کد خبر : 2064209 | 02 شهریور 1403 ساعت 13:26 | 12.2K بازدید | 36 دیدگاه

این بازی عمرا صفرصفر‌ نمی‌شود؛

هفت تقابل به‌یاد ماندنی استقلال ملوان در لیگ برتر

مطمئن باشید همانند دوازده تقابل قبلی، این بازی هم گل خواهد داشت.

هفت تقابل به‌یاد ماندنی استقلال ملوان در لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"،‌ تا دلتان بخواهد استقلال و ملوان مصاف خاطره‌انگیز دارند. از زمانی که تلویزیون‌ها فوتبال را سیاه سفید پخش می‌کردند تا همین بازی برگشت فصل پیش، دیدارهای خاطره‌انگیز زیادی بین این دو تیم ریشه‌دار فوتبال ایران برگزار شده است که هفت مورد از بهترین آن‌ها را می‌توانید در ادامه این مطلب مرور کرده و کلی خاطره تلخ و شیرین را دوباره در ذهن زنده کنید.

۱. ملوان ۰-۱ استقلال، امان از آن تکل سالارزاده!
شاید هیچ استقلالی به اندازه میلاد میداوودی بعد از شنیدن نام ملوان کامش تلخ نشود. آخر میلاد در بهترین روزهای دوران فوتبالش بود که یک مصدومیت غیر منتظره، او را حدود یک سال از صفحه لیگ برتر حذف کرد. اگرچه استقلال این بازی را با گل عمران‌زاده از ملوان برد اما، زمزمه لب هواداران استقلال تا دو، سه سال بعد از آن بازی تنها یک جمله بود" لعنت به آن ظهر لعنتی ۲۰ دی ۱۳۸۹"

۲. ملوان ۴-۲ استقلال، غمگین‌ترین غروب پاییز هواداران آبی
شاید بتوانیم این بازی را زیباترین دیدار تاریخ تقابل‌های دو تیم بدانیم. تصور کنید استقلال با کلی ستاره و ملی پوش در مقابل ملوانی که چندان بازیکن شاخصی در ترکیب نداشت، ۴ گل دریافت کند و تنها بتواند به ۲ تای آن پاسخ بدهد. تازه آبی‌ها خوش شانس هم بودند که دروازه‌بان‌شان مهدی رحمتی بود و چند توپ صد درصد را از مهاجمان بی‌رحم ملوان دریافت کرد تا نتیجه بدتری برای شاگردان مظلومی در غروب دلگیر بارانی مهرماه ۱۳۹۰ رخ ندهد.

۳. ملوان ۴-۲ استقلال: ۴، عددی که ول کن آبی‌ها نیست!
اگر روزی با سوالی مبنی بر اینکه کدام تیم در فاصله دو سال به استقلال ۴ گل زد مواجه شدید، بدون تامل پاسخ دهید ملوان! این اولین برد اسکوچیچ مقابل استقلال و البته امیر قلعه‌نویی بود. از بخت بد آبی‌ها، باز هم همزمان با آغاز بازی بود که نم نم باران در انزلی شروع به باریدن کرد تا استقلالی‌ها خاطرات تلخ غروب پاییز ۱۳۹۰ را دوباره به یاد آورند. ذکر این نکته هم واجب است که حنیف عمران‌زاده برای سومین‌بار در آن فصل، مقابل ملوان گلزنی کرد‌.

۴. استقلال ۳-۱ ملوان، عبور از بحران با شکار قوی سپید
بعد از سه باخت پیاپی استقلال در لیگ برتر، آبی‌ها تشنه اولين برد برای فرار از بحران بودند و چه بخت بدی داشت قوی سپید که در آن مقطع به تور استقلال افتاد. در این بازی البته ملوان پابه‌پای استقلال تلاش کرد و موقعیت ساخت اما شب، شبِ سجاد شهباززاده و کرار جاسم بود که با نمایش درخشان خود، مسبب پیروزی شیرین استقلال در آزادی شوند.

۵. ملوان ۱-۱ استقلال، یزله کنعانی روی اعصاب میلیون‌ها آبی‌دل
بحرانی‌ترین روزهای امیر قلعه‌نویی در استقلال، فقط گل خوردن از حسین کنعانی، سرباز آن روزهای ملوان را کم داشت. در حالی که استقلال با تک گل رضا عنایتی از قوی سپید پیش بود، مدافع پرسپولیسی ملوان با یک نیمچه قیچی برگردان قفل دروازه فروزان را باز کرد تا استقلال آخرین روزنه‌های امید برای قهرمانی در لیگ چهاردهم را هم از دست بدهد.

۶. ملوان ۲-۲ استقلال، یار خودی علیه صدرنشینی آبی‌ها
یکی از پرموقعیت‌ترین تقابل‌های دوتیم در دی ماه ۱۳۹۴ به میزبانی ملوانان برگزار شد. استقلال در این بازی دو بار توسط شهباززاده از ملوان پیش افتاد اما قرار نبود هرتیمی به راحتی بتواند از انزلی دست پر برگردد. برای همین بود که شاگردان احمدزاده هر دو بار موفق به جبران گل خورده شدند تا استقلال سه امتیاز و صدرنشینی لیگ را در آن مقطع در گیلان جا بگذارد و به تهران برگردد. ضمن آنکه حسین حسینی به عنوان یک سرباز ۱۸ ماه خدمت، موقعیت‌های پرشماری را از بازیکنان استقلال مهار کرد.

۷. استقلال ۴-۰ ملوان، ساپینتو انتقام ده ساله را گرفت
دی ماه ۱۴۰۱ بود که استقلال بعد از چند مساوی و شکست در لیگ، چاره‌ای جز بردن ملوان سخت‌کوش مازیار در آزادی نداشت. این کار را پسران ساپینتو به نحو احسن با چهارتایی کردن ملوانان انجام دادند تا انتقام یکی از آن دو باخت چهار گله اوایل دهه نود را بعد از ده سال بگیرند.

دیدگاه‌ها