کد خبر : 2064378 | 02 شهریور 1403 ساعت 22:43 | 103K بازدید | 107 دیدگاه

گلر ملوان با وقت‌کشی ما را عصبی کرد

نکونام: رقیب از ما کهکشانی‌تر است!

جواد نکونام معتقد است که استقلال می‌توانست برابر ملوان به پیروزی دست پیدا کند ولی اشتباهات فردی مانع از این امر شد.

نکونام: رقیب از ما کهکشانی‌تر است!

به گزارش "ورزش سه"، دیدار حساس استقلال و ملوان از هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور با تساوی دو بر دو به پایان رسید. شاگردان زارع در این مسابقه دو مرتبه از حریف نامدار خود پیش افتادن اما هر دو مرتبه این رامین رضاییان بود که با ضربات پنالتی، کار را به تساوی کشاند.

ویدئو: 351068

پس از پایان این بازی، جواد نکونام در نشست خبری پس از بازی شرکت کرد. او در ابتدای صحبت‌هایش گفت: روی اشتباه فردی در ابتدای بازی گل خوردیم، در ادامه فشار آوردیم و گل تساوی را زدیم. می‌توانستیم نیمه اول بازی را ببریم، اما شانس نداشتیم و در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودیم.

وی افزود: در شروع نیمه دوم و با جابه‌جایی نفرات سوار بازی شدیم. می‌دانستیم حریف با سیستم 1-5-4 دفاع می‌کند و دنبال ضد حمله و اشتباه ما است. در صحنه گل دوم ملوان، قبل از آن برای ما کرنر شده بود. ساده گرفتن حریف باعث شد گل دوم را دریافت کنیم. در کمال ناباوری در شرایطی که دنبال گل دوم بودیم، گل بد و بچگانه‌ای خوردیم.

نکونام ادامه داد: بعد از این گل، با تعویض‌هایی که انجام دادیم توانستیم نبض بازی را در اختیار بگیریم. اگر بدشانس نبودیم با اختلاف دو گل می‌بردیم. خیلی خوب بازی کردیم. دیدید چقدر با کیفیت بازی کردیم، آن هم در شرایطی که اندونگ، کاکوتا، سامان فلاح و زبیر نیک‌نفس را روی نیمکت داشتیم. استفاده از بازیکنان ریسک بود چون ممکن بود مصدوم شوند. آرمان رمضانی پایش گرفت و می‌خواستم تعویض کنم ولی فوروارد تخصصی ما بود و مجبور شدم او را در زمین نگه دارم.

2071860

سرمربی استقلال اضافه کرد: بلانکو از روز اول با تیم تمرین کرده و با شرایط تیم آشناست اما متأسفانه کارش را درست نکردند. با فرشید سمیعی صحبت کردم که کارش درست شود ولی این اتفاق نیفتاد. هر امتیاز مهم است و باید نفرات را در اختیار داشته باشیم. هیچ تیمی شرایطی مثل ما ندارد. اول فصل گفتم با توقف لیگ به خاطر بازی‌های تیم ملی امیدوار هستیم ابوالفضل جلالی برسد و امیدوار باشیم تیم کاملی در اختیار داشته باشیم. از تیمم راضی هستم و به غیر از اشتباهات فردی فوق‌العاده بازی کردیم. ضربات ایستگاهی و کرنر متعددی داشتیم و در دیداری که باید سه امتیاز می‌گرفتیم با ساده‌اندیشی امتیاز از دست دادیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم و هواداران نیز لذت بردند.

نکونام درخصوص صحبت‌های مازیار زارع که گفته بود استقلال نمی‌توانست تا صبح در جریان بازی گل بزند، گفت: در مورد بازی سوال کنید نه شخص.

وی درباره دریافت سه گل در دو بازی اخیر توضیح داد: وقتی گل می‌خوریم کل تیم مشکل دارد. شکل تیمی ما بهتر می‌شود چون تیم‌مان کامل نبوده است. اگر از روز اول تیم کاملی داشتم از شرایط بهتری برخوردار می‌شدیم. تعطیلی لیگ به ما کمک می‌کند. نکته‌ای که برای ما اهمیت دارد میزبانی در آسیاست و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.

نکونام در مورد داوری نیز گفت: کوپال ناظمی فوق‌العاده قضاوت کرد اما وقت‌های اضافه اعلام شده در نیمه اول 5 دقیقه بود، نیمه دوم 6 دقیقه. نیمه دوم 12 دقیقه وقت تلف شده داشت. بازیکنان ملوان بازی را می‌خواباندند. وقتی بازیکنی نتواند بازی کند نمی‌خواهیم سلامتی‌اش به خطر بیفتد اما امروز ما را عصبی کرده بودند. بازی در نیمه دوم زیر 10 دقیقه وقت تلف شده نداشت. بازیکن حریف می‌خواهد بیرون بیاید، می‌گویند بیرون نیا! گلرشان بلند می‌شود تا بازی را شروع کند ولی از روی نیمکت می‌گویند روی زمین بخواب! من مخالف این چیزها نیستم، شاید روزی من نیازی داشته باشم این کار را بکنم و قبلا هم انجام داده‌ام. امروز اما، گلر ملوان خیلی وقت تلف کرد و بازی را خواباند. وقت‌های تلف شده خیلی کم گرفته شد.

سرمربی استقلال درباره ترکش‌های مدیریت پیشین و الحاقیه‌ای که مانع از ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو شده، گفت: ابوالفضل جلالی از روز اولی که تمرین را شروع کرد، مصدوم بود. از او گلایه کردم چون بازیکن حرفه‌ای باید حرفه‌ای تمرین کند. وقتی بازیکن روز اول مصدوم می‌شود یعنی استراحت مطلق بوده و خورده و خوابیده و حرفه‌ای رفتار نکرده است! این موضوع را به جلالی گفتم. بلانکو را داشتیم و مهاجم هدف‌مان تا دو روز قبل از بازی با شمس‌آذر بود ولی به ما گفتند نمی‌تواند بازی کند.

2071882

نکونام اضافه کرد: آرمان رمضانی دیر به ما اضافه شد اما همین که بازی می‌کند، جای خوشحالی دارد. ما نیاز به یار داریم، دفاع راست نداریم. به سمیعی گفتم چرا انقدر لفت می‌دهید. بازی دیروز (تراکتور و پرسپولیس) را دیدید که تیم‌ها کامل در زمین بودند اما برای ما دوباره بحث سقف بودجه پیش آمد. یک روز با شهریاری صحبت کردم و ایشان صحبت خوبی انجام داد. به سمیعی گفتم سقف بودجه مشکل من نیست و نیاز به بازیکن دارم.

سرمربی آبی‌ها در مورد اینکه گفته می‌شد استقلال امسال یک تیم کهکشانی بسته است، پاسخ داد: همه گفتند تیم ما کهکشانی ولی می‌بینید تیم رقیب کهکشانی‌تر است. شما ببینید بازیکنانی که من امسال گرفتم بازیکنان تاپی هستند یا خیر؟ برای جذب بازیکن خوب باید با آنها ارتباط داشته باشید یا با آنها رفیق باشید. همین بازیکنانی که امسال آمدند را می‌توانستیم سال قبل بگیریم. تمام این‌ها بازی‌های رسانه‌ای بود و از داخل باشگاه، می‌خواستند تیم ما را خراب کنند. ما یک سری مشکلات داریم و باید خیلی زود حل شود. لیگ نخبگان خیلی مهم است. من بخاطر فوتبال کشورمان می‌گویم. بازی کردن با الهلال و النصر خیلی سخت است. ما 18 بازیکن را روی نیمکت می‌آوریم که باید 2 نفر آنها زیر 21 سال باشد که این بازیکنان زیر 21 سال برای استقلال و پرسپولیس و تیم‌های مدعی قهرمانی و سهمیه، آمادگی بازی کردن ندارند مگر اینکه آن بازیکن استثنا باشد، که فوتبال ما اکنون از این شرایط خالی است. شاید بازیکنان جوان بتوانند در تیم‌های رده پایین بازی کنند ولی بازی کردن آنها در تیم‌های بزرگ خیلی سخت است. این تصمیمات به فوتبال کشور ضرر می‌زند.

وی درباره علت اعتراضش به برگزاری بازی در قزوین گفت: مسافرت سخت است. درست است که فاصله تهران تا قزوین نزدیک است ولی ما دیروز از ساعت 9 صبح تا سه عصر درگیر پروسه رفت و آمد بوده‌ایم. اگر تهران بودیم تمرین را انجام می‌دادیم و به هتل می‌رفتیم. بخاطر همین دوست داشتیم تا بازی ما در شهر قدس برگزار شود. بخاطر خستگی این مسیر نمی‌خواستیم در قزوین بازی کنیم. این مسافرت به تیم ضربه می‌زند. شاید این موضوع الان خودش را نشان ندهد ولی در دراز مدت ممکن است باعث مصدومیت بازیکنان شود.

نکونام در پایان و درخصوص درخشش رامین رضاییان نیز گفت: رامین بازیکن بزرگی است و بخاطر همین او را جذب کردیم. خود من با او بازی کرده بودم و می دانستم آینده درخشانی دارند. خدا را شکر که اکنون در کنار ماست و بهترین بازی هایش را انجام می دهد.

دیدگاه‌ها