت ببرند. اینجا لیگ برتر است و من در همین لیگ ۳ باخت پیاپی با پدیده آوردم و پایم نلرزید و با همان تیم در همین لیگ ۵ برد پیاپی هم آوردم اما نگفتم قهرمان می‌شوم. قطعا ضعف و مشکل داریم و انشالله تیم بهتری می‌شویم.

دیدگاه‌ها