کد خبر : 2064331 | 02 شهریور 1403 ساعت 20:00 | 40.8K بازدید | 160 دیدگاه

67-64 برای لافابریکا

بهترین آکادمی فوتبال جهان: رئال بالاتر از لاماسیا

لافابریکا، آکادمی فوتبال رئال مادرید، بازیکنانی بیشتر از لاماسیا را به تیم‌های دیگر فوتبال دنیا معرفی کرده و بهترین کارخانه بازیکن‌سازی جهان است.

بهترین آکادمی فوتبال جهان: رئال بالاتر از لاماسیا

به گزارش "ورزش سه"، کدام باشگاه بهترین آکادمی فوتبال اروپا را دارد؟ امروز CIES (مرکز بین المللی مطالعات ورزشی)، رئال مادرید را به عنوان باشگاهی معرفی کرد که بیشترین بازیکن جوان را به لیگ‌های فوتبال جهان صادر کرده است.
طبق یک مطالعه از سوی CIES، رئال مادرید با مجموع 67 بازیکن بالاتر از بارسلونا بیشترین بازیکن را به دیگر لیگ‌ها صادر کرده است. از لاماسیا در مجموع 64 بازیکن به تیم‌های بزرگسالان صادر شده‌اند.

رصدخانه فوتبال CIES گزارشی را تهیه کرده است که در آن تعداد کل بازیکنان جوانی که در 58 لیگ اصلی در سراسر جهان بازی می‌کنند، مشخص شده است. کارخانه بازیکن سازی رئال مادرید با 67 بازیکن در صدر این رده‌بندی قرار دارد و بارسا با 64 بازیکن در رتبه بعدی است. آکادمی آژاکس با 61 بازیکن در رتبه سوم قرار دارد.

2071754

دو باشگاه پرتغالی مانند بنفیکا، پنجم با 59 بازیکن جوان و اسپورتینگ پرتغال، هفتم با 55 بازیکن، در بین 10 تیم برتر قرار دارند. ستاره سرخ صربستان با 60 بازیکن چهارم است و دیناموکیف اوکراین نیز در رده ششم قرار دارد. دینامو زاگرب، سیتی و پارتیزان بلگراد در رده‌های هشتم تا دهم قرار دارند.

در ده تای اول، لیگ برتر تنها یک نماینده یعنی منچسترسیتی را دارد. باشگاهی که در سال‌های اخیر و به خصوص پس از آمدن گواردیولا به رشد تیم جوانان خود متعهد شده است تا جایی که در حال حاضر 42 فوتبالیست از رده جوانان سیتی بیرون آمده‌اند.

دیدگاه‌ها