کد خبر : 2064360 | 02 شهریور 1403 ساعت 21:18 | 26.7K بازدید | 8 دیدگاه

جدایی پر از ضرر

زخم بزرگی که امباپه به پی‌اس‌جی زد

با جدایی کلیان امباپه سهم پی اس جی از حق پخش تلویزیونی در فصل جاری به اندازه تیم سیزدهم فصل قبل لیگ فرانسه است.

زخم بزرگی که امباپه به پی‌اس‌جی زد

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن به دلیل کاهش حق پخش تلویزیونی، تنها 22 میلیون یورو از این ناحیه در فصل جاری درآمد خواهد داشت که 20 میلیون یورو کمتر از سال 2023 است.

پس از قطعی شدن جدایی کیلیان امباپه و انتقال او به رئال مادرید در ماه ژوئن، پاری سن ژرمن با کاهش قابل توجهی در درآمدهای خود مواجه شده است. انگیزه اصلی لیگ یک فرانسه برای مذاکره در مورد حق پخش تلویزیونی، امباپه بود، با این حال، او قرارداد خود را با پاریس تمدید نکرد و فوتبال فرانسه در یک بحران بی‌سابقه فرو رفت.

لیگ یک در ماه جولای توافق‌نامه‌ای برای بازاریابی با دو شبکه تلویزیونی DAZN و BeIN اعلام کرد. شرکت انگلیسی موافقت کرد برای پخش هشت مسابقه در هر هفته 400 میلیون یورو بپردازد، در حالی که کانال قطری برای یک مسابقه 100 میلیون یورو پرداخت کرد. 

در مجموع تیم‌های لیگ فرانسه در این فصل 178.2 میلیون یورو دریافت خواهند کرد. یعنی درآمد با 32 درصد کاهش روبرو شده و هزینه‌ها 60 درصد افزایش یافته است. امسال پی اس جی تنها 22 میلیون یورو از حق پخش تلویزیونی دریافت خواهد کرد که 20 میلیون یورو کمتر از سال گذشته است، همان رقمی که تیم رده سیزدهم سال گذشته دریافت کرد.

دیدگاه‌ها